Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Mark Smeets
- Moderator
-
2 Fast 4 U;215092 schreef : Ik kan me wel vinden met een kwarttarief voor auto?s van 30 tot 40 jaar maar dan moet er wel een overgangsregeling komen voor de auto's die nu MRB vrijstelling hebben en nog geen 30 jaar oud zijn
Dat zou ik ook prettig vinden, maar zoals er nu over gesproken wordt is dat niet het geval. Ben benieuwt of de FEHAC en overigen daar nog wat in kunnen betekenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ah.... Beetje scheve manier van benoemen dus, ze kunnen minder harken dan ze zouden willen en dan "kost" het dus opeens.v0lv0freak;215090 schreef : Er is 156 miljoen begroot om binnen te halen bij de oldtimerbezitters. Dus zodra men minder binnenhaalt, ' kost' dit geld op de begroting.
Nou ja, ik snap het nu in ieder geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;215092 schreef : Ik kan me wel vinden met een kwarttarief voor auto?s van 30 tot 40 jaar maar dan moet er wel een overgangsregeling komen voor de auto's die nu MRB vrijstelling hebben en nog geen 30 jaar oud zijn
Dat hoop ik ook, lijkt me ook wel zo redelijk na al dit gesteggel, kwarttarief invoeren voor de huidige gevallen, hoef ik niet nu opeens 13 jaar lang 1100 euro per jaar te betalen aan wegenbelasting, nog mooier zou ik het vinden als de grens voor LPG'ers (want het is een schone brandstof in tegenstelling tot diesel) ook 30 jaar wordt in plaats van 40. Sowieso slaat die 40 jaar Europees gezien nergens op (evenmin de vroegere 25 jaar) aangezien 30 jaar als standaard wordt gebruikt wat mij betreft hanteren we dat voor iedereen en dan zal het voor de meeste liefhebbers ook nog te dragen zijn omdat ze dan in het ergste geval maar 5 jaar de wegenbelasting hoeven te betalen in plaats van de zeer waarschijnlijke 15(!) jaar.
setsunakaede;215094 schreef : Ah.... Beetje scheve manier van benoemen dus, ze kunnen minder harken dan ze zouden willen en dan "kost" het dus opeens.
Nou ja, ik snap het nu in ieder geval.
Dat komt wel vaker voor, zo is 'bezuinigen' vaak een kwestie van meer geld binnenharken in plaats van minder uitgeven :f Volgens mij een van de grootste ergernissen van belastingbetalend Nederland

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
powerflux;215097 schreef : pssst. ongeregelde LPG is helemaal niet zo schoon.
Dan maken we 'm toch geregeld :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hier zeggen ze dat 40 jaar volle wegenbelasting moet betalen er daarna een kwart moet betalen voor diesel en benzine.
Of zeggen ze, tot 40 jaar, weer zo,n onduidelijk bericht.
Zou stom zijn, die maatregel is binnen 1 jaar terug gedraaid. Van mij mogen ze, maar ik rijd 300 km. Dus, wat krijg je dan. Tada, zomerauto, keurig 2 a 3 maanden in het jaar verzekeren en de rest in de schorsing.
Alleen alle auto,s diesel en benzine zonder uitzondering, lijkt me sterk. Is dit nu bangmakerij, of de waarheid?
Wat zouden jullie doen als je vol moet betalen? Ik denk dat het stom is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
setsunakaede;215195 schreef : ......."alles voor '86 belastingvrij, alles daarna per definitie belastinglappen".......
bedoel je niet "alles voor '87 belastingvrij, alles daarna per definitie belastinglappen"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.