Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-04-2013 16:00 #927163 door Mark Smeets

2 Fast 4 U;215092 schreef : Ik kan me wel vinden met een kwarttarief voor auto?s van 30 tot 40 jaar maar dan moet er wel een overgangsregeling komen voor de auto's die nu MRB vrijstelling hebben en nog geen 30 jaar oud zijn

Dat zou ik ook prettig vinden, maar zoals er nu over gesproken wordt is dat niet het geval. Ben benieuwt of de FEHAC en overigen daar nog wat in kunnen betekenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2013 16:56 #927164 door V300 register

v0lv0freak;215090 schreef : Er is 156 miljoen begroot om binnen te halen bij de oldtimerbezitters. Dus zodra men minder binnenhaalt, ' kost' dit geld op de begroting.

Ah.... Beetje scheve manier van benoemen dus, ze kunnen minder harken dan ze zouden willen en dan "kost" het dus opeens.
Nou ja, ik snap het nu in ieder geval.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2013 18:02 #927166 door V300 register

2 Fast 4 U;215092 schreef : Ik kan me wel vinden met een kwarttarief voor auto?s van 30 tot 40 jaar maar dan moet er wel een overgangsregeling komen voor de auto's die nu MRB vrijstelling hebben en nog geen 30 jaar oud zijn

Dat hoop ik ook, lijkt me ook wel zo redelijk na al dit gesteggel, kwarttarief invoeren voor de huidige gevallen, hoef ik niet nu opeens 13 jaar lang 1100 euro per jaar te betalen aan wegenbelasting, nog mooier zou ik het vinden als de grens voor LPG'ers (want het is een schone brandstof in tegenstelling tot diesel) ook 30 jaar wordt in plaats van 40. Sowieso slaat die 40 jaar Europees gezien nergens op (evenmin de vroegere 25 jaar) aangezien 30 jaar als standaard wordt gebruikt wat mij betreft hanteren we dat voor iedereen en dan zal het voor de meeste liefhebbers ook nog te dragen zijn omdat ze dan in het ergste geval maar 5 jaar de wegenbelasting hoeven te betalen in plaats van de zeer waarschijnlijke 15(!) jaar.

setsunakaede;215094 schreef : Ah.... Beetje scheve manier van benoemen dus, ze kunnen minder harken dan ze zouden willen en dan "kost" het dus opeens.
Nou ja, ik snap het nu in ieder geval.

Dat komt wel vaker voor, zo is 'bezuinigen' vaak een kwestie van meer geld binnenharken in plaats van minder uitgeven :f Volgens mij een van de grootste ergernissen van belastingbetalend Nederland :p

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2013 18:05 #927167 door Floris Schropp
pssst. ongeregelde LPG is helemaal niet zo schoon.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2013 19:43 #927168 door Erick Janssen (GAST)

powerflux;215097 schreef : pssst. ongeregelde LPG is helemaal niet zo schoon.

Dan maken we 'm toch geregeld :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2013 15:16 #927262 door V300 register
www.knac.nl/2013/04/19/oldtimers-gaan-kwart-mrb-betalen/

Hier zeggen ze dat 40 jaar volle wegenbelasting moet betalen er daarna een kwart moet betalen voor diesel en benzine.

Of zeggen ze, tot 40 jaar, weer zo,n onduidelijk bericht.

Zou stom zijn, die maatregel is binnen 1 jaar terug gedraaid. Van mij mogen ze, maar ik rijd 300 km. Dus, wat krijg je dan. Tada, zomerauto, keurig 2 a 3 maanden in het jaar verzekeren en de rest in de schorsing.

Alleen alle auto,s diesel en benzine zonder uitzondering, lijkt me sterk. Is dit nu bangmakerij, of de waarheid?

Wat zouden jullie doen als je vol moet betalen? Ik denk dat het stom is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2013 16:17 #927263 door V300 register
Ik heb mijn auto gekocht toen de regel nog was "alles voor '86 belastingvrij, alles daarna per definitie belastinglappen" dus ik ben blij met elk belastingvoordeeltje dat ik w?l krijg. Zo lang ik maar overal mag blijven komen met mijn auto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2013 17:23 #927264 door V300 register
O jakkes Diede,breng die komieken niet op 'n idee! Maarrrrrrr,het zou best wel eens de volgende (misshien zelfs wel logische)stap kunnen zijn. Zo'n milieu sticker systeem als bij onze oosterburen. Dat systeem is er trouwens mede schuld aan dat ze daar massaal die oude diesels opruimen. Raad eens waar die onder meer terecht komen....... Juustem , bij ons,en zo is de cirkel weer rond! Doorredenerend zou je dus kunnen stellen dat wij mooi genaaid worden door de Duitse milieupolitiek........

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2013 17:25 #927265 door Erick Janssen (GAST)

setsunakaede;215195 schreef : ......."alles voor '86 belastingvrij, alles daarna per definitie belastinglappen".......

bedoel je niet "alles voor '87 belastingvrij, alles daarna per definitie belastinglappen"

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC