Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
972 euro per jaar wegenbelasting voor een 340 met lpg. Ook geen geld joh, dat is wisselgeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor een ieder zal het weer anders zijn hoe er tegen de verhouding MRB tegenover de andere uitgaven aan/voor de auto en het gebruik er van aan word gekeken denk ik.
Maar dan nog blijf ik erbij dat wel of niet afschaffen van de MRB een slecht motief is om een oldtimer te (ver)kopen of juist te (laten) slopen.
Voor zover mijn mening hieromtrent.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
vulvavolvo;215040 schreef : 404 euro per jaar is inderdaad niks joh, geen geld. 1,70 de liter waar hebben we het over?
972 euro per jaar wegenbelasting voor een 340 met lpg. Ook geen geld joh, dat is wisselgeld.
Weet je voor hoeveel geld ik dit jaar al in de 340 heb gestoken, zonder nog maar een meter gereden te hebben... Als je dat gaat verrekenen naar een jaar dan is die 400 euro echt zoveel niet meer.
Maar misschien is dit iets voor je? Blijft belastingvrij en superzuinig!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vind een Renault Twingo trouwens ook erg mooi of een Suzuki Alto ook zo'n schitterende wagen. :y: Maar zo'n microcar is ook erg mooi natuurlijk.
Ik ben ook eigenlijk helemaal geen liefhebber van de 340, ik ben echt een goedkooprijder. Ik weet ook niet waarom ik er vier van heb gehad. Niet omdat het een mooie auto is natuurlijk, maar lekker goedkoop, daar doe ik het voor. Aan mijn andere oldtimer heb ik ook maar 5000 duizend euro aan kosten gemaakt, bovenop de aanschafprijs, maar daar geef ik niks om hoor, is echt geen geld. Ik heb genoeg geld, ik weet niet waar het is gebleven, maar spaargeld in overvloed.
Die andere oldtimer die gaat maar 1500 per jaar in de wegenbelasting kosten, peanuts! Waar hebben we het inderdaad over? Dat is toch geen geld toch? Betaal ik met plezier elk jaar weer.
Ik vind het trouwens ook helemaal niet erg dat de overheid ons geld afneemt. Want bij onze overheid weet ik tenminste dat het goed besteed wordt. Gelukkig weten ze alles steeds goedkoper te maken, echt fantastisch. Weet je wat ook zo goedkoop is geworden: de ziektekostenverzekering. Die wordt elkaar jaar goedkoper, ik snap niet hoe ze het doen.
De pensioenfondsen oh, hou op, ook zo goed geregeld. Even een gokje wagen met andermans geld. Lachen joh.
Maar wat echt geweldig is, is de komst van de Euro. Wat een vinding en daar hebben we zelf om gevraagd. We wilden ook heel erg graag dat onze koopkracht achteruit zou gaan. En we vonden het met zijn allen vooral een goed idee om dat geld te stoppen in bodemloze putten van hele keurige landen als bijvoorbeeld Griekenland.
Wij hebben het veel te goed. We kunnen niet wachten tot het volgende EU-land zich aandient. Geld zat hier. Dat hoesten we toch gewoon eventjes op met zijn allen, geen centje pijn.
Want wij hebben geen werklozen, ook geen voedselbanken. Ik ben trots op Nederland dat het zo keurig geregeld is, maar vooral op de mensen die PvdA, VVD, D66, CDA hebben gestemd. Dat zijn mensen met visie en een vooruitziende blik, zijn niet kortzichtig, niet kort door de bocht, hebben vooral geen oogkleppen. Dat zijn mijn vrienden :y:
- Mark Smeets
- Moderator
-
vulvavolvo;215050 schreef : G Ik ben trots op Nederland dat het zo keurig geregeld is, maar vooral op de mensen die PvdA, VVD, D66, CDA hebben gestemd. Dat zijn mensen met visie en een vooruitziende blik, zijn niet kortzichtig, niet kort door de bocht, hebben vooral geen oogkleppen. Dat zijn mijn vrienden :y:
We hebben ook een politiek topic hoor

Overigens is er geen enkele partij die zich aan zijn woorden houd, wat je ook stemt.
Vannacht even erover geslapen, als het dan moet dan heeft 1/4de belasting mijn voorkeur. Alleen de directe verhoging naar 30 jaar gaat wel pijn doen met 3 oldtimers, en betekent voor mij dat er eentje weg gaat. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het niet wil betalen. Ik spaar liever voor een huis.
- V300 register
- Verbannen
-
vulvavolvo;215050 schreef : Geweldige wagen inderdaad, echt vele malen mooier dan een Volvo!
Ik vind een Renault Twingo trouwens ook erg mooi of een Suzuki Alto ook zo'n schitterende wagen. :y: Maar zo'n microcar is ook erg mooi natuurlijk.
Ik ben ook eigenlijk helemaal geen liefhebber van de 340, ik ben echt een goedkooprijder. Ik weet ook niet waarom ik er vier van heb gehad. Niet omdat het een mooie auto is natuurlijk, maar lekker goedkoop, daar doe ik het voor. Aan mijn andere oldtimer heb ik ook maar 5000 duizend euro aan kosten gemaakt, bovenop de aanschafprijs, maar daar geef ik niks om hoor, is echt geen geld. Ik heb genoeg geld, ik weet niet waar het is gebleven, maar spaargeld in overvloed.
Die andere oldtimer die gaat maar 1500 per jaar in de wegenbelasting kosten, peanuts! Waar hebben we het inderdaad over? Dat is toch geen geld toch? Betaal ik met plezier elk jaar weer.
Ik vind het trouwens ook helemaal niet erg dat de overheid ons geld afneemt. Want bij onze overheid weet ik tenminste dat het goed besteed wordt. Gelukkig weten ze alles steeds goedkoper te maken, echt fantastisch. Weet je wat ook zo goedkoop is geworden: de ziektekostenverzekering. Die wordt elkaar jaar goedkoper, ik snap niet hoe ze het doen.
De pensioenfondsen oh, hou op, ook zo goed geregeld. Even een gokje wagen met andermans geld. Lachen joh.
Maar wat echt geweldig is, is de komst van de Euro. Wat een vinding en daar hebben we zelf om gevraagd. We wilden ook heel erg graag dat onze koopkracht achteruit zou gaan. En we vonden het met zijn allen vooral een goed idee om dat geld te stoppen in bodemloze putten van hele keurige landen als bijvoorbeeld Griekenland.
Wij hebben het veel te goed. We kunnen niet wachten tot het volgende EU-land zich aandient. Geld zat hier. Dat hoesten we toch gewoon eventjes op met zijn allen, geen centje pijn.
Want wij hebben geen werklozen, ook geen voedselbanken. Ik ben trots op Nederland dat het zo keurig geregeld is, maar vooral op de mensen die PvdA, VVD, D66, CDA hebben gestemd. Dat zijn mensen met visie en een vooruitziende blik, zijn niet kortzichtig, niet kort door de bocht, hebben vooral geen oogkleppen. Dat zijn mijn vrienden :y:
tststs,........wat ee toontje!
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;215054 schreef :
Overigens is er geen enkele partij die zich aan zijn woorden houd, wat je ook stemt.
Daarom heb ik vorige keer Wilders gestemd... In mijn ogen de enige die nog een poging doet iets van zijn beloftes waar te maken.
- Mark Smeets
- Moderator
-
wellicht morgen (17-4) al meer duidelijkheid over oldtimerregeling. Weekers zal in een algemeen overleg vragen van de kamer beantwoorden.
Dus misschien vanavond al iets meer duidelijkheid.