Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 18:59 #927071 door 16673-dummy

vulvavolvo;214994 schreef : Betalen naar gebruik aan de pomp doen we in feite al.
Door de jaren heen zijn de prijzen al behoorlijk gestegen. Het feit dat de prijs nu even lijkt te schommelen rond een bepaalde bedrag zegt eigenlijk niet zo veel.
Dat de brandstofprijzen alsnog verder gaan stijgen is een voldongen feit. Dat is al aangekondigd. En dit geldt dus ook voor de LPG-prijzen en de dieselprijzen. Plus dan nog straks wegenbelasting. Het wordt dus allemaal een beetje EN-EN: van alle kanten wordt er geld bij de burger weg gehaald.

Ik snap dat in economische tijden hier en daar bezuinigd moet worden, maar wat er nu gebeurt is dat we kapot bezuinigd worden.
Alleen al in de oldtimersector zijn er allerlei bedrijven failliet gegaan, dus nog meer werklozen.
Zolang wij leven in een consumptiemaatschappij gebaseerd op groei blijven we in deze negatieve spiraal.

de stijging van de brandstofprijzen komt vanwege de onrust in het Midden-Oosten, en niet zozeer 'geld weghalen bij de burger'. Deze verhoogde kosten merk je niet alleen aan de pomp, maar wordt overal in doorgerekend omdat onze maatschappij nu eenmaal op olie draait.
Het wordt daar nu iets stabieler, dus de prijzen zijn momenteel constant. Bovendien is een van de grootste afnemers, de VS, succesvol proeven aan het doen met schaliegas waardoor hun vraag naar olie uit het M-O op den duur iets zal afnemen.

We zijn er bij gebaat als Sudan en Zuid-Sudan eindelijk eens aan akkoord bereiken over de oliewinning (Zuid-Sudan heeft flinke olievoorraden, maar kan daar nog niets mee omdat alle infrastructuur in Sudan ligt en ze dus veroordeeld zijn tot elkaar), dan wordt het aanbod vergroot en wordt de invloed van de onrust in Libi? op de olieprijs verkleind.

Daarom zeg ik; wat je ogen in eerste instantie zien, is slechts een fractie van wat er achter zit. Maar we dwalen af :)

De oldtimerrijder zal niet zomaar stoppen met autorijden. Autorijden blijven we toch wel doen. Als de oldtimer te duur wordt, zal het een doorsnee tweedehandsje worden. Daarom denk ik dat we vooral een verplaatsing van werk krijgen en niet zozeer het einde ervan. De oldtimersector stort in, toegegeven, maar dat zal zich grotendeels verplaatsen naar de reguliere autohandel/-markt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 18:59 #927072 door V300 register

volvofiel;214991 schreef : nee ik ben een student, dus ik weet als geen ander wat de "lastenverzwaringen" inhouden.

En dan nog, wat je ogen zien is slechts een fractie van wat erachter zit. Je kunt wel wild om je heen slaan, maar daar schiet je niks mee op. De regering kiest nu eenmaal voor de optie 'bezuinigen', de burger kan daaraan bijdragen door simpelweg door te bijten. Achter de wolken schijnt de zon, dat moeten we niet vergeten.

Ik ben bang dat je toch iets te optimistisch bent. Uiteraard heb je recht op je mening en ik wil je optimisme niet naar beneden halen.
Ik ben het wel met je eens dat wat wij als burger slechts een fractie zien van wat er werkelijk allemaal speelt. En daarvoor moeten we niet alleen kijken wat er in Nederland gebeurt, maar ook over de grens. Het feit dat wij een afhankelijke provincie van Europa zijn geworden speelt een grote rol.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 19:02 #927073 door V300 register

volvofiel;214997 schreef : de stijging van de brandstofprijzen komt vanwege de onrust in het Midden-Oosten, en niet zozeer 'geld weghalen bij de burger'. Deze verhoogde kosten merk je niet alleen aan de pomp, maar wordt overal in doorgerekend omdat onze maatschappij nu eenmaal op olie draait.
Het wordt daar nu iets stabieler, dus de prijzen zijn momenteel constant. Bovendien is een van de grootste afnemers, de VS, succesvol proeven aan het doen met schaliegas waardoor hun vraag naar olie uit het M-O op den duur iets zal afnemen.

We zijn er bij gebaat als Sudan en Zuid-Sudan eindelijk eens aan akkoord bereiken over de oliewinning (Zuid-Sudan heeft flinke olievoorraden, maar kan daar nog niets mee omdat alle infrastructuur in Sudan ligt en ze dus veroordeeld zijn tot elkaar), dan wordt het aanbod vergroot en wordt de invloed van de onrust in Libi? op de olieprijs verkleind.

Daarom zeg ik; wat je ogen in eerste instantie zien, is slechts een fractie van wat er achter zit.

Dat is niet helemaal waar! Prijzen worden kunstmatig hoog gehouden!
Onze brandstofprijzen bestaan voor een groot deel uit accijnzen, dat heeft niks met het Midden-Oosten te maken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 19:15 #927076 door 16673-dummy

vulvavolvo;214998 schreef : Ik ben het wel met je eens dat wat wij als burger slechts een fractie zien van wat er werkelijk allemaal speelt. En daarvoor moeten we niet alleen kijken wat er in Nederland gebeurt, maar ook over de grens. Het feit dat wij een afhankelijke provincie van Europa zijn geworden speelt een grote rol.

Ik ben benieuwd naar je onderbouwing hiervan.

Maar laten we hier verder gaan met de wegenbelasting, we gaan nu teveel offtopic.
Het lijkt me wel leuk om eens met jou en Fran?ois in gesprek te gaan op een meeting o.i.d.
Via het forum is dat niet te doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 19:19 #927077 door V300 register

volvofiel;215002 schreef : Ik ben benieuwd naar je onderbouwing hiervan.

Maar laten we hier verder gaan met de wegenbelasting, we gaan nu teveel offtopic.
Het lijkt me wel leuk om eens met jou en Fran?ois in gesprek te gaan op een meeting o.i.d.
Via het forum is dat niet te doen.

Daar heb je gelijk in. Politiek is altijd een lastig onderwerp, ook omdat het zoveel verschillende zaken omvat.
De wegenbelasting lijkt een onderwerp op zich zelf, maar hangt ook weer samen met andere factoren waar dit uit voort vloeit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 19:22 #927078 door V300 register
Alvast even een weddenschapje:
Wedden dat het rekeningrijden straks waar aan de orde komt als zogenaamde oplossing.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 19:41 #927079 door V300 register

vulvavolvo;215004 schreef : Alvast even een weddenschapje:
Wedden dat het rekeningrijden straks waar aan de orde komt als zogenaamde oplossing.

Dus...?

Rekeningrijden is geen slecht systeem, alleen het moet niet 3x duurder worden dan nu, en de privacy moet niet geschonden worden door een of ander kastje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 19:49 #927080 door V300 register
Feit is wel dat tegenwoordig alles bij een ander kabinet omzeep geholpen wordt... Kijk naar de woningmarkt, de langstudeerders, ww wet ect ect.

Er komt een ander kabinet die er met een bijl in gaat en alle regels of terugdraaid, of ernstig aanpast zodat de burger geen weet meer heeft wat er gebeurd.

En wat doet dit met de economie? Nee niet echt gunstig. Kijk naar de woningmarkt, de arbeidsmarkt, het onderwijs, de oltimerbranch.

Vroeger had men deze regeling bij een ander kabinet hooguit zo aangepast: Brandstoftoeslag geld voor alle modelen en bouwjaren vanaf 2014.

Wat ze nu willen doen, is 10 keer zo erg. De oude regeling is nog niet weg, en hij wordt niet een beetje aangepast in feite wordt hij helemaal om zeep geholpen. Ik roep wel heel stoer: laat gas vol betalen. Natuurlijk ik heb geen gas tank. Natuurlijk heb ik ook ooit wel eens gedacht laat ik dat wel doen. Maar waarom? Omdat het zo goed voor de motor is omdat hij daar zo lekker warm van wordt? Of, voor het milieu? Natuurlijk niet voor het geld! Maar dat wist de regering al 10 tallen jaren dat dit gebeurd.

Mijn neef had in 1995 toen die regeling er net was een bmw op gas laten bouwen, tada! Dat bedoel ik.

Wellicht dat de rechter het ook te dol gaat worden dat er helemaal niets van overgangsrecht is, maar dat heeft er mee te maken dat de regeling nu wel heel snel verschillende keren onderhand om de aantal jaren, aangepast wordt...

In feite moet de politiek zich realiseren dat dit niet kan, maar goed dat doen ze toch niet. En ik snap het wel, wat er wordt echt wel misbruik van gemaakt. Maar dat zijn niet de benzinemodelen, want daar kun je amper winst uithalen wil je dat doen voor de wegenbelasting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 20:12 #927081 door V300 register

General Custom;215005 schreef : Dus...?

Rekeningrijden is geen slecht systeem, alleen het moet niet 3x duurder worden dan nu, en de privacy moet niet geschonden worden door een of ander kastje.

Dat is precies waar het schoentje wringt: Met rekeningrijden zal naar mijn mening de privacy juist worden geschonden!

Ik kan uiteraard niet in de toekomst kijken, maar hou er maar rekening mee dat ook op andere vlakken de privacy steeds meer geschonden zal worden.
In feite is dat nu al aan de gang, vaak onder het mom van veiligheid.
De Stasi-Polizei uit de DDR zou in ieder geval stikjaloers zijn op het systeem wat wij vandaag de dag al hebben.
Maar het gaat langzaam en geleidelijk, en mensen ervaren het nog niet zo. Maar zie het als een heel groot net in de zee wat steeds verder wordt aangetrokken. Eerst zie je dat net nog niet, totdat je het net wel ziet, dan weet je dat je erin zit. Draai het dan nog maar eens terug.
Maar ik dwaal weer een beetje af...
In ieder geval, rekening rijden moeten we niet willen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 20:22 #927082 door V300 register

Markvictor;215006 schreef : F

Vroeger had men deze regeling bij een ander kabinet hooguit zo aangepast: Brandstoftoeslag geld voor alle modelen en bouwjaren vanaf 2014.

Wat ze nu willen doen, is 10 keer zo erg. De oude regeling is nog niet weg, en hij wordt niet een beetje aangepast in feite wordt hij helemaal om zeep geholpen.

.

Dat is een heel raak punt!
Zoals ik het noem: Tijdens het spel de spelregels veranderen. Dat is wat ze doen.
Wetten veranderen met terugwerkende kracht is natuurlijk niet eerlijk. Mensen doen investeringen, stoppen er geld in. En in feite wordt je geld gewoon afgepakt.
Het feit dat wij burgers dit soort praktijken als makke lammetjes ons maar laten gebeuren vind ik schrijnend. In het bedrijfsleven, wanneer de overheid een bedrijf zou zijn, zouden ze er nooit mee wegkomen. Het is namelijk gewoon diefstal.
Een overgangsregeling is wel eerlijk, omdat bestaande gevallen worden ontzien en nieuwe gevallen weten waar ze aan toe zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC