Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
vulvavolvo;215007 schreef : Dat is precies waar het schoentje wringt: Met rekeningrijden zal naar mijn mening de privacy juist worden geschonden!
Dus als rekeningrijden weer wordt opgehaald is dat geen probleem.
Alleen op dat privacyprobleem zou wat gevonden moeten worden...
Misschien een app voor op de smartphone die d.m.v. gps het aantal kilometers berekend?
Het privacyprobleem doen mensen vooral zichzelf aan... Je kunt ook kiezen om g??n gsm aan te schaffen, en je computer alleen te gebruiken voor het noodzakelijke.
Het wringt echter wanneer er gedwongen een gps kastje in de auto wordt gezet waar je als eigenaar van de auto niet aan mag komen, en waar een functie op zit om mensen te kunnen volgen i.p.v. enkel het berekenen van afstand...
Een apparaatje wat het aantal gereden kilometers berekend en om de zoveel tijd die info verstuurd vind ik geen probleem... Of bijvoorbeeld eens per jaar bij de apk de belasting berekenen met het verschil in kilometers bij de vorige apk. Ook geen probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;215009 schreef : Dus als rekeningrijden weer wordt opgehaald is dat geen probleem.
Alleen op dat privacyprobleem zou wat gevonden moeten worden...
Misschien een app voor op de smartphone die d.m.v. gps het aantal kilometers berekend?
Het privacyprobleem doen mensen vooral zichzelf aan... Je kunt ook kiezen om g??n gsm aan te schaffen, en je computer alleen te gebruiken voor het noodzakelijke.
Het wringt echter wanneer er gedwongen een gps kastje in de auto wordt gezet waar je als eigenaar van de auto niet aan mag komen, en waar een functie op zit om mensen te kunnen volgen i.p.v. enkel het berekenen van afstand...
Een apparaatje wat het aantal gereden kilometers berekend en om de zoveel tijd die info verstuurd vind ik geen probleem... Of bijvoorbeeld eens per jaar bij de apk de belasting berekenen met het verschil in kilometers bij de vorige apk. Ook geen probleem.
Dat klopt, mensen zetten vaak hun hele hebben en houden op internetsites zoals Facebook, Twitter, Linkedin, etc. Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Of het verstandig en zinvol is, lijkt me niet.
Rekeningrijden doen we in feite al wanneer we tanken, dan betalen we naar gebruik. Zeker als je even uitrekent hoeveel accijzen die boevenbende in Den Haag daarvan opstrijkt. Accijnzen zijn gewoon een vorm van belasting die je bovenop de wegenbelastig krijgt. Wat ik al zei, het is een beetje En-En.
Dat apparaatje wat om de zoveel tijd info verstuurd is juist een schending van de privacy.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik rijdt al jaren met diverse systemen in de auto door europa heen.1 daarvan is het duitse systeem voor tolheffing voor zware vrachtwagens. Daar is ook nooit over geleuterd dat privacy een probleem was. Ik kan niet zeggen dat ik er ooit last van gehad heb. Maar dat is typisch nederlands,hard roepen dat dit en dat niet mag en dat de staat ons niet zo mag volgen. Maar wel moord en brand schreeuwen dat de staat moet bijspringen als er weer eens een stormpje over het land gegaan is....beetje hypocriet naar mijn mening.
Heb ik makkelijk praten.....goh,ik denk van niet. Mijn "oudjes" zijn nu belastingvrij en als ze dat dadelijk niet meer zijn,dan maar niet. Het zal me eerlijk gezegd jeuken.
Uh , trouwens... Wat dachten jullie te bereiken met alweer een regering die weer opstapt. Doordat we de laatste 10 jaar zo veel regeringen versleten hebben,zitten we nu met de huidige realiteit dat er nu echt iets moet gebeuren.
Ik kan de discussie wel begrijpen maar aan de andere kant is het nu eenmaal zo dat autorijden geld kost,hoe je het ook wendt of keert.
En ja,natuurlijk betaal ik ook liever helemaal nix maarwaar praten we eigenlijk over. Mijn 360 kostte iets van 4 tientjes in de maand... Als dat te veel is dan moet je je toch eens achter je oren gaan krabben of het niet tyd wordt om te gaan fietsen!
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;215016 schreef : Dat geleuter over privacy....laat me niet lachen zeg.
Ik rijdt al jaren met diverse systemen in de auto door europa heen.1 daarvan is het duitse systeem voor tolheffing voor zware vrachtwagens. Daar is ook nooit over geleuterd dat privacy een probleem was. Ik kan niet zeggen dat ik er ooit last van gehad heb. Maar dat is typisch nederlands,hard roepen dat dit en dat niet mag en dat de staat ons niet zo mag volgen. Maar wel moord en brand schreeuwen dat de staat moet bijspringen als er weer eens een stormpje over het land gegaan is....beetje hypocriet naar mijn mening.
Heb ik makkelijk praten.....goh,ik denk van niet. Mijn "oudjes" zijn nu belastingvrij en als ze dat dadelijk niet meer zijn,dan maar niet. Het zal me eerlijk gezegd jeuken.
Uh , trouwens... Wat dachten jullie te bereiken met alweer een regering die weer opstapt. Doordat we de laatste 10 jaar zo veel regeringen versleten hebben,zitten we nu met de huidige realiteit dat er nu echt iets moet gebeuren.
Ik kan de discussie wel begrijpen maar aan de andere kant is het nu eenmaal zo dat autorijden geld kost,hoe je het ook wendt of keert.
En ja,natuurlijk betaal ik ook liever helemaal nix maarwaar praten we eigenlijk over. Mijn 360 kostte iets van 4 tientjes in de maand... Als dat te veel is dan moet je je toch eens achter je oren gaan krabben of het niet tyd wordt om te gaan fietsen!
Goh, als je geld teveel hebt dan mail ik je wel even mijn rekeningnummer.
Ik vind je aannames trouwens vrij kort door de bocht, en ook niet iedereen rijdt op een vrachtwagen. Je hoeft het niet met me eens te zijn uiteraard, maar je toontje mag je wel even matigen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;215021 schreef : Ik heb geen geld te veel,sorry. Als je je stoort aan hoe ik het formuleer dan is dat toch echt jou probleem. En ja,ik vindt het geleuter,dat hele argument van privacy. Privacy bestaat al lang niet meer,het is zeker in de huidige tyd,een illusie. En mensen die daar problemen mee hebben,hebben in mijn ogen iets te verbergen!Ik stoor aan het feit dat hier een hoop geroepen wordt maar dat er vaak niet verder gekeken dan de oogkleppen lang zijn. En wij kunnen hier met zn allen wel hard gaan zitten roepen dat we het er niet mee eens zijn,daar vegen ze in DenHaag toch hun kont mee af. En dan maakt het dus nix wie dr nu weer op het pluche zit te zweten.
Ik stoor me er inderdaad aan, omdat die onvriendelijkheid van jou nergens op slaat. Nogmaals we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar een bepaalde beleefdheid lijkt me op dit forum als Volvo-liefhebbers onderling toch wel het minste. Dus gewoon discussi?ren en niet beledigen. Lijkt me hopelijk niet te veel gevraagd.
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;215016 schreef : Mijn 360 kostte iets van 4 tientjes in de maand... Als dat te veel is dan moet je je toch eens achter je oren gaan krabben of het niet tyd wordt om te gaan fietsen!
Een mooie samenvatting van dit topic. Een 340 kost iets van 3 tientjes dus nog minder.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bart Manders;215016 schreef : Mijn 360 kostte iets van 4 tientjes in de maand... Als dat te veel is dan moet je je toch eens achter je oren gaan krabben of het niet tyd wordt om te gaan fietsen!
Lucluc;215033 schreef : Diegenen die nu hun auto te koop gaan zetten vanwege de MRB: de ?chte liefhebbers blijven over. Ik zal er niet minder om investeren in wat ik nu heb.
Met beidde uitspraken ben ik het helemaal eens, een klassieker/oldtimer rijden vanwege enkel en alleen de eventuele afschaffing van de MRB is ook in mijn ogen een totaal verkeerd motief.
Veel mensen uit 'onze' categorie steken best een aardige cent in hun geliefde voertuig, maar als het dan aankomt op de MRB kan het er ineens niet meer vanaf?