Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 16:20 #927051 door V300 register

Lucluc;214975 schreef : Tja, je hebt een keuze als je gaat stemmen. Achteraf zeuren helpt meestal niet zo.

Overigens begrijp ik de gedachte heel goed: oldtimers zijn er als hobby. Die mensen hebben geld en kunnen best wat missen. Al denk ik dat het voor de restauratiebedrijfjes, garages en lpg-inbouwstations niet zo'n fijne boodschap is. Laat staan voor alle particulieren (en daar reken ik mezelf ook toe) die een auto weg moeten doen, die ineens niet zo veel waard meer is.

Maar ik herhaal het nog een keer: het is pas definitief als het voorstel door de Eerste Kamer is.

Achteraf zeuren? Nee hoor, denk jij dat ik op de PvdA of de VVD heb gestemd? Ik heb nooit vertrouwen gehad in deze partijen, dat hebben ze in het verleden ook al meer dan eens bewezen!

Het is inderdaad pas definitief als het door de 1e Kamer komt, maar gezien de standpunten van andere partijen wordt dat appeltje eitje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 16:56 #927054 door V300 register
Nee want gas was ook niet zo schoon, stond er want dat was dan g2 maar oorspronkelijk hoorde dat er niet in ect...

Vond het wel leuk dat gas aangevallen wordt als toch niet zo schoon. Tja zo zou ik het ook recht praten. Wat zeker is, is dat de CO van een wagen zonder kat, en een van een g2 installatie vele malen lager ligt...

Dus natuurlijk gaat het niet om het milieu. Het gaat om het geld, en omdat mensen de MRB omzeilen. Dat mensen 2000 km hooguit rijden met een oltimer, daar zit het probleem niet in voor deze partijen. Maar wel dat ze er 10.000 km of meer mee rijden, op gas of diesel en verder niets betalen.

Opzich wel begrijpelijk, maar zeg dan gewoon de eerlijke reden. Dat milieu verhaal geloofd namelijk niemand, en nu ze zelfs in dat rapport gas onderuit hebben proberen te halen als zijnde niet zo schoon, dus een argument zoeken om dat ook aan te slaan, lijkt me de ware reden wel duidelijk, maar die reden was al meteen duidelijk toch?

Overigens die rem op het aantal kilometers die heb je met vrijstelling van bezineauto,s van 30 jaar en ouder. Waarom? Omdat het financieel veel te duur is om daar 10.000 km /pj mee te rijden. Dan zijn ja vaste kosten (zijnde wegenbelasting) wellicht wel niets, maar de variabele kosten rijzen de ban uit vergeleken met een wagen uit bijvoorbeeld 2003 die al snel 1 1/2 keer a 2 keer zo zuinig is.... Het veel rijden met benzine auto,s is dan wel vervuilend, maar het zal niet veel voor komen. Maar goed, de genoemde variant van mij zal wel op weerstand bij de Fehac lijden...

Het is ook begrijpelijk dat het niet de bedoeling is dat de overheid geld misloopt door mensen die 10.000 km,ers p/j gaan rijden op gas of diesel. Je kunt zeggen, ja maar dat kan op benzine ook. Ow ja? Met een wagen die 1 op 9 a 1 op 10 rijd, zoveel km afleggen op benzine? Dan kun je echt beter iets anders kopen en wegenbelasting betalen! Want als je zoveel op benzine rijd, draag je nog meer af aan de overheid dan met een zuinige auto en wegenbelasting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 17:18 #927057 door V300 register
Daar zakte mijn broek ook vanaf: natuurlijk is Lpg een schone brandstof. Weer een duidelijk bewijs dat de overheid niet vies is van een leugen hier en daar. Alles wordt ingezet zodat zo'n ellendig ministertje zijn gelijk krijgt. Maar het is natuurlijk gewoon oplichterij! Dat geldt trouwens niet alleen voor de oldtimerregeling, maar ook voor andere zaken waar ze het geld bij de burger uit de zakken kloppen.
Ik vind het nog veel erger dat wij als burger het maar gewoon blijven pikken.
En laten we wel wezen, de brandstofprijzen liegen er ook niet om! Enig idee hoeveel accijnzen er op de brandstofprijs zit? Juist meer dan de helft. Dat is gewoon diefstal!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 17:21 #927058 door 16673-dummy
Tjonge, nou nou.
En dan moeten we ook nog zelf de groenstrook onkruidvrij houden.

Ja, er wordt duidelijk in de brief gezegd dat het om het geld gaat, maar o jee wat zijn het toch een dieven. Laten we het hele zaakje maar ten val brengen, dat zal een stuk helpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 17:32 #927061 door V300 register
Toevallig PvdA of VVD gestemd?
Maar heb jij een koophuis of een huurhuis, ziektekostenverzekering, doe jij boodschappen, tank jij brandstof, en durf jij met droge ogen te beweren dat al deze zaken niet fors duurder zijn geworden? Dan zit er waarschijnlijk wat in die ogen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 18:23 #927065 door 16673-dummy
nee ik ben een student, dus ik weet als geen ander wat de "lastenverzwaringen" inhouden.

En dan nog, wat je ogen zien is slechts een fractie van wat erachter zit. Je kunt wel wild om je heen slaan, maar daar schiet je niks mee op. De regering kiest nu eenmaal voor de optie 'bezuinigen', de burger kan daaraan bijdragen door simpelweg door te bijten. Achter de wolken schijnt de zon, dat moeten we niet vergeten.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-04-2013 18:31 #927066 door Wouter Borsje
Het verbaast me daarnaast ook eigenlijk wel dat de prijs voor een liter E95 nu zo rond de ? 1,73 schommelt, het had me zeker niet verbaast als die nu al een stuk hoger was geweest, of moet ik eigenlijk zeggen dat de prijsstijging nogal meevalt?

Ik ben geen politiek of rekenwonder maar betalen naar gebruik kan toch ook prima aan de pomp?

En wat betreft het geld of milieu verhaal....ik kan me niet indenken dat er iemand zo nai?f is niet te zien dat alles om de poen draait, zeker in de 'westerse' landen

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 18:33 #927067 door Floris Schropp

Wouter76;214992 schreef : Het verbaast me daarnaast ook eigenlijk wel dat de prijs voor een liter E95 nu zo rond de ? 1,73 schommelt, het had me zeker niet verbaast als die nu al een stuk hoger was geweest, of moet ik eigenlijk zeggen dat de prijsstijging nogal meevalt?

Ik ben geen politiek of rekenwonder maar betalen naar gebruik kan toch ook prima aan de pomp?n

niets is eerlijker dan dat. Maar men is bang dat er dan massaal over de grens getankt zal worden. ik denk dat iedereen snel zat aan die 10ct extra gewend is waarmee MRB gewoon helemaal afgeschaft kan worden*.

*dat is zoiets. enkele centen, geen euros.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 18:48 #927068 door V300 register

Wouter76;214992 schreef : Het verbaast me daarnaast ook eigenlijk wel dat de prijs voor een liter E95 nu zo rond de ? 1,73 schommelt, het had me zeker niet verbaast als die nu al een stuk hoger was geweest, of moet ik eigenlijk zeggen dat de prijsstijging nogal meevalt?

Ik ben geen politiek of rekenwonder maar betalen naar gebruik kan toch ook prima aan de pomp?

En wat betreft het geld of milieu verhaal....ik kan me niet indenken dat er iemand zo nai?f is niet te zien dat alles om de poen draait, zeker in de 'westerse' landen

Betalen naar gebruik aan de pomp doen we in feite al.
Door de jaren heen zijn de prijzen al behoorlijk gestegen. Het feit dat de prijs nu even lijkt te schommelen rond een bepaalde bedrag zegt eigenlijk niet zo veel.
Dat de brandstofprijzen alsnog verder gaan stijgen is een voldongen feit. Dat is al aangekondigd. En dit geldt dus ook voor de LPG-prijzen en de dieselprijzen. Plus dan nog straks wegenbelasting. Het wordt dus allemaal een beetje EN-EN: van alle kanten wordt er geld bij de burger weg gehaald.

Ik snap dat in economische tijden hier en daar bezuinigd moet worden, maar wat er nu gebeurt is dat we kapot bezuinigd worden.
Alleen al in de oldtimersector zijn er allerlei bedrijven failliet gegaan, dus nog meer werklozen.
Zolang wij leven in een consumptiemaatschappij gebaseerd op groei blijven we in deze negatieve spiraal.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-04-2013 18:49 #927069 door Wouter Borsje
@Floris: Op naar een Europees prijzenbeleid voor benzine, diesel en gas.....?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC