Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 09:43 #927019 door V300 register
Ik ga pas stappen ondernemen als het ?cht zover is. De vorige keer kwam er op het laatste moment nog een overgangsregeling, dus maakten we ons druk om niks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 09:44 #927020 door Anjo van den Akker
Precies, al dat kontengedraai en elk half jaar een ander plan is geen doen. Heel de branche ligt al op zijn gat en dat wordt steeds erger. Positieve kanttekening is wel dat de import van klassiekers gestokt is, geeft dus wel aan dat die markt voornamelijk aan de goedkooprijders besteed was.

De plannen voor benzineauto's naar 30 en diesel naar 40 vond ik heel logisch, dat filtert heel snel enorm veel dagelijkse misbruikers van de vrijstelling. Zou ik voor de turbo met nog geen 1000km per jaar de volle mep gaan betalen tot ie 30 is, dat heeft de liefhebber er wel voor over, als je tegen die tijd tenminste maar van het gezeik af bent, en weet waar je aan toe bent. het zou fijn zijn als er wettelijk eens wat vastgelegd wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-04-2013 09:58 #927021 door Mark Smeets

Lucluc;214945 schreef : Ik ga pas stappen ondernemen als het ?cht zover is. De vorige keer kwam er op het laatste moment nog een overgangsregeling, dus maakten we ons druk om niks.


Klopt, maar zoals we nu dus wel weten kun je daar in dit land nooit van op aan! En totdat het zover is verandert er sowieso niks. Voor 1 mei weten we in elk geval wat er per 1 januari 2014 gaat gebeuren. Valt het kabinet nog in deze periode zoals we al eens hebben meegemaakt, dan gaat de regel niet door. De tijd zal het leren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 10:18 #927022 door V300 register
Precies, dat kan z? weer veranderen. En het moet nog de Eerste Kamer door. Zal mij benieuwen of 2014 gehaald wordt. Zo niet, dan spaar ik weer een paar duizend euro uit.

Ik vind de onzekerheid wel kwalijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 10:56 #927024 door Floris Schropp

Lucluc;214948 schreef : Ik vind de onzekerheid wel kwalijk.


ik wordt er helemaal maf van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 11:03 #927025 door V300 register
Maar niet mogen schorsen betekend dat dan ook verzekeringsplichtig? Dat zou te zot voor woorden zijn. Wat zullen onderdelen dan wel niet gaan kosten op termijn? Alluwel, je kunt een wagen wel afmelden en meteen slopen. Maar ja dat is ook zonde! Wellicht is dat wel de bedoeling van de regeling, ze denken daar heus wel over na. Op die manier zijn ze van de goedkope meuk af om het zo maar eens te zeggen, want voor duurdere wagens betaal je toch wel.

Kijk op zich is 1/4 tarief als het 1/4 tarief is van de reguliere wegenbelasting dus 1/4 wat je anders zou moeten betalen redelijk. Al vraag ik me wel af of het niet meer dan 1/4 is... Alleen niet mogen schorsen is een beetje stom.

Daarbij de regeling wordt weer 30, en die wagens van 25 -30. Daar zit ook een groep tussen die hem gaat schorsen tot 30 jaar! Dat weet ik zeker!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-04-2013 11:07 #927027 door Mark Smeets

powerflux;214950 schreef : ik wordt er helemaal maf van.


Kijk naar het aantal pagina's van dit topic en van welke datum de startpost is.. zegt genoeg toch?
Zekerheid heb je pas zodra weer voor elke auto belasting wordt betaald ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 11:15 #927028 door V300 register
Bij BNR nieuws radio zeggen ze dat de maatregel die voorgesteld is 36 miljoen per jaar kost en Weekers vind dit teveel...

Dat is ook een geneuzel. Zijn bij de 36 miljoen neveneffecten meegenomen, zo ja dan is het idd 36 miljoen.

Zo nee, is de regel van Weekers dommer. Denk aan al die ww aanvragen van al die oltimerbedrijfjes die over de kop gaan met de onzekerheid en zo,n dagenkaarten systeem. Dat kan al snel meer dan 36 miljoen p/j kosten.

36 miljoen is gewoon een prijsje in de lotto: www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk...n-van-de-Lotto.dhtml waar hebben we het over?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 11:56 #927030 door Floris Schropp
www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publi...-voor-oldtimers.html

was nog niet gepost. in tegenstelling tot de 'uitleg' van de FEHAC* is dit w?l goed leesbaar.

*ja, ik blijf zeiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 12:19 #927033 door V300 register
En terecht, die berichten van de Fehac zijn bijzonder slecht geschreven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD