Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2013 23:20 #927005 door V300 register
Ik vind dat we het ?berhaupt niet moeten pikken! We laten ons gewoon bestelen. Autorijden is sowieso al duur. Kijk alleen maar naar de brandstofprijzen.
De huidige regeling moet gewoon in stand worden gehouden.
Pffff, vanwege milieu-overwegingen,... Lpg is een schone brandstof en die groep wordt het hardst geraakt in de portemonnee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 23:24 #927006 door Erick Janssen (GAST)

vulvavolvo;214931 schreef : Ik vind dat we het ?berhaupt niet moeten pikken! We laten ons gewoon bestelen. Autorijden is sowieso al duur. Kijk alleen maar naar de brandstofprijzen.
De huidige regeling moet gewoon in stand worden gehouden.
Pffff, vanwege milieu-overwegingen,... Lpg is een schone brandstof en die groep wordt het hardst geraakt in de portemonnee.

Zo is het :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2013 23:26 #927007 door V300 register

2 Fast 4 U;214928 schreef : dus ik houd mijn vrijstelling van MRB [bouwjaar 1986]?

Dat is dus nog maar de vraag. Ik knijp hem ook als een ouwe dief.
Misschien moeten we er met zijn allen voor zorgen dat dit kabinet zo snel mogelijk gaat vallen. Overal wordt er geld bij ons weg gegraaid. Alles wordt kapot bezuinigd, bedrijven gaan failliet, mensen raken massaal werkeloos, inflatie, BTW-verhoging, voedselprijzen blijven stijgen etcetera.
Koopkracht is al behoorlijk afgenomen en blijft afnemen!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 08:12 #927009 door Floris Schropp

2 Fast 4 U;214928 schreef : dus ik houd mijn vrijstelling van MRB [bouwjaar 1986]?

volgens deze nieuwe plannen (als ik de toelichting goed interpreteer) moet je nu weer tot 'ie 30 jaar is de volledige belasting betalen en vervolgens of 1/4 MRB of een dagenkaart. tevens is bij 1/4 MRB schorsen niet mogelijk.

kortom: de verzamelaar die het minst rijdt wordt het hardst getroffen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 08:41 #927011 door E. van Oostveen
Totaal zot, dan zou je nooit rustig een auto kunnen restaureren of opslaan omdat er nog geen museum is. Dan moet ik een bedrijf beginnen en alles op bedrijfsvoorraad zetten. Particulier bezit is dan alleen voor de rijken.......Nooit, never ooit zal ik op 1 van de partijen stemmen die hier in mee gaan en ik roep de forum en clubleden bij deze ook op om verstandige keuzes te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 08:47 #927012 door V300 register

Fran?ois;214906 schreef : Kunnen we Nederland niet gewoon een deelstaat van Duitsland laten worden?
Economisch gezien zijn we dat al. Zijn we meteen van 150 incompetente
kamerleden en een dictatoriale regering af. Bovendien delen we dan in de
Duitse oldtimerregeling.

In Duitsland zijn ze al een stap verder: daar mag je hele gebieden niet meer in met een oude auto. Wat dat betreft komen we er hier nog goed van af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 08:50 #927013 door V300 register

powerflux;214935 schreef : kortom: de verzamelaar die het minst rijdt wordt het hardst getroffen.

Dat, dus. Zeer scherp.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 08:53 #927014 door V300 register

powerflux;214935 schreef : volgens deze nieuwe plannen (als ik de toelichting goed interpreteer) moet je nu weer tot 'ie 30 jaar is de volledige belasting betalen en vervolgens of 1/4 MRB of een dagenkaart. tevens is bij 1/4 MRB schorsen niet mogelijk.

kortom: de verzamelaar die het minst rijdt wordt het hardst getroffen.

Ik heb mezelf er niet in verdiept, maar iemand die bijna nooit rijdt kan dan toch zo'n kaart kopen.
Ik vind het kwarttarief een goede oplossing, zeker als je ziet dat dat voor campers al j???????????ren zo is... De 5000km die een oldtimer gemiddeld maakt, is bovendien ook nog een kwart van de 20.000km voor een normale auto.

Erik;214937 schreef : Nooit, never ooit zal ik op 1 van de partijen stemmen die hier in mee gaan en ik roep de forum en clubleden bij deze ook op om verstandige keuzes te maken.

Er zijn natuurlijk nog andere zaken in het leven dan die paar 10-tjes per auto per jaar :hmmz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 09:03 #927015 door V300 register

General Custom;214940 schreef : Ik heb mezelf er niet in verdiept, maar iemand die bijna nooit rijdt kan dan toch zo'n kaart kopen.
Ik vind het kwarttarief een goede oplossing, zeker als je ziet dat dat voor campers al j???????????ren zo is... De 5000km die een oldtimer gemiddeld maakt, is bovendien ook nog een kwart van de 20.000km voor een normale auto

Dat is zo als je ??n oldtimer hebt waar je elk jaar mee rijdt. Heb je er tien waarvan acht permanent geschorst dan kun je voor alle tien hoe dan ook betalen. Ik ben benieuwd hoe zoiets uitpakt voor bijvoorbeeld het Daf Museum.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-04-2013 09:19 #927016 door Mark Smeets

Niels;214941 schreef : Ik ben benieuwd hoe zoiets uitpakt voor bijvoorbeeld het Daf Museum.

Hebben die auto's dan nog een actief kenteken? Dat wist ik helemaal niet.

Als dit doorgaat dan zal de PK weer verdwijnen zodra mijn eigen 360 klaar is. Ik had ze naast elkaar willen aanhouden, maar met 100% belasting tot 30 is dat niet te doen. Want dan wordt de 760 ook nog belastingplichtig (zware auto) en geen van de 3 is geschikt voor de winter, dus er zal ook nog een winter auto moeten komen. En om 2 auto's constant te schorsen heb ik geen plek. Daarnaast als je dan toch belasting moet betalen, kun je ipv een 360 ook een 400 rijden die door de pekel kan en dus in de winter en zomer bereden kan worden..

Achja eerst maar eens zien wat het wordt :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC