Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
knap staaltje fehac-berichtgeving weer. hoe verwarrend kun je iets opschrijven? maargoed. kwarttarief liever dan een dagenkaart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Pff, niet iets om me druk over te maken. Zolang die maar niet naar Belgi? gaat naar tolheffing he. Dat is anders he.....
Ik zit niet te wachten op een 30 dagen kaart die hetzelfde kost (want daar vragen ze dus ook geld voor, hoorde ik)
1 Ding is wel idioot: Schorsen is niet mogelijk bij kwarttarief. Je kunt me nu heel veel wijs maken, maar dat schorsen niet mogelijk is is dat voor het milieu? Met andere woorden, zorg maar dat je er veel in rijd, want schorsen mag niet!
En dan moet je hem zeker ook altijd nog verzekeren, want dat kun je ook niet schorsen. Ik vraag me af of dat puntje wel door de eerste kamer komt. De rest van dit wetvoorstel wel, maar dat zit niet goed in elkaar. Niet mogen schorsen, idioot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;212338 schreef : Waar het uiteindelijk wel op neer zal komen is dat er een soort halftarief wordt geheven zoals bij de kampeerauto's. Dan is er toch een soort financi?le tegemoetkoming en krijgt de overheid alsnog z'n geld binnen zonder extra administratieve rompslomp, want van schorsen voor zes maanden wordt de eigenaar financieel dan immers niet wijzer.
Nou, wat zei ik :hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Financien handelt, dan wordt je als lid van de "Oldtimeralliantie" dus gewoon
voor paal gezet. Je denkt in overleg te zijn, maar het eind van het liedje is dat
je gewoon gedicteerd krijgt wat er gedaan gaat worden. En dat heet dan zo
mooi "draagvlak cre?ren"? Geef dan als Ministerie van Financien gewoon aan
dat er 153 miljoen per jaar extra binnengeharkt moet worden, laat iedereen
wat extra betalen en klaar; maar houd niet de schijn op dat men in overleg
wil met belangenorganisaties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga geen 250 euro p/j betalen... Mafketels amahoela. Wat is het nu?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wil ik met Weekers wel eens geld gaan wisselen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
2 Fast 4 U;214891 schreef : Ik weet het niet meer, hoe zit dat nu met de oude regeling van auto's t/m 1986 gaat die ook vervallen?
De 'oude regeling' (opbouwen naar 30 jaar, '86 en eerder blijft zoals het is) was van het kabinet hiervoor! Wist ik zelf ook helemaal niet meer, straal vergeten. Het huidige kabinet had als insteek 'de MRB-vrijstelling afschaffen'. Daar is nu protest tegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Fran?ois;214889 schreef : Als het waar is wat de FEHAC zegt over de manier waarop het Ministerie van
Financien handelt, dan wordt je als lid van de "Oldtimeralliantie" dus gewoon
voor paal gezet. Je denkt in overleg te zijn, maar het eind van het liedje is dat
je gewoon gedicteerd krijgt wat er gedaan gaat worden. En dat heet dan zo
mooi "draagvlak creeeren"? Geef dan als Ministerie van Financien gewoon aan
dat er 153 miljoen per jaar extra binnengeharkt moet worden, laat iedereen
wat extra betalen en klaar; maar houd niet de schijn op dat men in overleg
wil met belangenorganisaties.
Hieruit maak ik op dat jij eigenlijk had gewild dat de wens van de "oldtimeralliantie" geheel verwezenlijkt werd?
Het is natuurlijk nogal na?ef om dat te denken.
Kwarttarief vind ik een goede oplossing. Da is geen gehele afschaffing (dus is Weekers "ons" toch nog tegemoet gekomen!) Zo filter je de echte liefhebbers van de goedkooprijders.
En natuuuuuuurlijk komt hier weer een stroom aan protesten, verontwaardigingen, complottheorie?n en weet ik wat nog meer voorbij.
Ja, het is jammer dat we niet meer gratis de auto op straat mogen laten staan. Maar er IS wat voor te zeggen om toch nog een stukje wegenbelasting te laten betalen. We stoten schadelijke stoffen uit, we maken gebruik van de weg, alleen dan wat minder (tenminste.... de hobbyrijder wel).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.