Het opknappen van mijn 1800E

Lees meer
12-07-2012 15:43 #115650 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Rob Spoon" schreef:
Dat is mooi, Boele. Je hebt nu door de afsluitplug heen geboord, die kan je ook 'netter' losmaken. Hars eraf en eruit en losschroeven. Is wel wat lastiger dan zo even opgeschreven.
Conclusie is dus bij jou ook dat de MAP sensor aangepast moet worden aan een andere nokkenas en/of de 123 ontsteking. Dat was mijn conclusie ook al.


Helemaal met je eens, Rob. Echter was de vorige eigenaar van deze MAP sensor daar ook al achter gekomen ;-) Ik heb dus zelf niet hoeven boren. Anders had ik er ook niet op deze manier een gat in gemaakt!

"Oscar Keur" schreef:
Boele,
ik kan het nergens terugvinden en ben benieuwd.
Waar heb je die koplampen vandaan? Zijn het bi-xenon lampen? Dus wit en fel bij dimlicht en BOEM!-fel bij grootlicht?

Hoi Oscar, dat klopt. Bi-xenon heeft xenon op dim en grootlicht. Het is onwijs fel. Goed voor ver zicht.

Op mijn website stond dat ik ze gekocht heb bij Advanced Performance Parts. Als je daar kijkt bij magazijnopruiming zie je dat ze niet eens zo prijzig zijn. Is een prima kit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2012 15:40 #117538 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Gisteren de achterstabilisatorstang gemonteerd van IPD. Stuurt nu toch een heel stuk strakker op een knooppunt. Wél iets listiger.



Verder heb ik een start gemaakt met het programmeerbare injectiesysteem. Alle onderdelen zijn binnen. Ik heb gekozen voor het Universal-EMS4 systeem met kabelboom. Hier heb ik goede ervaringen over gehoord en de aansluitingen schijnen beter te zijn dan de KdfI variant . De prijzen zijn vrijwel gelijk, dus de keuze was snel gemaakt. Zodra ik de auto goed lopend op benzine heb, ga ik beginnen met LPG injectie. Uit ervaring weet ik dat LPG lastiger reageert dan benzine. Wordt nog een flinke klus.

Ik ga allereerst beginnen met het triggerwheel pas te maken op de voorste krukaspoelie. To be continued.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-09-2012 16:23 #117541 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Het opknappen van mijn 1800E
Mooi hoor Boele. Een klein vraagje, wellicht compleet verkeerd maar voor de zekerheid: weet je zeker dat het goudkleurige schoteltje dat zichtbaar is op de tweede foto goed zit (als een kommetje) en niet andersom zou moeten zitten. Meen me te herinneren dat ik zo'n ding weleens andersom heb zien zitten.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2012 19:31 #117546 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Het opknappen van mijn 1800E
dat schoteltje zit zoals bedoeld, het rubber/pu moet erin allen.
Leuk project met ems gaan we zeker volgen!

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2012 20:57 #117552 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Mooi hoor Boele. Een klein vraagje, wellicht compleet verkeerd maar voor de zekerheid: weet je zeker dat het goudkleurige schoteltje dat zichtbaar is op de tweede foto goed zit (als een kommetje) en niet andersom zou moeten zitten. Meen me te herinneren dat ik zo'n ding weleens andersom heb zien zitten.


Bedankt voor de kritische blik, maar zo zit hij goed. Hij houdt nu de PU-bus op zijn plek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2012 12:43 #117583 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Boele Braaksma" schreef:
Ik ga allereerst beginnen met het triggerwheel pas te maken op de voorste krukaspoelie. To be continued.

Lekker met een kopje thee erbij ;)
Zag al mooie plaatjes van het triggerwheel. Nu nog een steuntje op de alu cover klussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2012 23:53 #117616 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Lars Rengersen" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Ik ga allereerst beginnen met het triggerwheel pas te maken op de voorste krukaspoelie. To be continued.

Lekker met een kopje thee erbij ;)
Zag al mooie plaatjes van het triggerwheel. Nu nog een steuntje op de alu cover klussen.


Moeders zorgt goed voor mij als ik in Zeist ben. ;)

Steuntje ga ik op de drie schroefdraden maken waar bij een B18 de gelijkstroom aan gemonteerd zit. Lijkt me erg stevig en zit goed uit het zicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2012 21:48 #117646 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het opknappen van mijn 1800E
Interessant idee voor het steuntje. Kom je daarmee wel weg langs je dynamo en pijp van de waterpomp?
Ook als ik je foto nog even bekijk.


Het kan wel

Maar zit de dynamo nog origineel?

Dit vond ik persoonlijk wel een mooie oplossing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2012 23:00 #117655 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Hoi Lars,

De onderste foto had ik wel gevonden. Het moet inderdaad goed kunnen. Zal nog een foto maken van de zijkant. Dan wordt het wat duidelijker. Wel zo mooi om uit het zicht te hebben.

Zo kan ook nog:
www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo119.JPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2012 12:37 #117825 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Afgelopen weekend heb ik de 1800 geruild tegen een C70 T5.
Volvo dealer Hooftman had een 1800 nodig op de stand voor de oldtimerdag in Alphen aan den Rijn. Het blijkt dat het design van de V40 afgekeken is van de deur van de 1800. Dat was mij nog niet opgevallen.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.