Het opknappen van mijn 1800E
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Dat is mooi, Boele. Je hebt nu door de afsluitplug heen geboord, die kan je ook 'netter' losmaken. Hars eraf en eruit en losschroeven. Is wel wat lastiger dan zo even opgeschreven.
Conclusie is dus bij jou ook dat de MAP sensor aangepast moet worden aan een andere nokkenas en/of de 123 ontsteking. Dat was mijn conclusie ook al.
Helemaal met je eens, Rob. Echter was de vorige eigenaar van deze MAP sensor daar ook al achter gekomen

Hoi Oscar, dat klopt. Bi-xenon heeft xenon op dim en grootlicht. Het is onwijs fel. Goed voor ver zicht."Oscar Keur" schreef:
Boele,
ik kan het nergens terugvinden en ben benieuwd.
Waar heb je die koplampen vandaan? Zijn het bi-xenon lampen? Dus wit en fel bij dimlicht en BOEM!-fel bij grootlicht?
Op mijn website stond dat ik ze gekocht heb bij Advanced Performance Parts. Als je daar kijkt bij magazijnopruiming zie je dat ze niet eens zo prijzig zijn. Is een prima kit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Verder heb ik een start gemaakt met het programmeerbare injectiesysteem. Alle onderdelen zijn binnen. Ik heb gekozen voor het Universal-EMS4 systeem met kabelboom. Hier heb ik goede ervaringen over gehoord en de aansluitingen schijnen beter te zijn dan de KdfI variant . De prijzen zijn vrijwel gelijk, dus de keuze was snel gemaakt. Zodra ik de auto goed lopend op benzine heb, ga ik beginnen met LPG injectie. Uit ervaring weet ik dat LPG lastiger reageert dan benzine. Wordt nog een flinke klus.
Ik ga allereerst beginnen met het triggerwheel pas te maken op de voorste krukaspoelie. To be continued.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Leuk project met ems gaan we zeker volgen!
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Mooi hoor Boele. Een klein vraagje, wellicht compleet verkeerd maar voor de zekerheid: weet je zeker dat het goudkleurige schoteltje dat zichtbaar is op de tweede foto goed zit (als een kommetje) en niet andersom zou moeten zitten. Meen me te herinneren dat ik zo'n ding weleens andersom heb zien zitten.
Bedankt voor de kritische blik, maar zo zit hij goed. Hij houdt nu de PU-bus op zijn plek.
Lekker met een kopje thee erbij"Boele Braaksma" schreef:
Ik ga allereerst beginnen met het triggerwheel pas te maken op de voorste krukaspoelie. To be continued.

Zag al mooie plaatjes van het triggerwheel. Nu nog een steuntje op de alu cover klussen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Lekker met een kopje thee erbij"Boele Braaksma" schreef:
Zag al mooie plaatjes van het triggerwheel. Nu nog een steuntje op de alu cover klussen.
Moeders zorgt goed voor mij als ik in Zeist ben.

Steuntje ga ik op de drie schroefdraden maken waar bij een B18 de gelijkstroom aan gemonteerd zit. Lijkt me erg stevig en zit goed uit het zicht.
Ook als ik je foto nog even bekijk.
Het kan wel
Maar zit de dynamo nog origineel?
Dit vond ik persoonlijk wel een mooie oplossing
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
De onderste foto had ik wel gevonden. Het moet inderdaad goed kunnen. Zal nog een foto maken van de zijkant. Dan wordt het wat duidelijker. Wel zo mooi om uit het zicht te hebben.
Zo kan ook nog:
www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo119.JPG
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-