- Berichten: 2144
Het opknappen van mijn 1800E
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
EMS kan je zowel op LPG als op Benzine laten draaien. Dit zou ik wel zo laten. Je kan natuurlijk gewoon de SU's laten zitten en gebruiken als gasklep.
Er is heel veel documentatie. Zie ook www.megamanual.com . Zelf nog niet veel doorgenomen. Twee Volvo-vrienden hebben het trucje al eens eerder uitgehaald. Zoek maar eens op KDFI Volvo 164 of Volvo 164 turbo megasquirt. Zij vinden het prachtig om te helpen en hebben veel meer ervaring dan ik heb.
Als je veel zoekt naar BS Autotune, zie je dat ze diverse cursussen aanbieden, plus het opstarten van de auto. Ik vind het juist leuk om het zelf uit te zoeken. BS Autotune heeft scherpe tarieven qua onderdelen. Hij zal dus waarschijnlijk vooral verdienen via zijn cursussen en afstellen + monteren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
De basis cursis bij BS-autune heb ik 1,5jr geleden al een keer gevolgd, lijkt mij verder wel een betrouwbare partner
hij is er eerlijk over dat hij voor zijn diensten geld rekent maar hij moet natuurlijk ook zorgen dat de schoorsteen blijft roken! :P
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Je kan hem vragen wat de beste keuze is voor jou. Voor mij is dat de EMS-4"Joost Buiting" schreef:
Boule,
De basis cursis bij BS-autune heb ik 1,5jr geleden al een keer gevolgd, lijkt mij verder wel een betrouwbare partner
hij is er eerlijk over dat hij voor zijn diensten geld rekent maar hij moet natuurlijk ook zorgen dat de schoorsteen blijft roken! :P
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3377
Je besteld zo Weber outlawset in Amerika lekker goedkoop en je hebt weer een hoop vermogen op benziene.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Hoe staat het met het EMS-injectie project?
Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat.
Gr Joost
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Ik was voornamelijk bezig met de 164. Deze is nu goed rijdend, dus ik ben weer verder gegaan met de 1800.
Ik heb de oude LPG verdamper verwijderd, en de nieuwe gepast. Ik moet een verloop kopen voor de gasleiding. Mijn gasleiding is 6mm, de nieuwe 8mm.
Toch wel een een stuk kleiner:
Verder remde de 1800 niet zo lekker, er zaten een aantal zuigers vast. Die eruit geperst met perslucht. Nu nog de vraag: 'wat is wijsheid?' Nieuwe klauwen monteren, of zelf acht nieuwe zuigers monteren a 27euro p/s bij het VKO.
Nu ben ik op zoek naar originele Bosch stekkers voor bijvoorbeeld de luchtinlaat.
Ik moet nog steeds verder met de TPS. Mijn oom heeft geen frees staan, ik wil jouw versie kopieren. Nu op zoek naar kunststof, dat kan ik met de decoupeerzaag bewerken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Je maakt van precies dezelfde verdamper gebruik als ik ga doen alleen heb ik een nieuwe gasleiding gelegd van 8mm,
een verloop heb ik wel voor je liggen van 6 naar 8mm, kan ik opsturen in een envelop als je wilt.
(Graag even PB-tje voor het adres.)
De stekkers die je zoekt zijn dat niet onderstaande want die worden overal gebruikt?
Uploaded with ImageShack.us
Om een adaptorplaat voor de TPS sensor te maken heb je geen freesbank nodig wel een draaibank, die heb je
toch één tot je beschikking?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Ik bedenk me net op de foto, dat de tweede afsluiter van de 'oude' verdamper natuurlijk op de nieuwe geschroefd moet worden. Wellicht is dit dezelfde maat. Probeer ik vanavond even. Anders neem ik graag jouw verloop over!
Voor wat betreft de stekkers, ik heb een andere, de IAT is bij mij nog 'origineel' van het Djet. Die stekkers zijn net iets anders. Ik bedenk me wel zojuist dat Porsche ook Djet gebruikte. Wellicht dat ik via die weg aan stekkers kan komen.
Adapterplaat kan natuurlijk ook rond worden. Dat maakt het wel iets makkelijker. Even na vragen aan mijn oom of hij ook aluminium/rvs heeft in 10/12mm dik. Anders moet er toch een stuk van de as afgezaagd worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
De extra gasafsluiter heb je niet nodig deze zit zoals ik begrepen heb in de nieuwe verdamper tevens dienen de
injectoren als afsluiter.
De afsluiter op de tank blijft natuurlijk wel zitten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.