Het opknappen van mijn 1800E

Lees meer
13-02-2013 01:01 #123416 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Het opknappen van mijn 1800E
Hoi Boele, de stekkertjes voor het injectie systeem zijn allang niet meer verkrijgbaar zo ver ik weet.
Ik ben er ook wel eens achteraan gegaan toen ik nog een B20 E had wat me wel gelukt is om de pennetjes die in de witte omhuizing zit een vergelijkbaar iets heb ik toen bij een autoshop gehaal je zou daar eens kunnen proberen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2013 02:19 #123418 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Het opknappen van mijn 1800E
Peter Devilee maakt nieuwe kabelbomen en heeft volgens mij kan hij nog gewoon aan de stekkertjes komen.
Volkswagen gebruikte ze ook.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2013 11:54 #123424 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Johan Geers" schreef:
Hoi Boele, de stekkertjes voor het injectie systeem zijn allang niet meer verkrijgbaar zo ver ik weet.
Ik ben er ook wel eens achteraan gegaan toen ik nog een B20 E had wat me wel gelukt is om de pennetjes die in de witte omhuizing zit een vergelijkbaar iets heb ik toen bij een autoshop gehaal je zou daar eens kunnen proberen.

succes

Johan Geers

"Ed van der Zee" schreef:
Peter Devilee maakt nieuwe kabelbomen en heeft volgens mij kan hij nog gewoon aan de stekkertjes komen.
Volkswagen gebruikte ze ook.

Bedankt voor het meedenken.

Ik zal Peter even een email sturen. Ze zijn nog gewoon nieuw verkrijgbaar. Heb inmiddels een Bosch service dealer catalogue gekregen van een vriend. Zie bladzijde 6 .

Maar wellicht gaat het via Peter sneller. Heb er maar twee nodig, voor de IAT en de CLT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-02-2013 19:04 #123437 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
www.rdae.nl/multistekkers/bosch-connectors-en-onderdelen/

volgens mij moeten ze op deze site er ook wel bij staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2013 22:17 #123442 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Ronald Damme" schreef:
www.rdae.nl/multistekkers/bosch-connectors-en-onderdelen/

volgens mij moeten ze op deze site er ook wel bij staan.


Nee hij heeft ze niet. Wellicht de pinnetjes wel. Bedacht mij later dat ik nog een tweede kabelboom heb. Die stekkers pak ik, met nieuwe pinnetjes.

Overigens heeft Rick Donkers mooi spul!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2013 00:33 #123547 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Vandaag heb ik weer mooi de tijd gehad om verder te gaan met de 1800. Ik kreeg een brief van het RDW dat de APK halverwege maart afloopt. Sh*t! Dus ik hoop dat ik hem voor die tijd rijdend heb. Wordt spannend. ;)

De TPS-plaat wilde ik van kunststof gaan maken doordat het eenvoudig te bewerken is. De TPS-schijf van Joost vond ik erg mooi, dus toch besloten om dat te kopieren. Onder begeleiding heb ik ook geleerd hoe een draaibank werkt. Leuk speelgoed! Nadat hij helemaal klaar was, schroefdraad getapt en gemonteerd. Ik vond dat het aluminium meer moet glanzen, dus ook nog maar een half uurtje gaan polijsten. Maandag RVS verzonken schroeven kopen, en dan monteren.

De binnenkamer is nodig zodat er geen valse lucht langs de gasklepas kan ontstaan.




Morgen aan de slag met de steun voor de bobine. Hiervoor heb ik al een staaf naar 26mm gedraaid als voet die in de verdeleras past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2013 11:31 #123588 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Gisteren de DIS steun gemaakt. Ik wil de bobine mooi horizontaal hebben, dus heb de voet onder een hoek afgezaagd.

Vervolgens zelf aan elkaar 'gebakken.'


Mijn vader kwam even in de garage kijken, en vertelde dat hij natuurlijk oliedicht moet worden. Even in water gehouden om te kijken of hij dicht was. Dat was de steun duidelijk niet. Dus weer losgeslepen en uiteindelijk heeft mijn vader hem netjes gelast. Toch leuk om zelf te proberen.
Hier is goed te zien dat ik er waarschijnlijk te weinig vermogen op gezet heb. De las is niet mooi doorgebrand.


Nu alleen nog de injectorrail voor LPG maken, dan alles netjes afwerken en wegbrengen om te laten poedercoaten. Ondertussen begin ik met de kabelboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2013 21:06 #123608 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
Deze stekker..?

VolvoKV Onderdelen shop

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2013 22:16 #123614 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Oscar Keur" schreef:
Deze stekker..?

VolvoKV Onderdelen shop


Ik kan geen plaatje zien.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2013 22:04 - 24-02-2013 22:50 #123775 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Vanavond met mijn vader een steun gemaakt voor de LPG-rail. De locatie was een drama. Aan de benzineinjectoren leek mij niet duurzaam, dan kwam ik weer in de knoop met de vacuumaansluiting van de rembekrachtiger. Ik was het gisteren even goed zat nadat mijn beugeltje niet paste. Voor mijn vader was dat de reden om vanavond maar mee te helpen in de garage. Hij is net wat handiger, maar heeft vooral zeeen meer geduld. Morgen het ruwe beugeltje afwerken met een dremel, dan gaten boren om te monteren, en in de bak voor de poedercoater.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.