Het opknappen van mijn 1800E

Lees meer
17-12-2012 21:23 #121299 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E
Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het vervangen van de hulpstuurhuisbus van mijn 1800. Hij stuurde altijd erg zwaar. Ook met onbelaste wielen. Er zat geen speling op de hulpstuurhuisbus. Echter toch maar vervangen voor de zelfgemaakte upgrade bus van POM. Een kogel kreeg ik niet goed los. Met het hulpstuurhuis er nog aan hangend de laatste kogel losgemaakt.

Hier is goed zichtbaar hoe de oude versus de nieuwe bus er uit ziet.


Vervolgens heb ik triggerwheel gemonteerd. Deze heb ik nodig voor de ontsteking. Na het lassen heb ik hem samen met het kachelhuis laten poedercoaten. Dit had ik niet gedaan tijdens de restauratie omdat ik het budget moest bewaken.




Het stuurhuis wilde ik ook reviseren. Echter staan de merktekens er nog op. Ik vermoed dat hij al eens gereviseerd is. Hij voelt spelingvrij. Dus ik ga alleen de lekkage verhelpen door beide keerringen te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2012 21:32 #121302 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Het opknappen van mijn 1800E
Leuke update. Triggerwheel is netjes geplaatst zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2012 23:07 #121307 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het opknappen van mijn 1800E
Triggerwheel zit inderdaad netjes. Past de dynamo dan ook nog op z'n originele plek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2012 23:57 #121308 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Lars Rengersen" schreef:
Triggerwheel zit inderdaad netjes. Past de dynamo dan ook nog op z'n originele plek?


Ja. Die zit er ver genoeg van af!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-12-2012 20:52 #121467 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
hoi Boule,

Ik volg je inbouw van het injectie systeem met veel interesse want ik sta op het punt om hetzelfde te gaan doen
bij mijn combi waar ik nu een turbo op heb zitten.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewforum.php?f=34">viewforum.php?f=34

Jij hebt gekozen voor het EMS systeem, wat zijn de voordelen van dit systeem tov het KDFI systeem?
Ga jij ook een ander ontstekingssyteem monteren?
Ga jij injectorhouders op je spruitstuk lassen?

Ben benieuwd hoe het gaat lopen bij jou, ik blijf je volgen.

Groeten en fijne feestdagen,

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-12-2012 16:03 #121513 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
Hoi Boule,

Op welk punt van de poulie heb jij de verwijderde tand zitten, is dat op het bdp ?

Gr Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 16:38 #121585 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Joost Buiting" schreef:
hoi Boule,

Ik volg je inbouw van het injectie systeem met veel interesse want ik sta op het punt om hetzelfde te gaan doen
bij mijn combi waar ik nu een turbo op heb zitten.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewforum.php?f=34">viewforum.php?f=34

Jij hebt gekozen voor het EMS systeem, wat zijn de voordelen van dit systeem tov het KDFI systeem?
Ga jij ook een ander ontstekingssyteem monteren?
Ga jij injectorhouders op je spruitstuk lassen?

Ben benieuwd hoe het gaat lopen bij jou, ik blijf je volgen.

Groeten en fijne feestdagen,

Joost


Ha Joost,

Ik heb de missende tand 60graden voor het BDP gezet. Het maakt geloof ik niet uit waar je hem op zet, dit kan je in de software instellen. Ik heb van iemand gehoord dat 60graden het beste was, dus daarom maar gedaan. ;)

Het hele ontstekingssysteem is er al uit. Ik ga werken met een actieve bobine. Dan komen er tenminste flinke vonken bij kijken.
EMS4 is uitgebreider dan KDFI. De stekker van de KDFI blijkt niet zo goed te zijn. Dus voor die paar tientjes verschil neem ik geen risico.
De benzine injectoren laat ik zitten, de LPG injectoren tap ik met M6 in het spruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2012 01:17 #121591 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Het opknappen van mijn 1800E
Beste Joost, waar je missschien ook aan kunt denken is om er een paar SU carburateurs op te zetten en je injection punten op de cilinederkop voor gas gebruiken.
Zorgen dat je cilinders in de SU carburators omhoog blijven staan en dan met de dubbele gaskleppen en de injecteurs dicht bij de inlaatkleppen moet je toch een mooi resultaat kunnen krijgen.
Plus je hebt op benziene toch nog een flink vermogen met de dubbelle carburateurs.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-12-2012 12:07 #121594 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E
@ johan, ik denk dat joost met zijn huidige opzet meer vermogen haalt dan dubbel carbs ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-12-2012 16:31 #121603 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Het opknappen van mijn 1800E

"Johan Geers" schreef:
Beste Joost, waar je missschien ook aan kunt denken is om er een paar SU carburateurs op te zetten en je injection punten op de cilinederkop voor gas gebruiken.
Zorgen dat je cilinders in de SU carburators omhoog blijven staan en dan met de dubbele gaskleppen en de injecteurs dicht bij de inlaatkleppen moet je toch een mooi resultaat kunnen krijgen.
Plus je hebt op benziene toch nog een flink vermogen met de dubbelle carburateurs.

succes

Johan Geers


Wat mij wel grappig lijkt is om inderdaad de 2-Su carb. te laten zitten maar dan in de carburateurs een injector te maken om toch fatsoenlijk op benzine te kunnen rijden (wat nu toch wel een probleem is), dit betekend dat je dus met 2 benzine injectoren werkt.
Natuurlijk kan voor LPG 4 stuks injector gebruikt gaan worden.
Ik moet nog nagaan of dit alles zou kunnen gaan werken.

Boule,

Ik ga eens met BS-autotune overleggen.
Waar ik het meest tegenop zie is het afstellen van gas en benzine, het inbouwen zelf gaat wel lukken.
Heb jij ervaring met dit afstellen of weet je al hoe dit moet/werkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.