1800S '66

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-09-2011 08:00 #106326 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
D-type. Afstellen is inderdaad de volgende actie.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-09-2011 08:56 #106328 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 1800S '66
Hoi Boele,

Beneen J-type aan het restaureren, kun je mij het adresje geven voor de rembanden en / of de zuigertjes?
Is bij Scandcar belachelijk duur, bovendien zoek ik het liever dichter bij huis.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-09-2011 10:24 #106330 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"Ed van der Zee" schreef:
Hoi Boele,

Beneen J-type aan het restaureren, kun je mij het adresje geven voor de rembanden en / of de zuigertjes?
Is bij Scandcar belachelijk duur, bovendien zoek ik het liever dichter bij huis.

Ed,
Is via de mail van mn vader gegaan, zoek het vanavond op.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2011 00:21 #106504 door Rob Spoon
Ze heeft een naam! nouja, een nummer. Morgen platen bestellen! De tanks zitten vol...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2011 08:37 #106505 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 1800S '66
Mooi Rob, gefeliciteerd! Laat even weten of ze zich meteen goed gedraagt?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2011 08:47 #106506 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Mooi! Dat is een belangrijke stap (zeker met een USA auto).
Te zien op de Volvobeurs?

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-10-2011 10:25 #106509 door Rob Spoon
Ze heeft zich tot nu toe goed gedragen op de weg. Straks vooral testen of de OD werkt na het afstellen. Ik kom zondag naar de beurs.
De RDW heeft het gelukkig goed gedaan met de APK. Daar zwerven veel misverstanden rond op het web. Terwijl het heel simpel is. Als je een auto van buiten de EG voor (technische en administratieve) importkeuring naar de RDW brengt, krijg je een APK keuringsrapport. Na goedkeuring uiteraard. Voor een auto uit de EG moet je zelf voor de APK zorgen. Of bij de RDW specifiek aangeven dat ze dat ook verzorgen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2011 09:05 #106632 door Rob Spoon
Conclusies na de eerste paar honderd mijlen. Overdrive werkt helaas nog niet. Gelukkig kunnen de versterker en luidsprekers meer kabaal maken dan de motor!
De carterventilatieslang uit de olievuldop blaast in plaats van zuigt. Zuigerveren dus, als ik de conclusies her en der goed begrijp. Ik heb nu de slang maar in een 'puke bottle' gestoken, om de oliebende vanuit het luchtfilterhuis te voorkomen. Daarom hebben ze dus in California een buis aan de uitlaat gelast tot tussen de carburateurs. Om de carterdruk eenvoudig weg te blazen.
Verder is de oliedruk laag. Als de motor nog relatief koud is, haal ik de 50psi, ongeveer 3,5 bar. Maar als de motor warm wordt, zakt de oliedruk weg. De meter slaat niet meer uit. Ik heb een extra druksensor op het blok gemaakt, met lampje op het dash. Die gaat gelukkig bijna nooit aan, alleen bij warm en langer stationair draaien.
Er zit voldoende olie in, compressie is 8,9,9,9 als ik het goed herinner. Tijdje terug gemeten. Niet geweldig, maar ook niet slecht.

Maar ze rijdt wel leuk! Ze dweilt alleen teveel. Er zitten nu witte schokbrekers onder, ik weet geen merk. Ik wil niet naar superstrak en PU, maar wat zou een goede middenweg zijn?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2011 11:24 #106635 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
hoi Rob,,

helaas heb ik zelf geen p1800 :(
als ik er wel een had gehad zou ik hem juist wel strak maken met voor bilsteins gasveren , pu bussen voor de draagarmen , vooral de bovenste.
het dweilen heeft in de eerste plaats te maken met je stabilisatorstang en de rubbers hiervoor.
als er iets is wat je weggedrag kan verbeteren is het je stabilisatorstang aanpassen.
tinustechniek kan je hiermee adviseren.
zo als je je blok beschrijft is dit geen blok die je in een p1800 wilt hebben , niet bepaald een blijvertje ;)

mijn complimenten overigens voor het nieuwe vkm.
wat opvalt is het hoge viveau , de kwaliteit is volgens mij stijgende en meer techniek.
super :D

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2011 13:19 #106638 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Rob,

Het kan misschien ook dat de zuigerveren vast zitten? Ik zou eerst maar eens een tijdje blijven karren met dit blok. Slechter wordt het er in ieder geval niet op! Met LPG reinigt je blok van zelf nog een beetje ;-)

Wat voor een olie heb je er in gedaan? Kan zijn dat je oliepomp niet al te best is, of hij perst de olie tussen de lagers door.

Staat de P1800 (te) laag van voren? Ik heb nog een set KYB schokdempers voor de voorzijde van een ama/combi. Nieuw. Had ze gekocht als set, de achterschokdempers zijn verkeerd berekend waardoor ze veel te slap zijn. Doordat ze gasgevuld zijn drukken ze de auto iets omhoog. Worden ook bij Nordicar verkocht maar ik hoef er geen 70euro per stuk voor.

Je kan ook alleen boven PU bussen vervangen. dan ben je voor 20euro klaar.

Hoor het wel als je het wat vind.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD