1800S '66
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Naar mijn mening zuigt een vacuumlek en wat kan hij aanzuigen ...zuurstof lijkt mij ?
Kan er dus weer helemaal naast zitten maar daar leren we weer van hé
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Een lek betekent inderdaad meer zuurstof bij het mengsel, met als resultaat een armer mengsel.
Bij het uittrekken van de choke wordt er meer brandstof aan het mengsel toegevoegd, dus een rijker mengsel.
(arm mengsel betekent: te weinig brandstof, rijk mengsel betekent: teveel brandstof)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Willy Beer
- Elite lid
-
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Maar even een stapje terug:
Een paar pagina's terug riep je als grapje dat je maar 's moest testen of de LPG wel wil branden:
--> weet je 100% zeker dat je wel een vonk krijgt, als de auto op LPG staat?
Je had in 't begin problemen met de bobine/toerenteller/veiligheidsrelais etc bij LPG.. Zou 't kunnen dat er ergens iets verkeerd aangesloten zit, en dat bijvoorbeeld de min-aansluiting van de bobine constant met massa verbonden wordt op 't moment dat je de auto op LPG zet?? En dat je dus alleen een vonk hebt als de auto in de benzinestand staat, maar dat er tijdens LPG bedrijf geen vonk te vinden is?
Het is in ieder geval simpel te testen door er even 1 bougie uit te draaien en te kijken of die gewoon vonkt tijdens het starten, terwijl de auto op LPG staat.
Zou wel verklaren waarom je zelfs geen plofje hoort.
Ben benieuwd wat het nou is..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Ik heb overigens nog geen vlammetje bij de open LPG-slang gehouden. Dat lijkt me redelijk onverantwoord. :mrgreen: Het getankte LPG zal toch wel LPG zijn...
Morgenavond kijken wat de mengstukken van Tinustechniek doen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Oeps ! ja klopt idd haha ,ik was even in de war met het toevoegen van zuurstof dat het mengsel dan armer werd.Mark, wat jij zegt is toch precies want Daan ook bedoeld?
Neemt niet weg denk ik dat je de carburateur redelijk goed kan afstellen op benzine met een vacuumlek maar dat dat op gas een ander verhaal wordt ook omdat de carburateur op gas fungeert als doorgeefluik en je de afstelling dus op de gasverdeler moet doen.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Bij omschakelen van benzine naar gas zet ik de elektrische benzinepomp uit, vlotterkamers leegdraaien, dan gas aan. Dat is nu zonder veiligheids blabla geschakeld: rechtstreeks op 12V. Dus zo gauw ik contact maak met gas aan, dan loopt er gas. Hoe zou er geen vonk bij gas kunnen zijn, als hij netjes loopt op benzine? Er wordt verder niets onderbroken...
Ik heb overigens nog geen vlammetje bij de open LPG-slang gehouden. Dat lijkt me redelijk onverantwoord. :mrgreen: Het getankte LPG zal toch wel LPG zijn...
Morgenavond kijken wat de mengstukken van Tinustechniek doen.
Ik zou nog even snel checken wat Erik al zegt: Bougietje eruit, kijken naar vonkjes.