1800S '66

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-06-2011 10:06 #104286 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Die vlieger gaat niet op: Een lek zou armer mengsel betekenen -> 'anti-choke'

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2011 02:33 #104311 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic 1800S '66
Erg stellig maar verklaar je Daan ?
Naar mijn mening zuigt een vacuumlek en wat kan hij aanzuigen ...zuurstof lijkt mij ?
Kan er dus weer helemaal naast zitten maar daar leren we weer van hé

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 09:43 #104313 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Mark, wat jij zegt is toch precies want Daan ook bedoeld?

Een lek betekent inderdaad meer zuurstof bij het mengsel, met als resultaat een armer mengsel.
Bij het uittrekken van de choke wordt er meer brandstof aan het mengsel toegevoegd, dus een rijker mengsel.

(arm mengsel betekent: te weinig brandstof, rijk mengsel betekent: teveel brandstof)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 10:14 #104314 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Vandaar ook te term 'choke': verstikken (oftewel luchttoevoer afknijpen / brandstoftoevoer opschroeven)

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 10:49 #104315 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het makkelijk starten is zonder luchtfilterhuis en zonder mengstukken, met kale carbs. Dan is er dus meer lucht. Misschien te rijk op benzine, maar dat maakt voor gas niet uit.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-06-2011 11:15 #104317 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic 1800S '66
Misschien ioets doms: kan het niet dat er en gas en benzine tegelijk komt waardoor een zeer te rijk mengsel en daardoor niet starten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 11:47 #104318 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Als je zowel gas als benzine door de carbs stuurt krijg je knallen in de uitlaat (omdat er te weinig zuurstof in de cilinders zit om alle brandstof te verbranden?), dat kun je 'simuleren' door te starten op benzine, even laten draaien, en dan direct over te schakelen naar LPG. Dan zit er dus nog een hele tijd benzine in de vlotterkamers terwijl er ook al gas toegevoegd wordt..

Maar even een stapje terug:
Een paar pagina's terug riep je als grapje dat je maar 's moest testen of de LPG wel wil branden:
--> weet je 100% zeker dat je wel een vonk krijgt, als de auto op LPG staat?

Je had in 't begin problemen met de bobine/toerenteller/veiligheidsrelais etc bij LPG.. Zou 't kunnen dat er ergens iets verkeerd aangesloten zit, en dat bijvoorbeeld de min-aansluiting van de bobine constant met massa verbonden wordt op 't moment dat je de auto op LPG zet?? En dat je dus alleen een vonk hebt als de auto in de benzinestand staat, maar dat er tijdens LPG bedrijf geen vonk te vinden is?

Het is in ieder geval simpel te testen door er even 1 bougie uit te draaien en te kijken of die gewoon vonkt tijdens het starten, terwijl de auto op LPG staat.

Zou wel verklaren waarom je zelfs geen plofje hoort.

Ben benieuwd wat het nou is..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 13:01 #104320 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Bij omschakelen van benzine naar gas zet ik de elektrische benzinepomp uit, vlotterkamers leegdraaien, dan gas aan. Dat is nu zonder veiligheids blabla geschakeld: rechtstreeks op 12V. Dus zo gauw ik contact maak met gas aan, dan loopt er gas. Hoe zou er geen vonk bij gas kunnen zijn, als hij netjes loopt op benzine? Er wordt verder niets onderbroken...
Ik heb overigens nog geen vlammetje bij de open LPG-slang gehouden. Dat lijkt me redelijk onverantwoord. :mrgreen: Het getankte LPG zal toch wel LPG zijn...
Morgenavond kijken wat de mengstukken van Tinustechniek doen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2011 13:14 #104321 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic 1800S '66

Mark, wat jij zegt is toch precies want Daan ook bedoeld?

Oeps ! ja klopt idd haha ,ik was even in de war met het toevoegen van zuurstof dat het mengsel dan armer werd.
Neemt niet weg denk ik dat je de carburateur redelijk goed kan afstellen op benzine met een vacuumlek maar dat dat op gas een ander verhaal wordt ook omdat de carburateur op gas fungeert als doorgeefluik en je de afstelling dus op de gasverdeler moet doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 14:51 #104322 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"Rob Spoon" schreef:
Bij omschakelen van benzine naar gas zet ik de elektrische benzinepomp uit, vlotterkamers leegdraaien, dan gas aan. Dat is nu zonder veiligheids blabla geschakeld: rechtstreeks op 12V. Dus zo gauw ik contact maak met gas aan, dan loopt er gas. Hoe zou er geen vonk bij gas kunnen zijn, als hij netjes loopt op benzine? Er wordt verder niets onderbroken...
Ik heb overigens nog geen vlammetje bij de open LPG-slang gehouden. Dat lijkt me redelijk onverantwoord. :mrgreen: Het getankte LPG zal toch wel LPG zijn...
Morgenavond kijken wat de mengstukken van Tinustechniek doen.


Ik zou nog even snel checken wat Erik al zegt: Bougietje eruit, kijken naar vonkjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD