1800S '66

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2011 19:28 #106887 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic 1800S '66
Kijk, dat is nou ons cluppie! En je bent dus toch nog op de beurs geweest! Mooi!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-10-2011 20:06 #106889 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic 1800S '66
Balen Rob! Dit klinkt niet best. Komt niet over als distributie, eerder een oliepomp of misschien zelfs gebroken nokkenas. Ik heb er ooit eens eentje in 4 stukken uit een blok zien komen.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2011 20:15 #106890 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Ja, dat is balen van een eerste rit.
Dat verklaart wel waarom ik je binnen wel zag, maar je auto op de parkeerplaats niet kon vinden ;)
Zat er niet een goed reserve blok al bij die auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2011 21:51 #106898 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ik heb gehoord dat het goed de lagering van de krukas kan zijn. Kennelijk slecht gesmeerd en dus gesloopt. Ik weet niet wat die amerikanen verkeerd gedaan hebben... En ja Lars, ik heb er een blok, bak en OD bij gekregen. Die ga ik eerst proberen te onderzoeken, of die kandidaat kunnen zijn. Mijn OD werkt tenslotte ook nog niet. Anders een ander (liefst revisie) blok. Daar heb ik een paar opties voor.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2011 20:00 #106956 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Hallo Rob, wat triest.
Ik heb ook eens lang geleden bij de Kadett die ik toen had een luide ratel en daarna niets meer gehad tijdens het rijden op de autoweg. Toen was een klepschotel van de klepsteel afgebroken en heeft de zuiger aan stukken geslagen. Ik zou het eerst kijken of de klepbediening nog goed is en daarna de compressie meten, dan weet je of dat gedeelte in orde is. Gezien je lage oliedruk kan het natuurlijk ook dieper in je blok zitten, maar dan verwacht ik geen ratelen. Amerikanen staan er helaas bekend voor dat ze amper of niets aan de techniek van een auto doen.
Succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-10-2011 22:20 #107039 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Zaterdag as. motor eruit. Dan maar onderzoeken wat het was. Postmortem? Who knows... Ik zal het blok uit elkaar halen en een hoop foto's maken.
Volgende zaterdag revisieblok erin. En tussendoor proberen de andere M41 te testen, of die OD wél werkt.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-10-2011 08:59 #107040 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 1800S '66
Hoi Rob,
Vaak wordt er te lang doorgereden zonder de olie te wisselen, reslutaat sludge in het carter, verstoppen olie kanalen en of koel kanalen (heb je het draadje over flushen koelsysteem mee gekregen ?)
Heb net een B20 uit elkaar getrokken waar ook een drijfstanglager en krukaslager helemaal blauwpaars aan de binnenzijde waren, dat moet een smerings/temperatuur probleem zijn geweest.
Als je hulp nodig hebt bij het reviseren van je 2e blok, alsmede uitvinden wat er met de OD aan de hand is, ben je welkom.
De revisies worden bij ons door Ronald Glen gedaan en dat is de enige monteur die aan mijn P1800 mag komen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-10-2011 22:21 #107130 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
motor eruit... dat ging gelukkig gesmeerd. één motorsteun bleek afgescheurd en alle bouten van de motorsteunen in het blok zaten tot mijn verbazing niet echt indrukwekkend vast!!


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2011 09:09 #107133 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Mooi plaatje! Hopelijk gaat het vervangende blok erin net zo soepel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2011 12:30 #107138 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Dat heb je snel voor elkaar! Ben benieuwd wat de oorzaak is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD