1800S '66
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
in je 1966er hoort een toerenteller te zitten waarbij het draadje van je bobine naar de ontsteking met een lusje om een koperen plaatje aan de achterkant van toerenteller zit (dus op inductie van de stroom door dit kabeltje werkend, kabeltje niet echt aangesloten). Als je een toerenteller met de dikke chroomrand (dus niet die van de E/ES) hebt waarbij een kabeltje met een schuifstekkertje aangesloten wordt, heb je er een van een vroege 1800 / Jensen. Deze werken echter alleen met een speciaal elektrisch kastje dat het "bobinekabeltjessignaal" omzet in een voor de toerenteller bruikbaar signaal. Het kabeltje er direkt op aansluiten werkt niet. Of een werkend dergelijk kastje te koop is of na te bouwen is weet ik niet (ik heb ook een dergelijke toerenteller bij mijn reserveonderdelen waarvoor ik eens een dergelijk kastje wil proberen te bezorgen).
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ziet er uit als een solide basis, echter let op bij deze wagens uit de warme streken zullen de rubbers gortdroog zijn.
Mijn P1800E kwam uit USA in de buurt van LA en alle rubbers waren slecht, de 1800 is buitengweoon gevoelig voor het vochtmonster en zijn pekelvriendje.
Ook de rubbers van de ramen zijn van een veel mindere kwaliteit dan bv van de Amazon, mijn advies is vervang alle rubbers, dus ruitrubber, ventilatieraampjes, ruitenwisserafdicht rubbertjes, controleer de ventilatie kleppen (ventilatierooster verwijderen en de pkastic bak eronder dan kijk j eer zo op.
Ook de rubber strips op de deursponning, dat scheelt vaak enorm in het windgeruis.
Leuke anecdote is de ruitenwissers van mijn E zaten vast, waarschijnlijkal een hele tijd. met veel geduld en moeite heb ik ze door te smeren los gekregen. Echter consequent na 10 minuten regen geeft de ruitenwissermotor een geluid wat lijkt op de krekels in Frankrijk, mijn vrouw is hier dol op en ik mag de motor dus niet vervangen..Vorige week naar belgië geweest en hij deed het weer.
Ik was nog niet klaar met de vocht problemen, als je onder de voorschermen kijke en naar de achterzijde, zie je rechtopstaande inzetten van aluminium, met een ribber tegen het scherm geplaatse. Hierachter zit een groet ruimte, ideaal om stof en zand te verzamelen. Dan ga je rijden in NL en stof + vocht = modder. Dus verwijderen schoonmaken, ik wed dat er wel een pond zand in beide kanten zit.
Je wordt natuurlijk ook lid van het P1800 Regsiter, komend voporjaar weer een technisch edag in Arnhem, tot dan
Ed vander Zee, coördinator P1800 Regsiter VKV
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De auto heeft weinig roest, gelukkig. Achter de spatplaten achter de voorwielen zat een paar handenvol California.
De toerenteller is van het tweede model, dus met de pulskabel. Nog te demonteren voor onderzoek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Overdrive doet het nog niet, net een nieuwe solenoid gemonteerd, die klikt toch wat heftiger. Ff kijken ff zien.
De motorruimte is erg warm. Ondanks de kous om de uitlaat. Dat straalt dus ook naar binnen toe. Nog maar wat meer isolatie proberen aan te brengen. Zou een elektrische fan beter werken dan de originele 4-bladen fan? Koelwater en olie blijven volgens de meters goed op temperatuur.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Rob Spoon" schreef:
Zo, ze krijgt haar paspoort. Een nieuw kenteken voor haar 45e levensjaar.
Overdrive doet het nog niet, net een nieuwe solenoid gemonteerd, die klikt toch wat heftiger. Ff kijken ff zien.
De motorruimte is erg warm. Ondanks de kous om de uitlaat. Dat straalt dus ook naar binnen toe. Nog maar wat meer isolatie proberen aan te brengen. Zou een elektrische fan beter werken dan de originele 4-bladen fan? Koelwater en olie blijven volgens de meters goed op temperatuur.
Onstekingstijdstip+kleppenstellen kan ook wel eens helpen. Denk dat het door de stilstand allemaal nog een beetje ruw loopt?
Elektrische fan is wel een goede investering. Hij draait op de momenten dat hij hard moet draaien, en draait niet op onnodige momenten. Tijdens de Zeelandrit in de vrij lange file slaat bij mijn 1800 nog niet eens de fan langdurig aan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Kleppen zijn gesteld, ontsteking zou misschien iets vroeger kunnen, bij het LPG afstellen plofte ze wat uit haar uitlaat. Maar even later bij stationair draaien bij de RDW niet meer...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
De fan slaat uiteraard wel aan, maar in de file is dat niet langer dan 1min constant. Uiteraard wel frequenter dan normaal.
Temperatuurmeter blijft zo mooi in het midden staan. Dat is bij onze combi wel anders icm std fan..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
LPG afstellen, check.
Ruitenwisser herstellen, check. (borgstift was afgebroken!)
Overdrive aankietelen, wacht op test.
Ventilatormotor piept,
Toerenteller doet het niet.
Hoofdschakelaar en sigarettenaansteker maken voor GPS kilometerteller.
Lakreparaties.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Mijn vader heeft een keer een drukmeter gemaakt voor een D-type waarbij je dus rijdend kan meten via het gat van de pook. Bij ons was de oliedruk te laag. Met ringetjes kan je de druk verhogen. De specificaties ben ik vergeten. Ook kunnen de rembanden op zijn, dan heb ik nog wel een goed adresje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.