1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-07-2011 11:50 #104411
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De LPG slang naar de voorste carb maakt een bocht, die naar de achterste is bijna recht. Anders kreeg ik het er niet in. Het zou dus kunnen zijn dat de achterste iets teveel gas krijgt ten opzichte van de voorste. Als dat zo is, kan ik er nog een tweede stelschroef in zetten. Een LPG sync-stelschroef. 
pfff. Alles sal reg kom.

pfff. Alles sal reg kom.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-07-2011 12:05 #104412
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Je hebt toch een GMS 90E?
Zoals volgens mij al eerder opgemerkt door [strike]Rene[/strike] Mark kun je hier twee mengstukken op aansluiten. Je hebt dan geen Y splitter nodig.
Zo'n losse LPG uitgang is los te koop bij autogasparts.eu en ook een nieuwe GMS 90e is daar niet duur (maar een paar euro meer dan een revisieset).
Zoals volgens mij al eerder opgemerkt door [strike]Rene[/strike] Mark kun je hier twee mengstukken op aansluiten. Je hebt dan geen Y splitter nodig.
Zo'n losse LPG uitgang is los te koop bij autogasparts.eu en ook een nieuwe GMS 90e is daar niet duur (maar een paar euro meer dan een revisieset).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
04-07-2011 12:07 #104413
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Dat is een mooie oplossing. Ik zal er vrijdag op de gasafstelavond 'es naar vragen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
05-07-2011 19:53 #104453
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Het is alleen een beetje krap bij de verdamper. En dan komt die fan ook nog langszetten. Ik zit ook een beetje met die bochten in die slangen. Ze zuigen makkelijk plat, dicht. Voer voor de gasafsteldag, vrijdag.
Harder lopen bij knijpen van de luchttoevoer, Is mijn gastoevoer dan te krap?
Harder lopen bij knijpen van de luchttoevoer, Is mijn gastoevoer dan te krap?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-07-2011 20:16 #104454
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
"Als dat zo is, kan ik er nog een tweede stelschroef in zetten"
En voor het synchroniseren op benzine zet je ook een extra kraantje in de benzineleidingen?
Als ik het verloop van de laatste twee stukken LPG-slang na de Y-splitsing op je foto zie verwacht ik hier echt geen problemen door (of is er een knik in een van de slangen?). Dus beter synchroniseren zoals het hoort met de afstelling van de carburateurs (anders ben je alleen symptomen bij stationair lopen aan het bestrijden, met onbekende gevolgen voor hogere toeren).
En voor het synchroniseren op benzine zet je ook een extra kraantje in de benzineleidingen?
Als ik het verloop van de laatste twee stukken LPG-slang na de Y-splitsing op je foto zie verwacht ik hier echt geen problemen door (of is er een knik in een van de slangen?). Dus beter synchroniseren zoals het hoort met de afstelling van de carburateurs (anders ben je alleen symptomen bij stationair lopen aan het bestrijden, met onbekende gevolgen voor hogere toeren).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-07-2011 20:29 #104455
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
als je je luchttoevoer knijpt krijg je een rijker mengsel , meer brandstof -minder lucht.
koop vrijdag maar wat voorgevormd slang , 45 en 90 graden , heb ik ook de laatste keer daar gekocht.
zo te zien zit er inderdaad een knik in het midden.
koop vrijdag maar wat voorgevormd slang , 45 en 90 graden , heb ik ook de laatste keer daar gekocht.
zo te zien zit er inderdaad een knik in het midden.

05-07-2011 21:22 #104457
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
De slangen zoals op de voorlaatste foto pasten niet meer onder het luchtfilterhuis, dus die lopen nu wat anders. Maar het afzonderlijk kunnen regelen van verschillende aanvoer-LPG slangen werkt wel goed. Ik zal een vacuummeter lenen en dan de carbs proberen af te stellen.
En ik zal kijken naar slangen in voorgevormde bochten.
Maar het gaat de goede kant op!
En ik zal kijken naar slangen in voorgevormde bochten.
Maar het gaat de goede kant op!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
10-09-2011 19:49 #105957
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Mijn toerenteller wil niet. Het is de versie die pulsen krijgt vanaf de bobine. Kan je die pulsen met een multimeter controleren? Of moet ik het in de toerenteller zoeken?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-09-2011 20:10 #105960
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
als de motor loopt zit het met de pulsen wel goed 
geen pulsen is geen lopende motor.
wat de toerenteller betreft , stuk is stuk , dat kan zowel mechanisch als electrisch zijn , de wijzer zit op een asje , het mechanische deel , verder een spoeltje van koperdraad om een magnetisch veld op te wekken deze kan onderbroken ofwel zijn kortgesloten.
daar kom je alleen achter met het uit elkaar halen van de toerenteller.
ik heb eens gelezen dat iemand het binnenwerk van een moderne toerenteller in de p1800 teller heeft gelepeld.
originele looks , modern binnenwerk , beetje hetzelfde als de electrische temperatuurmeter van huke basart.

geen pulsen is geen lopende motor.
wat de toerenteller betreft , stuk is stuk , dat kan zowel mechanisch als electrisch zijn , de wijzer zit op een asje , het mechanische deel , verder een spoeltje van koperdraad om een magnetisch veld op te wekken deze kan onderbroken ofwel zijn kortgesloten.
daar kom je alleen achter met het uit elkaar halen van de toerenteller.
ik heb eens gelezen dat iemand het binnenwerk van een moderne toerenteller in de p1800 teller heeft gelepeld.
originele looks , modern binnenwerk , beetje hetzelfde als de electrische temperatuurmeter van huke basart.
11-09-2011 11:25 #105962
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Ik zal proberen 'm uit elkaar te halen. De motor loopt prima, dus die pulsen moeten in orde zijn...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl