1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
het kan zijn dat de startmotor niet zo best meer is en traag draait , hetzelfde effect als een rotte accu.
op benzine slaat hij dan net aan.
probleem is dat je lpg installatie nog afgesteld moet worden en je nog geen kenteken hebt.
anders ga je gewoon op benzine rijden en tijdens het rijden op lpg overschakelen , je hebt dan meer motortoeren en meer kans dat hij op lpg aan gaat slaan.
ik ga er ook vanuit dat de rede dat de zuigers op lpg niet omhoog gaan een weinig onderdruk tijdens het starten is , ofwel door een vacuumlek (valse lucht) of een traag draaiende startmotor.
ik heb overigens steeds meer het idee dat je mengstukken voor een ander type (kleinere) carburateurs zijn.
net als Rudi denk ik ook dat dit op lpg best moet kunnen lopen (met beperkt vermogen) gezien de doorlaat van 2,5 cm.
echter teveel restrictie op benzine , deze mengstukken sluiten de hs6 voor meer dan 50% af , dit levert een verstoort
lucht benzinemengsel op.
wat is de geschiedenis van de verdamper?
je lijkt er vrij zeker van te zijn dat de verdamper goed is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
ik heb net even gemeten (maar de resultaten zullen je niet gelukkig maken): de doorlaatopening van mijn mengstukken is ook 2,5 cm (gehele installatie door LPG bedrijf geplaatst), de carburateur zelf heeft zover ik weet ongeveer 4 cm doorlaatopening. Je nieuwe mengstukken zullen dus hoogstwaarschijnlijk geen oplossing van je probleem zijn, ze zullen wel de doorstroming van de lucht verbeteren (ik zit er aan te denken deze ook te monteren). Ook nog even nagemeten: mijn slang van de verdamper naar de mengstukken is ongeveer 80 cm lang (over de Y-splitsing heen gemeten tot aan de mengstukken) en maakt een paar bochten (verdamper zit links voor boven het stuurhuis). Het geheel start en loopt goed: op contact zetten en even op de "klik" wachten, daarna starten en lopen, 180 km/h heb ik er al mee gereden (B20B met standaard maat zuigers, gewone SU's, K&N luchtfilters, d-type overdrive met 4,1:1 achteras). Starten en lopen geen noemenswaardig verschil met of zonder luchtfilters (de 180 km/h zonder luchtfilters niet uitgeprobeerd). Mischien eens bij een LPG bedrijf informatie vragen? Succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mou ja. Ik heb de mengstukken eruit gehaald. De koperbuisjes die er doorheen steken hebben geen verbinding met het LPG-kanaal.
Ik heb niet het idee dat er valse lucht langs het inlaatspruitstuk komt. Dan moet het toch de verdamper zijn.
Maar die geeft netjes gas...

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146

er is geen venturi aan de achterzijde , is deze er af gezaagd of geslepen??
een venturi is nodig voor het aanzuigen van het gasmengsel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2151
Bij die van Ben Flierman loopt het pijpje tot een kleine venturi in het midden van de opening en is er geen ring met kleine gaatjes. Wat zelfs ook werkt is gewoon een pijpje tot het midden dat aan het eind schuin afgezaagd is en met de schuine open kant naar achteren geplaatst wordt (maar de versie met de kleine venturi is zeker beter). Ik ben het er me eens dat ze waarschijnlijk eens op een andere carburateur zaten, maar zie hier geen probleem in en zeker geen reden ervoor dat hij niet op LPG loopt (de gasmengstukken zijn eigenlijk gewone rechthoekige aluminium blokken die al naar gelang waarvoor ze nodig zijn op maat gemaakt / doorboord worden voor de bevestiging en doorlaten zoals de vacuumkanalen bij de SU met daarin de venturiering). Een motor start zelfs op startspray, dus als de juiste hoeveelheid gas (dus ook niet veel te veel) komt moet hij toch starten. Ik neem toch aan dat erop gelet is dat de stroomaansluitingen van de LPG installatie zo zijn dat dit electrisch deel bij het starten niet onderbroken wordt? Dan zou er eventueel alleen even LPG komen als hij op contact staat. Als er veel te veel LPG komt moet hij bij doorstarten en na even op de LPG stand te hebben gestaan na het op de middenstand zetten (en dus verder doorstarten) op zijn minst even aanslaan. Als er te weinig komt moet hij middels startspray ten minste even aanslaan. Weer een heel verhaal, hopelijk vind je binnenkort de oplossing, in de mengstukken verwacht ik die dus niet.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Elektrisch kan er geen probleem zijn, nu ff geen veiligheidsschakeling. Gewoon 12V op de kleppen en de verdamper. Dus contact is LPG. Verdamper geeft gas, dus dat zou redelijk OK moeten zijn. Wie weet, werken de mengstukken van Ben wel...
De motor startte trouwens heel makkelijk op benzine. Zelfs zonder choke. Maar dat was voor de regenbui, misschien al warm genoeg?

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 211
De motor startte trouwens heel makkelijk op benzine. Zelfs zonder choke. Maar dat was voor de regenbui, misschien al warm genoeg?
Of door dat je toch een lekkage lek hebt wat voor benzine dan fungeert als choke?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.