1800S '66
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Heb je hem in Nederland of in de USA gekocht?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Danny Meeuwessen" schreef:
Zeker netjes. Laat je de Amerikaanse klokken er in of ga je op zoek naar metrische? Je moet in ieder geval op zoek naar een ruitensproeierreservoir.
Waarschijnlijk heb ik die nog wel voor 'm!
Mooie auto! Interieur ziet er netjes uit hoor! (al zou ik zelf zo snel mogelijk die band van het stuur halen!)
Ben benieuwd naar het verdere verslag!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Benzinesysteem moet eerst schoon, koppelingcylinders moeten los (waarom geen kabel...), vloeistoffen vervangen, etc. Niet geheel restaureren, wel vooral het interieur opknappen en allerlei zaken fixen. Zo is de carterventilatie helemaal verkeerd vastgeknoopt. Vandaar wellicht ook die hobby-aftakking van de uitlaat die ik dat andere draadje heb getoond.
(wat een gepiel, zo'n link maken)
Het ruitensproeiersysteem is er al jaaaren uit, nooit regen tegengekomen kennelijk. Ik moet dus ook uitzoeken hoe de waterdichting bij de wissers in elkaar zit. Onderdelenboeken, hoera!
De klokken houd ik origineel. Ik heb een gps-meter, die verstop ik wel ergens.
Hoe is het trouwens met die babbeloester van je, Danny? werkt niet meer?
Het interieur is inmiddels niet meer zo netjes. Ik zal de dashboardbekleding moeten overdoen. En ik ben op zoek naar Porsche- of Recaro stoelen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
"Rob Spoon" schreef:
In NL, Lars. Moet nog op kenteken, is al wel geimporteerd. Op deze foto's van bijna vijf jaar terug ziet alles er net ff mooier uit dan in werkelijkheid...
Benzinesysteem moet eerst schoon, koppelingcylinders moeten los (waarom geen kabel...), vloeistoffen vervangen, etc. Niet geheel restaureren, wel vooral het interieur opknappen en allerlei zaken fixen. Zo is de carterventilatie helemaal verkeerd vastgeknoopt. Vandaar wellicht ook die hobby-aftakking van de uitlaat die ik dat andere draadje heb getoond.
(wat geen gepiel, zo'n link maken)
Het ruitensproeiersysteem is er al jaaaren uit, nooit regen tegengekomen kennelijk. Ik moet dus ook uitzoeken hoe de waterdichting bij de wissers in elkaar zit. Onderdelenboeken, hoera!
De klokken houd ik origineel. Ik heb een gps-meter, die verstop ik wel ergens.
Hoe is het trouwens met die babbeloester van je, Danny? werkt niet meer?
Het interieur is inmiddels niet meer zo netjes. Ik zal de dashboardbekleding moeten overdoen. En ik ben op zoek naar Porsche- of Recaro stoelen.
Porsche stoelen heeft Wiebren de Jong ook gemonteerd in zijn 2300RS. Wel fraai hoor!
Dashboardbekleding scheurt vaak inderdaad. Zijn relatief goedkope covers te krijgen van harder plastic, setje kost ongeveer 150euro op Ebay dacht ik. Een originele overtrek is wel stukken mooier (ook prijziger (500euro))
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Maar zover ben ik nog niet. Eerst de techniek in orde maken. Dan alles losmaken, interieur eruit, LPG erin, roestbeschermen (alles is nu superdroog).
Dan ook een wensenpakket samenstellen. PU, dikke stabilisator, zwaardere veren ivm. LPG, enzovoort.
Kent iemand die kleine lichtjes voorop de schermen? Net boven, achter de koplampen? Heb ik nog nooit eerder gezien!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 83
Zag ze net al zitten, die kleine lichtjes. Ze zitten vaak op amerikaanse auto's. Ze zijn bedoeld om te kunnen zien dat je lampen aan staan, meen ik. Soms zitten er meerdere kleuren in, voor dim-, groot- en knipperlicht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2052
welkom bij de P1800-rijders, ook als hij niet perfect is, is het toch mooi rijden (die van mij moet ook minstens een facelift hebben, maar de reacties zijn toch altijd positief). De perfecte zie je zelden op de weg, die van mij (1965) soms heel veel (tot ongeveer 1000 km in de week en dan niet op vacantie of zo). Ik zou wel een ander reservewiel meenemen, zover ik het kan zien is het van een nieuwere serie (en dus andere steek). De lampjes ken ik origineel bij duurdere amerikaanse auto's, meestal alleen knipperlicht in te zien, soms ook klein en groot licht), als extra ken ik ze niet (maar de auto's die ik ken zijn meestal vrijwel origineel). Als je vragen hebt kun je je graag bij me melden, ik sleutel al jaren heel veel zelf aan mijn auto's (jij zover ik meegekregen heb ook). Aangezien het een US-import is zal de techniek vrijwel zeker rondom tenminste gecontroleerd moeten worden (de meeste amerikanen doen alleen het hoogstnodige = aan het lopen houden). Het dashbord met leer bekleden gaat zover ik weet alleen met naden, dus niet origineel uitziend.
Hartelijke groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.