- Berichten: 536
1800S '66
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-06-2011 16:48 #104324
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Wel even tegen een stukje massa houden dan he
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
30-06-2011 16:55 #104325
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Dat ligt eraan, als je 'm niet tegen massa houdt voel je ook snel genoeg of ie het doet of niet.. is alleen minder prettig. :twisted:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-07-2011 17:36 #104354
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Auw. Goede vonken!
Wie weet hoe een GMS (90E) verdamper als basis in te stellen? Anders vraag ik het komende week aan de dokters bij de gasafsteldag.
Wie weet hoe een GMS (90E) verdamper als basis in te stellen? Anders vraag ik het komende week aan de dokters bij de gasafsteldag.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
02-07-2011 21:46 #104357
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-07-2011 22:10 #104359
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Zoiets, maar dan voor de GMS verdamper. Vrijdag meer, denk ik.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-07-2011 18:12 #104377
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Er zit maar één stelschroef op de GMS verdamper, die moet bijna dicht staan. Starten lopen. Beveiliging erop, starten lopen. 
Alleen een beetje erg ruw: de achterste twee cylinders lijken niet mee te doen. Maar ook die carb reageert wel op stationair-aanpassingen.

Alleen een beetje erg ruw: de achterste twee cylinders lijken niet mee te doen. Maar ook die carb reageert wel op stationair-aanpassingen.

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-07-2011 18:16 #104378
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Gefeliciteerd!!
Nu is alleen nog de vraag, kwam het nu door de mengstukken of dat stelschroefje?
Nu is alleen nog de vraag, kwam het nu door de mengstukken of dat stelschroefje?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-07-2011 18:32 #104379
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Stelschroef. De mengstukken zullen misschien helpen, maar de verdamper gaf blijkbaar veel te veel gas. Nu alleen uitzoeken waarom de achterste twee cylinders niet lekker meedoen. Komende week maar kijken of dat ook op benzine gebeurt, nog niet eerder gemerkt.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
03-07-2011 20:54 #104382
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
ik heb zomaar het idee dat dit uitdraait op een nieuwe verdamper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2151
04-07-2011 09:48 #104407
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Hallo Rob, dus zoals verwacht niet de mengstukken (het teveel aan gas had je trouwens al eens uit kunnen proberen). Als de carburateurs niet goed op elkaar afgesteld en synchroon geregeld zijn zullen al snel twee met een carburateur samenhorende cylinders niet goed meedoen. Op LPG is dit nog gevoeliger dan op benzine, dus de carburateurs goed opelkaar afstellen (sommigen vervangen de dubbele SU om deze reden door een enkele, maar dat heb ik ook niet gedaan). Een eenvoudige manier om vast te stellen of ze redelijk goed synchroon op LPG lopen is afwisselend 1 van de twee LPG slangen voor de mengstukken dichtdrukken, de motor moet dan evenveel erop reageren (waarschijnlijk zal hij nu bij een amper of niet reageren). Minder drastisch: een niet te groot voorwerp afwisselend in de mengstukopeningen houden en vaststellen of de reactie van de motor hetzelfde is, LPG reageerd heel gevoelig op een verschil in aanzuigdiameter (met een vinger dicht bij een opening komen is al bemerkbaar). Natuurlijk weet ik dat er speciale metertjes voor dit doel bestaan, maar deze heb ik helaas niet. Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.