1800S '66

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 16:48 #104324 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Wel even tegen een stukje massa houden dan he

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-06-2011 16:55 #104325 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Dat ligt eraan, als je 'm niet tegen massa houdt voel je ook snel genoeg of ie het doet of niet.. is alleen minder prettig. :twisted:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 17:36 #104354 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Auw. Goede vonken!
Wie weet hoe een GMS (90E) verdamper als basis in te stellen? Anders vraag ik het komende week aan de dokters bij de gasafsteldag.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 21:46 #104357 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
www.vogelsautogas.nl/documenten/ ... versie.pdf

misschien heb je hier wat aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 22:10 #104359 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Zoiets, maar dan voor de GMS verdamper. Vrijdag meer, denk ik.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2011 18:12 #104377 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Er zit maar één stelschroef op de GMS verdamper, die moet bijna dicht staan. Starten lopen. Beveiliging erop, starten lopen. :D
Alleen een beetje erg ruw: de achterste twee cylinders lijken niet mee te doen. Maar ook die carb reageert wel op stationair-aanpassingen. :o

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2011 18:16 #104378 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Gefeliciteerd!!
Nu is alleen nog de vraag, kwam het nu door de mengstukken of dat stelschroefje?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2011 18:32 #104379 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Stelschroef. De mengstukken zullen misschien helpen, maar de verdamper gaf blijkbaar veel te veel gas. Nu alleen uitzoeken waarom de achterste twee cylinders niet lekker meedoen. Komende week maar kijken of dat ook op benzine gebeurt, nog niet eerder gemerkt.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2011 20:54 #104382 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
ik heb zomaar het idee dat dit uitdraait op een nieuwe verdamper ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-07-2011 09:48 #104407 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Hallo Rob, dus zoals verwacht niet de mengstukken (het teveel aan gas had je trouwens al eens uit kunnen proberen). Als de carburateurs niet goed op elkaar afgesteld en synchroon geregeld zijn zullen al snel twee met een carburateur samenhorende cylinders niet goed meedoen. Op LPG is dit nog gevoeliger dan op benzine, dus de carburateurs goed opelkaar afstellen (sommigen vervangen de dubbele SU om deze reden door een enkele, maar dat heb ik ook niet gedaan). Een eenvoudige manier om vast te stellen of ze redelijk goed synchroon op LPG lopen is afwisselend 1 van de twee LPG slangen voor de mengstukken dichtdrukken, de motor moet dan evenveel erop reageren (waarschijnlijk zal hij nu bij een amper of niet reageren). Minder drastisch: een niet te groot voorwerp afwisselend in de mengstukopeningen houden en vaststellen of de reactie van de motor hetzelfde is, LPG reageerd heel gevoelig op een verschil in aanzuigdiameter (met een vinger dicht bij een opening komen is al bemerkbaar). Natuurlijk weet ik dat er speciale metertjes voor dit doel bestaan, maar deze heb ik helaas niet. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD