1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-06-2011 19:03 #104221
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Dank jullie wel. De foto's zijn nog steeds beroerd, maar beter dan de vorige. Auto-ISO stond uit.
Ik heb inderdaad zelf de mengstukken in het filterhuis (dat van Rudi komt) gebouwd. Allebei licht aangepast aan de vorm van het huis. Ik wilde het oppervlak van de mengstukken zo glad mogelijk in de 'airbox' hebben, om de luchtstroom zonder kelken zo mooi mogelijk te laten lopen. Alleen de twee luchtgaten naar de carbs en uiteraard de lucht/gasopening lopen door het zwarte filterhuis heen, de rest is afgeplakt. Er zit één laag ducktape met gaten over het filterhuis.
De verdamper geeft gas, tot in de mengstukken. Ik kan de leiding tot in de mengstukken makkelijk doorblazen, geen verstopping.
De doorlaat is inderdaad klein. Misschien dat die van Ben beter werken. Maar dan zouden deze toch minstens beroerd moeten werken? Nu werkt het helemaal niet. Ik heb een set besteld.
Kern van het probleem is dat de motor dus wel benzine aanzuigt, maar geen LPG. Op benzine gaan de zuigers netjes omhoog, op LPG niet. Ook zonder zuigers hetzelfde resultaat.
Ik heb geen valse lucht rond de carburateur of aansluiting luchtfilter kunnen traceren. WD40 is daar toch brandbaar genoeg voor?
Ik heb inderdaad zelf de mengstukken in het filterhuis (dat van Rudi komt) gebouwd. Allebei licht aangepast aan de vorm van het huis. Ik wilde het oppervlak van de mengstukken zo glad mogelijk in de 'airbox' hebben, om de luchtstroom zonder kelken zo mooi mogelijk te laten lopen. Alleen de twee luchtgaten naar de carbs en uiteraard de lucht/gasopening lopen door het zwarte filterhuis heen, de rest is afgeplakt. Er zit één laag ducktape met gaten over het filterhuis.
De verdamper geeft gas, tot in de mengstukken. Ik kan de leiding tot in de mengstukken makkelijk doorblazen, geen verstopping.
De doorlaat is inderdaad klein. Misschien dat die van Ben beter werken. Maar dan zouden deze toch minstens beroerd moeten werken? Nu werkt het helemaal niet. Ik heb een set besteld.
Kern van het probleem is dat de motor dus wel benzine aanzuigt, maar geen LPG. Op benzine gaan de zuigers netjes omhoog, op LPG niet. Ook zonder zuigers hetzelfde resultaat.
Ik heb geen valse lucht rond de carburateur of aansluiting luchtfilter kunnen traceren. WD40 is daar toch brandbaar genoeg voor?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
27-06-2011 19:30 #104223
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
het verhaal van Rudi vind ik absoluut zinnig , tegelijk roept het nieuwe vragen bij mij op.
doorlaat buitenzijde mengstuk diameter 2,5 cm , aan de binnenzijde zou dan de venturi ongeveer de diameter van de doorlaat carburateur moeten hebben , Rob heb je een foto van de achterkant van het mengstuk ofwel wat is de diameter van de venturi aan de binnenzijde??
ook het mengstuk op marktplaats heeft een grotere doorlaat.
zou het kunnen zijn dat dit mengstukken zijn voor de SU hs2 of hs4 van de b16 motor??
met de stelling dat dit op zijn minst beroerd moet lopen ben ik het mee eens.
wordt er geen valse lucht getrokken tussen het aangepaste mengstuk en het plastic van de luchtfilter??
wd40 lijkt mij geen goede brandstof , dit is op terpentinebasis.
omdat de zuigers op lpg niet omhoog gaan denk ik nog steeds aan valse lucht.
doorlaat buitenzijde mengstuk diameter 2,5 cm , aan de binnenzijde zou dan de venturi ongeveer de diameter van de doorlaat carburateur moeten hebben , Rob heb je een foto van de achterkant van het mengstuk ofwel wat is de diameter van de venturi aan de binnenzijde??
ook het mengstuk op marktplaats heeft een grotere doorlaat.
zou het kunnen zijn dat dit mengstukken zijn voor de SU hs2 of hs4 van de b16 motor??
met de stelling dat dit op zijn minst beroerd moet lopen ben ik het mee eens.
wordt er geen valse lucht getrokken tussen het aangepaste mengstuk en het plastic van de luchtfilter??
wd40 lijkt mij geen goede brandstof , dit is op terpentinebasis.
omdat de zuigers op lpg niet omhoog gaan denk ik nog steeds aan valse lucht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2011 19:36 #104224
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Inderdaad, goede suggesties!
Hij zou op z'n minst iets moeten ploffen.
Je zou het eens kunnen proberen met de mengstukken rechtstreeks op de carburateurs (met juiste pakking).
Dus zonder luchtfilterhuis en ducktape.
Zou het kunnen dat de luchtweerstand door het luchtfilterhuis te groot is?
Ik zag dat je daar ook weer een slang aan hebt hangen.
Dat hij idd makkelijker valse lucht zuigt tussen huis en carburateurs (en dat dat voor op benzine niet eeg is, maar je zo je vacuum/zuigkracht voor mengstukken op de juiste plek mist).
Hij zou op z'n minst iets moeten ploffen.
Je zou het eens kunnen proberen met de mengstukken rechtstreeks op de carburateurs (met juiste pakking).
Dus zonder luchtfilterhuis en ducktape.
Zou het kunnen dat de luchtweerstand door het luchtfilterhuis te groot is?
Ik zag dat je daar ook weer een slang aan hebt hangen.
Dat hij idd makkelijker valse lucht zuigt tussen huis en carburateurs (en dat dat voor op benzine niet eeg is, maar je zo je vacuum/zuigkracht voor mengstukken op de juiste plek mist).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2011 21:00 #104226
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ik kan het natuurlijk proberen, met de mengstukken zonder luchtfilterhuis rechtstreeks op de carbs. maar dat kan nauwelijks verschil maken. Ik heb de mengstukken nu tegen de carbs geklemd, zonder ruimte ertussen.
Morgenavond meer.
De voorkant van de mengstukken, waar je nu tegenaan kijkt, heeft een kwartronde kant. Om de lucht zo mooi mogelijk erlangs te laten lopen. De binnenkant is - als ik me goed herinner - recht. Daarna is er dus meteen meer ruimte, in de doorlaat van de carburateur.
Morgenavond meer.
De voorkant van de mengstukken, waar je nu tegenaan kijkt, heeft een kwartronde kant. Om de lucht zo mooi mogelijk erlangs te laten lopen. De binnenkant is - als ik me goed herinner - recht. Daarna is er dus meteen meer ruimte, in de doorlaat van de carburateur.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2011 21:25 #104227
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic 1800S '66
Man, wat kunnen dit soort problemen een tijd en energie vreten. Ik hoop echt dat je het nu snel vindt. Helaas heb ik van gas installaties geen kaas gegeten en kan dus niet helpen, maar Rudi klinkt alsof hij er wel flink mee gespeeld heeft. 
Het grote voordeel van zo'n forum. Succes in ieder geval en zoals gezegd, ik hoop dat je het nu snel vindt.

Het grote voordeel van zo'n forum. Succes in ieder geval en zoals gezegd, ik hoop dat je het nu snel vindt.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 536
27-06-2011 21:53 #104230
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Rob, als je last hebt van dezelfde knutsel-ego als ik dan wil je dit misschien niet horen, maar: op een gegeven moment is het wellicht verstandig om een keer met de auto langs te gaan bij een specialist / lpg-boer die er zijn kennis even overheen kan laten schijnen.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2011 21:58 #104231
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Zover ben ik bijna, Daan. Maar zonder kenteken kan ik niet zo makkelijk naar een LPG boer gaan. Nog even stoeien met de mengstukken, daarna weet ik het niet meer.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 536
27-06-2011 22:02 #104232
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
In dat geval kan ik je vertellen dat mijn B20A met dubbele SU goed liep zonder luchtfilters. Dus probeer het eens zonder filterhuis, mengstukken op allebei de mogelijke manieren geplaatst.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-06-2011 22:17 #104233
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Dat is goed om te weten, Daan. dank je.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
28-06-2011 10:32 #104248
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Ik heb ook al aardig lopen stoeien met LPG, dubbele SU en B18 en kan Daan's verhaal inderdaad bevestigen.
Verder lees ik:
Hier klopt iets niet.. Ook op LPG horen de zuigers omhoog te gaan in de carbs. Die zuigers gaan omhoog door de vacuumwerking van de motor. Als ze nu op LPG niet omhoog gaan, lijkt mij dat er iets mis is met dat vacuum? Als er om een of andere reden geen vacuum is, wordt er geen LPG aangezogen, en start de motor ook niet.
Ik kan alleen geen enkele reden bedenken waarom er geen vacuumwerking zou zijn wanneer de auto op LPG staat, terwijl het op benzine wel prima werkt..
Verder lees ik:
"Rob Spoon" schreef:
Op benzine gaan de zuigers netjes omhoog, op LPG niet
Hier klopt iets niet.. Ook op LPG horen de zuigers omhoog te gaan in de carbs. Die zuigers gaan omhoog door de vacuumwerking van de motor. Als ze nu op LPG niet omhoog gaan, lijkt mij dat er iets mis is met dat vacuum? Als er om een of andere reden geen vacuum is, wordt er geen LPG aangezogen, en start de motor ook niet.
Ik kan alleen geen enkele reden bedenken waarom er geen vacuumwerking zou zijn wanneer de auto op LPG staat, terwijl het op benzine wel prima werkt..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.