1800S '66

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 11:57 #104189 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
hier 2 su mengstukken op marktplaats met duidelijke foto"s :)
link.marktplaats.nl/459266078

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 13:50 #104191 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Dank voor de tip, René. Ik denk dat ik de mengstukken van Ben Flierman ga proberen. Ik weet verder geen andere dingen meer om te controleren of te verbeteren.
Net heb ik de slang tussen verdamper en mengstukken verkort, aansluiting van rembekrachtiger losgemaakt en afgedicht (om mogelijk probleem uit te sluiten) en gecontroleerd op valse lucht. De mengstukken klemmen overigens het lege luchtfilterhuis perfect tegen de carbs aan. En de luchtinlaat geknepen met een spuitbusdop met een gat van 35mm. Niks gevonden en geen verbetering.
:(

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 16:10 #104194 door Rob Spoon
... en ook zonder zuigers in de carbs geen verschil. Misschien moet ik proberen of mijn LPG wel brandt... :twisted:

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 22:07 #104203 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Tja, je zou het haast gaan denken ;)
Toch zou ik inderdaad andere mengstukken proberen (en dan meteen tussen lichtfilterhuis en carburateur en niet in het luchtfilter. Ik kan niet helemaal zeggen waarom, maar ik vind deze mengstukken er wat weinig subtiel uitzien.
Misschien dat ze gewoon niet de juiste vorm hebben om de juiste versnelling van de lucht te creëren die nodig is om de LPG aan te zuigen.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2011 22:26 #104205 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Zou het kunnen zijn dat de mengstukken verkeerd om zitten? (Op z'n kop, niet links/rechts...) De foto is voor mij net te onscherp om dat goed te kunnen zien. Geen idee hoeveel invloed dit heeft op het lopen op LPG, maar goed.

Volgens mij heb je ondertussen wel zeker gesteld dat de rest van de ontsteking e.d. goed in orde is, maar toch zou het interessant kunnen zijn om te zien wat er gebeurt als je start en wat startgas/remreiniger in het luchtfilter spuit?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2011 02:33 #104207 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic 1800S '66
Alles is waarschijnlijk al gezegd maar zelf had ik een probleem met mijn verdamper die twee stelschroeven heeft waarvan een met veer en de andere niet, doordat er met de verkeerde schroef de motor die warm was afgesteld was kon ik het met koude motor onmogelijk starten.
Ik heb toen de schroef zonder veertje helemaal vastgedraaid en de met veer een paar slagen gegeven en toen startte hij direct waarop ik em verder beter kon afstellen stationair met dezelfde stelschroef.
Verder lijkt me de afstand van de gasmengstukken naar de carburateurs teveel afstand hebben ?
Groet Mark

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2011 16:47 #104214 door Rob Spoon
Daan, ik weet niet of mengstukken een voorkeurs bovenkant hebben. Met de gasdruk lijkt me dat niet echt uitmaken.
Hierbij nog wat foto's. Tussen de mengstukken en de carburateur zit ongeveer één mm dikte van het luchtfilterhuis. Maar die ruimte is dichtgeklemd. De gaten corresponderen met de luchtgaten in de carb.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2011 16:49 #104215 door Rob Spoon
Ik heb Ben Flierman al gemaild over zijn mengstukken. Misschien dat dat werkt.

Hier nieuwe foto's met de kortere gasslang en de aparte aansluiting voor carterventilatie.
Met alle geklooi ben in de LPG stelschroef kwijtgeraakt. Dat kan er nog wel bij...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2011 17:46 #104219 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
mooie foto"s Rob.
ik heb dat nog nooit zo gezien met de mengstukken in het luchtfilter , klopt het dat de mengstukken voorgevormd zijn?
ze lijken de contouren van het plastic te volgen , met de aansluitingen doorgeboord in het huis aan de bovenkant?
was dat al , ofwel heb je dat zo gekocht of zelf bedacht?
een lpg systeem bestaat uit een tank , wat leidingwerk , een verdamper en een gasmengstuk , dat is het eigenlijk , dus als je de mengstukken vervangt blijft alleen nog je verdamper over.
ofwel buiten de mengstukken kan dan alleen je verdamper nog stuk zijn.
p.s. heb je foto"s van de mengstukken , voor en achterkant??
de doorlaat-diameter is 2,5 cm , dat lijkt mij belachelijk klein!!
de mengstukken van tinustechniek hebben een doorlaat-diameter vrijwel gelijk aan de carburateur-doorlaat en zijn absoluut goed , ik heb ze ook gehad toen ik nog met dubbele su"s rondreed.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-06-2011 18:16 #104220 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic 1800S '66
Hallo Rob, zover ik het op de foto's kan zien zijn je mengstukken op de juiste manier gemonteerd: de opening in deze gasmengstukken heeft een venturievorm, dus aan de aanzuigkant een iets kleinere diameter dan aan de carburateurkant, met een vloeiende overgang tussen de twee diameters met daarin de kleine gaatjes waar het gas door gaat. Op deze manier ontstaat er bij het aanzuigen van de lucht een licht vacuum in het mengstuk waardoor het gas beter aangezogen wordt. De grotere diameter is normaal ongeveer zo groot als de carburateuropening en de kleinere dus iets kleiner en vernauwd de luchtdoorlaatopening (dat is bij dit soort gasmengstukken normaal).
Hier zit ook het verschil met de gasmengstukken van Ben Flierman: de doorlaat is hier zo groot als de carburateuropening en het gas wordt in het midden van deze opening door een kleinere venturi toegelaten, dus ook een venturi maar in dit geval meer overgebleven doorlaatopening en daardoor betere doorstroming van de aangezogen lucht.
Beide versies moeten echter een goed lopende motor opleveren, ongeveer de versie die je nu hebt, hebben de meesten met succes in gebruik, dus daar kan je probleem niet aan liggen. Dat je mengstukken in het luchtfilterhuis zitten moet ook geen probleem opleveren, dat doen meer mensen om ze niet zo zichtbaar te laten zijn of vanwege geringe plaats onder de motorkap (de luchtfilters komen anders iets verder naar buiten te zitten). De openingen in de mengstukken en pakkingen blijken ook goed te zijn, anders zouden de zuigers in de carburateurs ook op benzine niet omhoog gaan.
Wat ik zeker zou willen weten als ik dit probleem had is of er werkelijk genoeg gas door de motor aangezogen wordt: dus eerst uitproberen of alles vanaf de verdamper naar de carburateurs goed doorlatend is (doorblazen, de lucht moet dan ook alleen door de kleine gaatjes komen), dan kijken of er gas uit de verdamper cq de mengstukken komt. Als er genoeg gas uitkomt moet hij lopen als hij op benzine loopt. Ik vraag me trouwens wel af wat het derde kleine open gat in je gasmengstukken is (dat op de rand van de binnenste venturiering en de dikke aluminium plaat), dat ken ik niet (ik neem aan dat dit naar binnen toe dicht is). Ik verwacht teveel of te weinig gas als probleem, niet de mengstukken. Succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD