1800S '66
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 13:54 #104009
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
Rob,,
hier een interessant filmpje over de su carbs ... re=related
hier een interessant filmpje over de su carbs ... re=related
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-06-2011 22:13 #104068
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Interessant filmpje, inderdaad.
Ik heb de luchtslang van het potje losgehaald en het T-stuk afgeplakt. Zo zuigt het inlaatspruitstuk dus niet meer aan de carterventilatie. Nog steeds geen leven op LPG helaas. Morgen meer benzine halen en in het weekend 'es kijken wat de carbs nou doen op benzine. Want daar loopt hij prima op.
En inderdaad wil/moet ik eerst het LPG werkend hebben voordat ik naar de RDW ga.
Ik heb de luchtslang van het potje losgehaald en het T-stuk afgeplakt. Zo zuigt het inlaatspruitstuk dus niet meer aan de carterventilatie. Nog steeds geen leven op LPG helaas. Morgen meer benzine halen en in het weekend 'es kijken wat de carbs nou doen op benzine. Want daar loopt hij prima op.
En inderdaad wil/moet ik eerst het LPG werkend hebben voordat ik naar de RDW ga.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 23:37 #104075
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 1800S '66
Mijn motor heeft het tegenovergestelde: op benzine wil hij niet, op LPG loopt ie mooi. Als we nou slim onderdelen uitwisselen in de goeie volgorde, kunnen we beiden na elkaar naar de APK met goed lopende motor op zowel gas als benzine.. :mrgreen:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
25-06-2011 13:10 #104161
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Helaas nog steeds geen 'broem' op LPG. Op benzine braaf starten, zuigers in de carbs gaan netjes omhoog. Maar op gas niet. Gas komt tot aan de carbs, netjes uit de mengstukken. Carterontluchting heeft nu een klein nippeltje op het inlaatspruitstuk.
ik begrijp het niet meer.
:
ik begrijp het niet meer.

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-06-2011 17:52 #104168
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
De benzineklep werkt naar behoren? Dus geen benzine en LPG tegelijk?
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
25-06-2011 17:56 #104169
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Absoluut, ik heb een elektrische benzinepomp. Die kan dus uit, vlotterkamer leeg en - geen LPG...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-06-2011 20:43 #104172
door Rene Brandt
Rob , haal anders de zuigers uit de carburateurs , op lpg hebben deze geen functie.
verder controleren op valse lucht-afdichting pakkingen tussen carburateur -mengstuk-spruitstuk-kop.
als hij dan wel start op lpg kan je in ieder geval beginnen met afstellen
verder controleren op valse lucht-afdichting pakkingen tussen carburateur -mengstuk-spruitstuk-kop.
als hij dan wel start op lpg kan je in ieder geval beginnen met afstellen

25-06-2011 20:50 #104173
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Zou het nog kunnen dat de mengstukken niet goed zijn?
Zo op jet eerste gezicht lijken het prima mengstukken (op de foto op de vorige pagina).
Maar zou de doorstroom diameter misschien niet goed zijn?
Heb hier helaas geen SU mengstukken liggen die ik kan vergelijken, maar misschien iemand anders wel.
Zo op jet eerste gezicht lijken het prima mengstukken (op de foto op de vorige pagina).
Maar zou de doorstroom diameter misschien niet goed zijn?
Heb hier helaas geen SU mengstukken liggen die ik kan vergelijken, maar misschien iemand anders wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
25-06-2011 20:56 #104175
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
De doorstroom diameter is circa 2,5cm. Vorige eigenaar heeft ze op een B20B gebruikt (zegt 'ie). Ik vroeg me nog af of de luchttoevoer misschien nog te groot is. Een leeg rechthoekig luchtfilterhuis als airbox met daaraan een slang met binnendiameter 5cm (glad oppervlak), op een open KN filter aangesloten. Met een flens met een iets kleinere doorlaat dus. Slang is ongeveer 70cm lang met een aantal bochten.
Ik zal morgen proberen wat er gebeurt als ik de luchttoevoer wat verder beperk.
Ik zal morgen proberen wat er gebeurt als ik de luchttoevoer wat verder beperk.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-06-2011 22:20 #104177
door Rene Brandt
ik heb je mengstukken nog eens bekeken , wat opvalt is dat je ze in de luchtfilterkast gebouwd heb , ze moeten strak en luchtdicht direct op de hs6 carbs en de luchtfilterkast komt op de mengstukken.
ik heb ze ook vergeleken met de mengstukken van tinustechniek , kijk zelf maar even om te vergelijken.
die slang van 70 cm lijkt mij ook niet geweldig , kan er geen element in de kast?
ik zou de luchtinlaat-diameter houden tussen 35 en 45 mm , 50 is groot.
verder denk ik dat Lars wel eens gelijk zou kunnen hebben wat de mengstukken betreft.
als de zuigers mooi omhoog gaan op benzine en hij loopt goed op benzine ga er dan maar vanuit dat de carburateurs goed zijn.
en die gasslang , dat werkt ook zo niet , je verdamper zit naast de carburateurs , je zou dit mooi kunnen oplossen met voorgevormd gasslang met 90graden bochten voor de kortst mogelijke en vloeiende verbinding , of wat ik heb , 15mm koper met mooie vloeiende bochten direct naar de verdamper.
dat voorgevormde gasslang is gewoon bij de lpg boer te koop.
ik heb ze ook vergeleken met de mengstukken van tinustechniek , kijk zelf maar even om te vergelijken.
die slang van 70 cm lijkt mij ook niet geweldig , kan er geen element in de kast?
ik zou de luchtinlaat-diameter houden tussen 35 en 45 mm , 50 is groot.
verder denk ik dat Lars wel eens gelijk zou kunnen hebben wat de mengstukken betreft.

als de zuigers mooi omhoog gaan op benzine en hij loopt goed op benzine ga er dan maar vanuit dat de carburateurs goed zijn.
en die gasslang , dat werkt ook zo niet , je verdamper zit naast de carburateurs , je zou dit mooi kunnen oplossen met voorgevormd gasslang met 90graden bochten voor de kortst mogelijke en vloeiende verbinding , of wat ik heb , 15mm koper met mooie vloeiende bochten direct naar de verdamper.
dat voorgevormde gasslang is gewoon bij de lpg boer te koop.