1800S '66

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 18:59 #103983 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De wolken gas zijn ontstaan door slechte verbindingen van buis met wartels enzo. Dat zit nu allemaal dicht.
Ik heb (nog) geen foto's van de mengstukken. Ze hebben een kleinere doorlaat dan de doorlaat van de carbs. De mengstukken zitten in het verder lege rechthoekige luchtfilterhuis gemonteerd. Dunne 5cm slang naar een K&N luchtfilter in het vooronder.


groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 20:34 #103987 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
hee Rob,,
ziet er goed uit. :)
een paar opmerkingen,,
het vacuum naar de rembekrachtiger is gesplit , dat hoort niet zo , dat ga je waarschijnlijk merken in je pedaaldruk.
de slang naar de lpg splitter , Y stuk loopt met teveel bochten-te lang , deze verbinding kan korter en rechter , (minder weerstand). hoe korter de slang , hoe beter starten omdat de slang eerder met gas gevuld is tijdens het starten.
gaan de su"s wel goed open-gaan de zuigers goed omhoog?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 20:46 #103989 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Mooi kleppendeksel!
Welk type blok heb je?
Volgens mij zit je carterventilatie wat vreemd.
Nu zuigt hij volgens mij sowieso met een te groot vacuum aan het potje aan de zijkant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 21:44 #103992 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het is een B18B, Lars.
De LPG slang is inderdaad wat lang. Ik kan kijken of ik die zonder knikken korter kan krijgen.
Maar de zuigers in de carbs gaan inderdaad bij het starten niet omhoog. Dat verbaasde me wel. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Ze zijn wel gangbaar, op benzine loopt het blok prima.
De aansluiting van de carterventilatie is op het inlaatspruitstuk met een stukje koperbuis in de slang en in het inlaatspruitstuk aangesloten, dat reduceert dus best wat.
Bijgaand nog een paar foto's. Koetje, met daarachter nog net zichtbaar het rvs front van het KN filter en de verstralers.
Verder de luchthapper die net binnen is. Dank zij de douane toch nog een duur dingetje. Maar 'es kijken hoe ik die van binnen vast kan schroeven...






groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 22:09 #103993 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
als de zuigers niet omhoog gaan tijdens het starten is er iets aan de hand.
dat kan een tekort aan motorvacuum zijn of een blokkade t.p.v. de carburateurs , bijvoorbeeld een pakking die een luchtkanaal afdekt , of de mengstukken als niet alle kanalen die in de carburateurs zitten ook in de mengstukken zijn doorgeboord.
heb ik zelf ook gehad en dan zoek je je rot.
wat lars ook al opmerkte zit je carterventilatie en rembekrachtiger niet helemaal lekker aangesloten.
je carterventilatie mag met een maximale doorlaat van 2 mm op het spruitstuk aangesloten zijn , als dat meer is staat er teveel vacuum op het blok en het kost je je vacuum dat je ook nodig hebt voor het aantrekken van het gasmengsel en het omhoog gaan van de zuigers.
en ja , als tijdens het starten de zuigers niet omhoog gaan slaat de motor waarschijnlijk ook niet aan , het verbaasd mij dat hij dan wel op benzine wil lopen.
als je maar 1 vacuumaansluiting op het spruitstuk hebt kan je het beste er 1 bijmaken , even boren en schroefdraad tappen , klaar , maar kleiner of max 2 mm doorlaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 22:28 #103994 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Klinkt zinnig, René. Dank je wel!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 22:58 #103996 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
uiteraard graag gedaan :)
neem de p1800 maar mee naar de gas-afstelavond binnenkort.
ik heb nog eens gekeken hier en daar maar je hebt 2 luchtkanalen in je gasmengstukken , dit is juist voor de hs6
,je hebt toch de hs6 , niet de hif6 met de vlotterbak aan de onderkant??
in het laatste geval moeten er luchtkanalen bijgeboord worden , bij de hif6 lopen de luchtkanalen anders.
ook kan de blokkade in het luchtfilterhuis zitten als het luchtfilterhuis afkomstig is van een blok met dubbele stromberg moeten de kanalen doorgeboord worden.
maar als hij op benzine loopt dan kan je toch kijken wat de zuigers doen?
hoe dan ook er klopt iets niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 23:32 #103998 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De luchtkanalen voor de carbs zijn inderdaad doorgeboord. Inderdaad de HS6 met de vlotterkamers aan de zijkant.
Ik moet nog ff op benzine kijken wat de zuigers doen. Maar ik zal de slangen veranderen.
Dan eerst het benzinetankje erin, is uit logeren om helemaal dicht te worden, dan de RDW. Als dat allemaal snel genoeg is, de gasafstelavond. Zou leuk zijn!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2011 10:09 #104003 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Moet de auto niet op LPG lopen om door de keuring heen te komen? Ik neem aan dat LPG op de autopapieren komt te staan.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2011 12:06 #104006 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Moet de auto niet op LPG lopen om door de keuring heen te komen? Ik neem aan dat LPG op de autopapieren komt te staan.


Denk het ook. Dan kunnen ze snuffelen naar gaslekkage

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD