1800S '66
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Ik heb (nog) geen foto's van de mengstukken. Ze hebben een kleinere doorlaat dan de doorlaat van de carbs. De mengstukken zitten in het verder lege rechthoekige luchtfilterhuis gemonteerd. Dunne 5cm slang naar een K&N luchtfilter in het vooronder.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
ziet er goed uit.

een paar opmerkingen,,
het vacuum naar de rembekrachtiger is gesplit , dat hoort niet zo , dat ga je waarschijnlijk merken in je pedaaldruk.
de slang naar de lpg splitter , Y stuk loopt met teveel bochten-te lang , deze verbinding kan korter en rechter , (minder weerstand). hoe korter de slang , hoe beter starten omdat de slang eerder met gas gevuld is tijdens het starten.
gaan de su"s wel goed open-gaan de zuigers goed omhoog?
Welk type blok heb je?
Volgens mij zit je carterventilatie wat vreemd.
Nu zuigt hij volgens mij sowieso met een te groot vacuum aan het potje aan de zijkant.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
De LPG slang is inderdaad wat lang. Ik kan kijken of ik die zonder knikken korter kan krijgen.
Maar de zuigers in de carbs gaan inderdaad bij het starten niet omhoog. Dat verbaasde me wel. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Ze zijn wel gangbaar, op benzine loopt het blok prima.
De aansluiting van de carterventilatie is op het inlaatspruitstuk met een stukje koperbuis in de slang en in het inlaatspruitstuk aangesloten, dat reduceert dus best wat.
Bijgaand nog een paar foto's. Koetje, met daarachter nog net zichtbaar het rvs front van het KN filter en de verstralers.
Verder de luchthapper die net binnen is. Dank zij de douane toch nog een duur dingetje. Maar 'es kijken hoe ik die van binnen vast kan schroeven...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
dat kan een tekort aan motorvacuum zijn of een blokkade t.p.v. de carburateurs , bijvoorbeeld een pakking die een luchtkanaal afdekt , of de mengstukken als niet alle kanalen die in de carburateurs zitten ook in de mengstukken zijn doorgeboord.
heb ik zelf ook gehad en dan zoek je je rot.
wat lars ook al opmerkte zit je carterventilatie en rembekrachtiger niet helemaal lekker aangesloten.
je carterventilatie mag met een maximale doorlaat van 2 mm op het spruitstuk aangesloten zijn , als dat meer is staat er teveel vacuum op het blok en het kost je je vacuum dat je ook nodig hebt voor het aantrekken van het gasmengsel en het omhoog gaan van de zuigers.
en ja , als tijdens het starten de zuigers niet omhoog gaan slaat de motor waarschijnlijk ook niet aan , het verbaasd mij dat hij dan wel op benzine wil lopen.
als je maar 1 vacuumaansluiting op het spruitstuk hebt kan je het beste er 1 bijmaken , even boren en schroefdraad tappen , klaar , maar kleiner of max 2 mm doorlaat.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-

neem de p1800 maar mee naar de gas-afstelavond binnenkort.
ik heb nog eens gekeken hier en daar maar je hebt 2 luchtkanalen in je gasmengstukken , dit is juist voor de hs6
,je hebt toch de hs6 , niet de hif6 met de vlotterbak aan de onderkant??
in het laatste geval moeten er luchtkanalen bijgeboord worden , bij de hif6 lopen de luchtkanalen anders.
ook kan de blokkade in het luchtfilterhuis zitten als het luchtfilterhuis afkomstig is van een blok met dubbele stromberg moeten de kanalen doorgeboord worden.
maar als hij op benzine loopt dan kan je toch kijken wat de zuigers doen?
hoe dan ook er klopt iets niet.
Ik moet nog ff op benzine kijken wat de zuigers doen. Maar ik zal de slangen veranderen.
Dan eerst het benzinetankje erin, is uit logeren om helemaal dicht te worden, dan de RDW. Als dat allemaal snel genoeg is, de gasafstelavond. Zou leuk zijn!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Moet de auto niet op LPG lopen om door de keuring heen te komen? Ik neem aan dat LPG op de autopapieren komt te staan.
Denk het ook. Dan kunnen ze snuffelen naar gaslekkage