1800S '66

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 07:26 #103579 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De 145 doet het uitstekend met beide relaissen (?). Maar de 145 krijgt pulsen van de trigger contacts van het injectie-systeem.
Ik heb elders nog de testoptie gevonden om de gaskleppen met de contactgestuurde 12V te schakelen. Dan kan ik kijken of de rest wel werkt. Als dat zo is, denk ik toch aan het pulssignaal van de bobine. Andere bobine proberen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • RON MARCUS
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-06-2011 08:17 #103580 door RON MARCUS
Beantwoord door RON MARCUS in topic 1800S '66
ik lees vaak dat mensen lpg in hun Volvo willen?
zo extreem is het verbruik toch niet?
M.i alles wat je niet hoeft te aan betalen wegenbelasting , moet toch voldoende zijn ,
om "zuinig" te rijden?
Vroeger was rijden op lpg al moeizaam , en voor zover ik weet is het nu nog zo.
Verder lijkt het mij een behoorlijke aanslag op je motor (oud)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 09:08 #103581 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"RON MARCUS" schreef:
ik lees vaak dat mensen lpg in hun Volvo willen?
zo extreem is het verbruik toch niet?
M.i alles wat je niet hoeft te aan betalen wegenbelasting , moet toch voldoende zijn ,
om "zuinig" te rijden?
Vroeger was rijden op lpg al moeizaam , en voor zover ik weet is het nu nog zo.
Verder lijkt het mij een behoorlijke aanslag op je motor (oud)


Onze volvo's lopen op LPG beter dan op benzine.
Ik denk dat op jaarbasis op LPG rijden nog interessanter is dan wel/geen wegenbelasting met de huidige benzineprijzen.

Aanslag wordt juist minder op LPG, wel slijten je klepzetels harder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 09:18 #103582 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Zelf ben ik ook een LPG fan (dus dan gaan wellicht ook niet rationele zaken een rol spelen, ha ha).
Op LPG rijden is schoner dan op benzine.
Bovendien zijn er tegenwoordig allerlei optimalisaties voor het rijden i.c.m. LPG.
Denk aan de 123-ontsteking met LPG curve en iridium bougies (sta op het punt om die te bestellen om dat te proberen). Voor mensen die hun kleppen willen smeren zijn er ook allerlei systemen beschikbaar. Daarnaast heeft de moderne benzine ook steeds minder een smerende werking. Het valt nog te bezien of rijden op benzine met onze oldtimers uberhaupt wel zonder aanpassingen mogelijk blijft, zie bijvoorbeeld de nieuwe E10 benzine.

Tot slot vind ik het niet vervelend om ondanks het feit dat ik geen wegenbelasting betaal "slechts" 32 euro af te rekenen in plaats van 64 euro.

Maar goed, voldoende off topic.
@Rob: Het zou wel vreemd zijn als het de bobine is, maar je weet nooit.
Ik zou inderdaad eerst de rest (kleppen) nog even testen. Maar als je in het begin wel "wolken gas" krijgt met de startpulsen zou je zeggen dat dat deel werkt. Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt! Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 12:08 #103583 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Zit die toerenteller die niet werkt nog steeds aangesloten?

Op welk punt heb je het relais aangesloten op de bobine, de + of de -? (Na nalezen volgens mij overbodige vraag, zal wel het punt naast de bobinekabel zijn, oftewel de - als ik me niet vergis. Zou de juiste moeten zijn)

Probeer toch eens uit te zoeken wat je zou kunnen kortsluiten om het relais te omzeilen, dan weet je zeker dat de rest het wel doet (ik zeg dus niet dat het relais kapot is, maar misschien werkt het niet naar behoren omdat het niet juist is aangesloten...) De lpg-boer die het voor mij ooit heeft gedaan is Lucardie in Maassluis en kun je bereiken op 0638101480
of 010 5921049 en kan het je vast eenvoudig uitleggen over de telefoon. Het is uiteindelijk een kwestie van een draadje in twee gaatjes van de relaishouder steken.

Over relaishouder gesproken: ben je ervan overtuigd dat die helemaal in orde is? Wellicht los contact of verkeerde aansluiting.

Volgens mij had ik het al ooit gevraagd, maar heb even geen zin om het hele topic weer door te lezen: de staat van de verdamper is zeker goed?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 13:30 #103585 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De verdamper is er één met probleemloze ervaring. Heb ik in mijn 144 gehad. Ik heb verder geen relaishouder, alleen stekkers die nieuw vastgeknepen zijn. Er is naast de bobinekabel maar één aansluiting op deze bougie, inderdaad de -.
Vanavond meer proberen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 18:55 #103599 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
testing - testing. De tankafsluiter en de klep voor de verdamper rechtstreeks op de contactschakeling gezet. Maar een beetje LPG druk in de slang naar de carbs. Misschien is de klep voor de verdamper niet helemaal jofel. Morgen maar demonteren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 16:22 #103971 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Verder gekieteld. Ik heb nu meer LPG druk op de slang naar de carbs dan ik met m'n duim kan tegenhouden. Zonder beveiligingen geschakeld, dus kleppen bij tank, bij verdamper en de verdamper zelf gelijk voorzien van 12V.
En dan nog geen 'broem'. Ik word niet goed. :x

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-06-2011 17:46 #103973 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic 1800S '66
@ Boele,

Klopt inderdaad dat een motor op LPG schoner blijft dan op benzine. Het zijn de kleppen die het zwakste punt van LPG rijden zijn. Mijn motor liep voorheen op LPG beter als op benzine. Nu is de caburateur opnieuw afgesteld en merk ik eigenlijk geen verschil. Persoonlijk rijd ik ondanks de prijzen toch meer op benzine als op LPG in verband met de kleppen. Olie blijft op LPG wel langer schoon.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2011 18:27 #103978 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66

"Rob Spoon" schreef:
Verder gekieteld. Ik heb nu meer LPG druk op de slang naar de carbs dan ik met m'n duim kan tegenhouden. Zonder beveiligingen geschakeld, dus kleppen bij tank, bij verdamper en de verdamper zelf gelijk voorzien van 12V.
En dan nog geen 'broem'. Ik word niet goed. :x

Erg vreemd. Wat voor mengstukken heb je?
Het zou dan bijna alleen nog kunnen dat die dicht zitten.
Dat zou ook de "wolken gas" buiten de carburateur van eerder verklaren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD