1800S '66

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-06-2011 19:05 #103450 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Claxon werkt weer, ammeter ook. Nou dat LPG nog. De pulsgeving van de bobine of de bobinedraad werkt niet lekker. Als ik de draad op de bobine aansluit, krijg ik een start-hoeveelheid LPG. De motor loopt daar niet op. Daarna niets meer. Als ik aansluit op wikkelingen om de bobinekabel loopt de motor ook niet. Als ik een start-LPG dosis geef (los kabeltje, klik) dan loopt de motor een paar seconden. Staat de verdamper veel te zuinig? Voorzover ik weet zit er alleen een stationair-stelschroef op de GMS verdamper.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-06-2011 23:12 #103457 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Weet je zeker dat het schakelrelais nog naar behoren werkt?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2011 07:38 #103459 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ja, want als ik de pulsdraad op de bobine aansluit, geeft het relais een duidelijke klik en een paar seconden LPG. Maar daarna niks meer. Als ik de draad om de bobinekabel wikkel gebeurt dat niet.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2011 21:51 #103477 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Nou, ik weet niet of het relais dan goed is.
Volgens mij moet hij de startpuls hoe dan ook geven, ongeacht de rest.
De pulsopnemer is puur om na de startpuls als de motor loopt om te controleren of de motor ook daadwerkelijk loopt (en het gas verbruikt wordt).
Heb je al geprobeerd om lampjes op de kleppen aan te sluiten als visuele diagnose?
Heb je een andere auto waarmee je het relais zou kunnen uitwisselen om te testen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2011 22:43 #103481 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Hey Lars, ik heb er dan wel niet zoveel als jij :D , maar ik kan inderdaad het relais testen, uitwisselen met één met recente ervaring. Goeie tip. Morgen meer.

Ondertussen de achterbank (met nieuwe stoffering erachter) weer in elkaar gezet. Met 18mm plex in plaats van het originele dunne plex waar de lijm uit verdwenen is.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 12:00 #103493 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Lars zegt precies wat ik wilde zeggen. Heb ooit stilgestaan met een kapot relais, en deze situatie doet me erg denken aan wat er toen aan de hand was. De LPG boer waar ik toen was langsgereden heeft toen simpelweg getest door de beveiliging even kort te sluiten, oftewel 2 pinnetjes van de relais houder met elkaar te verbinden. Ik weet niet meer precies welke dat waren, maar de auto reed gelijk weer en ik heb er dus gelijk een nieuw relais op gezet!

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 12:18 #103496 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Helaas, relais is in orde. Morgen maar 'es verder kijken.
Ondertussen steeds verder: De koetjesbumper zit erop. Nu zelfs ook recht!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 14:41 #103502 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Da's vreemd.
Hoe had je het relais uit je p1800 in je 140 gezegt?
Via omwikkelde bobinekabel of op de bobine?
Het zou kunnen dat er expliciete verschillende types zijn.
Als je wel een pulsje LPG krijgt, gaan de kleppen dan dus in elk geval open, dus zou ik het zoeken in het controlesignaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2011 23:10 #103577 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het probleem moet dus in die puls zitten. Zowel van de bobinekabel als rechtstreeks van de bobine werkt niet. De voeding wordt niet onderbroken, ik kan bij de vaste 12V omdat de pantserkabel los is.
Kan het aan de bobine liggen? Maar hoe kan de motor dan wel braaf op benzine lopen? De toerenteller werkt overigens ook niet, die moet het met dezelfde puls doen. Zal ik een andere bobine proberen?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2011 23:12 #103578 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
Liep je 140 wel gewoon goed op LPG met het relais uit je 1800?
Hoe had je de pulsdraad daar aangesloten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD