1800S '66

Lees meer
22-05-2011 18:51 #103090 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66

"Rob Spoon" schreef:
Dat schakelt dus netjes, geeft een korte tijd gas, maar ik kan er niet mee starten.

Komt er ook daadwerkelijk gas?
In het circuit zitten twee kleppen die bediend worden, een op de tank en de ander op de verdamper.
Het zou kunnen dat er ergens een draadbreuk of los contact zit waardoor een van beide kleppen niet aangestuurd wordt.
Dit zou je eens kunnen testen door een lampje op de plek van de klep in de stroomkring te zetten en dan kijken of die (even) gaat branden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 22:22 #103099 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Wolken gas. Bij contact maken, eerste paar seconden startperiode, dan stop. Met doorstarten weer. Alleen niet de cylinders in en broem. De timing op benzine staat toch best behoorlijk, daar kan het niet aan liggen. :?:

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2011 23:08 #103101 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1800S '66
valse lucht?? , een lekke pakking in het inlaat-traject?? , waardoor te weinig vacuum om het gas-luchtmengsel aan te zuigen.
de verbinding verdamper-gasmengstukken zo kort mogelijk houden , met een te lange gasslang 2x achter elkaar contact maken , is 2x zoveel gas om te starten , mogelijk is de slang zo lang dat met 1x contact te weinig gas vrijkomt om de slang te vullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2011 09:15 #103103 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1800S '66
En als je net op benzine draaiende motor (of liever nog rijdende auto) van benzine naar gas schakelt?
Doet hij het dan wel? De motor heeft dan wat meer energie en dus zuigkracht.

Andere mogelijke oorzaak die ik wel eens langs heb zien komen:
Meestal zit er een pijpje aan het mengstuk met daar de slag op. Als die er niet goed in zit, lekt er LPG en start hij ook niet.
Of dus inderdaad zoals gezegd valse lucht rondom je mengstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2011 11:12 #103104 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
mbt de stroomvoorziening: ik weet zeker dat er bij mij geen diodes, opengeknipte gewapende kabels of andere aparte stroomvoorzieningsmaatregelen zijn (allen door bedrijven ingebouwd). Ik moet het nog even nakijken, maar zover ik weet staat het "grote LPG-relais" constant met de voeding in verbinding, maar geeft pas stroom door naar de afsluiters als er een puls op het genoemde kabeltje staat.
mbt het niet willen lopen: "wolken gas" => mischien teveel gas? Zonder genoeg zuurstof wil LPG niet goed branden. Luchtfilters goed? Smoorschroef in slang tussen verdamper en carburateurs goed? Mengstukken goed (niet verkeerdom)?
mbt de timing: als een motor op benzine loopt moet hij eigenlijk ook op lpg lopen, de timing wordt normaal alleen iets vroeger gezet om een volledigere verbranding te krijgen.
Ik zou het eerst de tip van Lars proberen, maar eigenlijk moet een motor makkelijker op LPG lopen dan op benzine.
Succes! Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2011 14:01 #103105 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Dank allen. Ik zal vanavond het LPG leidingwerk nalopen. Luchtfilter is nieuw, dat hangt in het vooronder, met een Ø5cm flexibele slang (glad van binnen) naar Rudi's rechthoekige filterhuis. Dat is nog niet helemaal dicht, maar aan de andere kant, een 'open' luchtfilter is ook niet dicht.
Maar ik hoor natuurlijk geen wolken gas te zien. Dus daar gaat het ergens fout.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2011 15:46 #103108 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
Wat ik bedoelde met het luchtfilter: deze kan problemen opleveren als hij dicht zit (dan teveel gas en te weinig lucht), de motor moet ook lopen zonder luchtfilter (bij jou waarschijnlijk dus niet bij het luchtfilter te zoeken).
Zover ik het begrijp komen er nu dus wolken gas door het luchtfilter(huis) naar buiten toe? Dat heb ik nog niet meegemaakt, de motor moet dit toch aanzuigen, of staat je gastank dan leeg te lopen doordat de verdamper niet goed regelt en veel teveel gas doorlaat?. Als de motor teveel gas krijgt moet hij na een mislukte poging te starten (en bij jou dus gaswolken) even aanslaan als je de wisselschakelaar benzine/gas op de tussenstand zet (waardoor hij geen brandstof krijgt) en dan probeert te starten: dan wordt het teveel aan gas door de motor "weggepompt" en moet er op een gegeven moment weer genoeg lucht aangekomen zijn zodat het resterende gas met de lucht even ontsteekt.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2011 11:22 #103175 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Wartel stuk, lekte op de tromp-aansluiting op de pomp. Dat is dus op te lossen.

Andere vraag: Hoe en waar gaat de claxondraad door het stuurhuis? Waar komt hij uit de stuurbuis? Die kabel was bij mij los, omdat die amerikanen niet begrepen hebben dat de claxon tot op de knop onder spanning hoort te staan...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2011 12:12 #103213 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
Goed dat je gasprobleem op te lossen is (ik heb trouwens geen pomp in de LPG installaties).
De claxondraad loopt recht door het gehele stuurhuis met stuurkolom, dus steekt boven bij het stuur uit de stuurkolom, gaat door de bovenste stuurbuis, recht door de koppeling van de bovenste en onderste stuurbuis, door de onderste stuurbuis, rechtdoor door het stuurhuis en komt dan aan de andere kant / voorkant van het stuurhuis er weer uit (dus vlak bij het onderste deel van de radiatorrand). Ik zou een lange draad nemen en die vanaf het stuur tot aan het eind steken en daarmee de kabel erdoorheen trekken. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2011 15:14 #103216 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Dank je, Rudi. Het is de klep vlak voor de verdamper, geen pomp.
Ik zal de voor/onderkant het stuurhuis nog eens nader bekijken, om het gaatje voor de claxonkabel te vinden.

Dikkere kabel en stekkers voor de ammeter zijn gescoord. Later meer.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.