1800S '66
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Komt er ook daadwerkelijk gas?"Rob Spoon" schreef:
Dat schakelt dus netjes, geeft een korte tijd gas, maar ik kan er niet mee starten.
In het circuit zitten twee kleppen die bediend worden, een op de tank en de ander op de verdamper.
Het zou kunnen dat er ergens een draadbreuk of los contact zit waardoor een van beide kleppen niet aangestuurd wordt.
Dit zou je eens kunnen testen door een lampje op de plek van de klep in de stroomkring te zetten en dan kijken of die (even) gaat branden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de verbinding verdamper-gasmengstukken zo kort mogelijk houden , met een te lange gasslang 2x achter elkaar contact maken , is 2x zoveel gas om te starten , mogelijk is de slang zo lang dat met 1x contact te weinig gas vrijkomt om de slang te vullen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Doet hij het dan wel? De motor heeft dan wat meer energie en dus zuigkracht.
Andere mogelijke oorzaak die ik wel eens langs heb zien komen:
Meestal zit er een pijpje aan het mengstuk met daar de slag op. Als die er niet goed in zit, lekt er LPG en start hij ook niet.
Of dus inderdaad zoals gezegd valse lucht rondom je mengstuk.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
mbt het niet willen lopen: "wolken gas" => mischien teveel gas? Zonder genoeg zuurstof wil LPG niet goed branden. Luchtfilters goed? Smoorschroef in slang tussen verdamper en carburateurs goed? Mengstukken goed (niet verkeerdom)?
mbt de timing: als een motor op benzine loopt moet hij eigenlijk ook op lpg lopen, de timing wordt normaal alleen iets vroeger gezet om een volledigere verbranding te krijgen.
Ik zou het eerst de tip van Lars proberen, maar eigenlijk moet een motor makkelijker op LPG lopen dan op benzine.
Succes! Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Maar ik hoor natuurlijk geen wolken gas te zien. Dus daar gaat het ergens fout.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
Zover ik het begrijp komen er nu dus wolken gas door het luchtfilter(huis) naar buiten toe? Dat heb ik nog niet meegemaakt, de motor moet dit toch aanzuigen, of staat je gastank dan leeg te lopen doordat de verdamper niet goed regelt en veel teveel gas doorlaat?. Als de motor teveel gas krijgt moet hij na een mislukte poging te starten (en bij jou dus gaswolken) even aanslaan als je de wisselschakelaar benzine/gas op de tussenstand zet (waardoor hij geen brandstof krijgt) en dan probeert te starten: dan wordt het teveel aan gas door de motor "weggepompt" en moet er op een gegeven moment weer genoeg lucht aangekomen zijn zodat het resterende gas met de lucht even ontsteekt.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Andere vraag: Hoe en waar gaat de claxondraad door het stuurhuis? Waar komt hij uit de stuurbuis? Die kabel was bij mij los, omdat die amerikanen niet begrepen hebben dat de claxon tot op de knop onder spanning hoort te staan...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
De claxondraad loopt recht door het gehele stuurhuis met stuurkolom, dus steekt boven bij het stuur uit de stuurkolom, gaat door de bovenste stuurbuis, recht door de koppeling van de bovenste en onderste stuurbuis, door de onderste stuurbuis, rechtdoor door het stuurhuis en komt dan aan de andere kant / voorkant van het stuurhuis er weer uit (dus vlak bij het onderste deel van de radiatorrand). Ik zou een lange draad nemen en die vanaf het stuur tot aan het eind steken en daarmee de kabel erdoorheen trekken. Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Ik zal de voor/onderkant het stuurhuis nog eens nader bekijken, om het gaatje voor de claxonkabel te vinden.
Dikkere kabel en stekkers voor de ammeter zijn gescoord. Later meer.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.