1800S '66
- Danny Meeuwessen (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-04-2011 18:48 #102450
door Danny Meeuwessen (GAST)
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic 1800S '66
Mijn oliedrukmeter reageert direct. Er is dan toch iets niet in de haak bij jou Rob.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08-05-2011 18:01 #102683
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Zo, ik ben wat verder. Rechthoekig luchtfilterhuis zonder luchtfilter gemonteerd, met een inwendig Ø50mm slang naar het vooronder, daar een plat K&N luchtfilter. Claxons vervangen, dashboard nu bijna geheel gemonteerd. Intervalschakelaar erin, alles lijkt te werken. Alleen de toerenteller niet. Ook als ik de teller los aansluit op mijn 145, met de kabel tussen bobine en verdeler met een dubbele lus aangesloten. Of ligt dat aan de 'breakerless ignition'? Zo'n hall-sensor.
Grmbl. Is er wat te repareren aan die toerentellers?
Nu draadjes maken voor de LPG installatie.
Grmbl. Is er wat te repareren aan die toerentellers?
Nu draadjes maken voor de LPG installatie.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-05-2011 18:24 #102771
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-05-2011 18:25 #102772
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
En meteen komen de vragen los: het middendeel is niet verchroomd. Wonderlijk. Is dat wel zo gemaakt, origineel? Of zal ik het middendeel met de twee zijkanten samen opnieuw laten verchromen. Kleine deukjes en krassen eruit...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-05-2011 18:26 #102773
door Danny Meeuwessen (GAST)
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic 1800S '66
Hé Rob, jij ook aan de koehoorntjes? Bij mij is het middendeel wel verchroomd.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-05-2011 23:20 #102779
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ja, ik ga terug in de tijd. Wat meer terug naar het originele ontwerp. Voor het exterieur dan. Koehoornbumpers, het vroege model luchtinlaat komt nog, is nog onderweg.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 536
12-05-2011 10:04 #102784
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 1800S '66
Rob, ik ben erg benieuwd wat je uiteindelijk met je dashboard hebt gedaan en hoe het eruit is komen te zien. Toevallig wat foto's van het project gemaakt?
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-05-2011 10:37 #102787
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
De bekleding van het bovendeel met leer is niet helemaal een doorslaand succes. Ik heb 5mm schuim eronder verlijmd op het staal en daarna het leer daarop verlijmd. Maar een stiknaad maken voor de 'tellerbobbel' is dan heel lastig. Dus die heb ik ook verlijmd. Alleen, als je in de zon verlijmt, zit het leer dan mooi strak. Maar zonder zon wordt het wat ruimer, dan zit het wat hobbelig.
Maar het is heeeel veel beter dan een gekraakt dashboard.
Ik zal binnenkort foto's maken.
Maar het is heeeel veel beter dan een gekraakt dashboard.
Ik zal binnenkort foto's maken.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-05-2011 22:19 #102996
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Bijgaand een foto van het dashboard. De kleine knopjes op het lage dash zijn voor LPG, luchthoorn en ventilator onder de achterruit. Die laatste twee zijn nog toekomstmuziek.
Eerst het raadsel van de oliedruk proberen op te lossen. Bij het starten is er een tijdje druk op de meter, maar daarna niet meer. Ik heb een Y-stuk gekocht, nou nog een goede oliedrukschakelaar scoren. Dan weet ik het zeker.
Kan een hoog rammelend geluid van een (deels) defecte oliepomp afkomen?
Eerst het raadsel van de oliedruk proberen op te lossen. Bij het starten is er een tijdje druk op de meter, maar daarna niet meer. Ik heb een Y-stuk gekocht, nou nog een goede oliedrukschakelaar scoren. Dan weet ik het zeker.
Kan een hoog rammelend geluid van een (deels) defecte oliepomp afkomen?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-05-2011 22:23 #102997
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
gisteren LPG getankt... En nee, ik moet nog naar de RDW. Even andere platen gebruikt, lichten gecontroleerd en de ruitenwissers erop gezet. Net echt.
Vraag aan andere LPG rijders: hoe is de bobine-aansluiting gemaakt? Een draad 10x om de bobinekabel schijnt te moeten kunnen werken. Maar niet bij mij. Als ik vast aansluit op de - van de bobine (de draad die via de toerenteller naar de verdeler gaat) werkt de verdamping wel. Maar dan ook full time en direct bij contact maken. Teveel dus.
:
Vraag aan andere LPG rijders: hoe is de bobine-aansluiting gemaakt? Een draad 10x om de bobinekabel schijnt te moeten kunnen werken. Maar niet bij mij. Als ik vast aansluit op de - van de bobine (de draad die via de toerenteller naar de verdeler gaat) werkt de verdamping wel. Maar dan ook full time en direct bij contact maken. Teveel dus.

groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.