1800S '66

Lees meer
24-03-2011 21:51 #101717 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66
Zat bij de mijne ook zo. Heel vreemd idd.

Ik zou gelijk het voetje van de spiegel glad slaan. Anders zie je een lelijke bult in je dekje. Tenzij je daar de spiegel op monteerd..

Ben benieuwd hoe je de rondingen wilt maken. Ik heb zelf gekozen voor de (dure) oplossing door het kopen van nieuwe covers, degene met skai/leer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2011 11:52 #101802 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
Het dashboarddekje was dus blijkbaar heel erg slecht. Voor het bekleden met leer wordt dit nu een probleem omdat de vorm van het dashboard vooral door het schuim bepaald wordt. Normaal laat men vor het bekleden met leer de oude bekleding erop zitten en worden scheuren etc. opgevuld om de vorm te houden, daarna gladgemaakt en daaroverheen het leer. Nu je helaas alleen nog het ondersteunende plaatwerk hebt zie ik maar twee oplossingen: originele dekje met schuim kopen (duurdere oplossing zoals Boele, goedkopere plastic covers zij niet alleen lelijk maar hebben ook het oude schuim nodig), dit is het makkelijkst en het mooist. Alternatief kun je natuurlijk proberen het schuim te restaureren om als basis voor het leer te dienen (zal nu echter moeilijk worden). Trouwens het idee van Boele om de spiegelvoetbevestiging plat te slaan zou ik niet opvolgen: bij de 1800S is dit de enige plaats voor de spiegel als je niet alles boven je raam zoals een 1800E wilt ombouwen (andere zonnekleppen, zonneklepbevestiging, spiegel).
Succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2011 14:27 #101806 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Ja, het dashboard wordt nog een hele klus. Eerst de vorm in het staal wat beter rond maken, dan schuim scoren en kijken wat er met leer kan. Het lijkt wel of het originele dashboard in een vorm volgeschuimd is. Dan maakt het niet uit of het staal wat hoekig is.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2011 18:22 #101809 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800S '66
Het originele schuim is een vormstuk uit redelijk stabiel schuim, dus niet gewoon een schuimlaag. Ik ben benieuwd hoe het je lukt met normaal schuim, succes!.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2011 19:39 #101818 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"R.W. Dortangs" schreef:
Het originele schuim is een vormstuk uit redelijk stabiel schuim, dus niet gewoon een schuimlaag. Ik ben benieuwd hoe het je lukt met normaal schuim, succes!.


Heb een armsteun 'hervormd' met gewoon bouwschuim in zo'n spuitbus. Had gelukkig al wel de juiste vorm, misschien is dit iets om mee te beeldhouwen? Is goed versnijdbaar. Je kan het evt met een polyester mat afmaken, heb ik gedaan voor de stevigheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2011 19:44 #101819 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 1800S '66

"R.W. Dortangs" schreef:
Het originele schuim is een vormstuk uit redelijk stabiel schuim, dus niet gewoon een schuimlaag. Ik ben benieuwd hoe het je lukt met normaal schuim, succes!.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2011 21:29 #101825 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het originele dashboard zal waarschijnlijk, zoals ik schreef, ook in een mal volgeschuimd zijn. En daarna op het staal gelijmd. Daarom was het niet zo'n probleem als het staal wat hoekig is. Schuim doet de rest.
Ik ga eerst heetstoken, smeden om het hoekige deel zo vloeiend mogelijk te krijgen. Dan schuim uitzoeken. Dan kijken wat het leer precies kan, hoeveel het gerekt kan worden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2011 08:15 #102166 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Het stuur is in California erg warm geweest. Aan de bovenzijde op enkele plekken gebroken. Waarom daar dan toch roestend staal onder zit??? De spaken zijn van rvs!
Gaten gevuld en teveel aan bakeliet (?) eraf geslepen. En een leren bekleding gemonteerd.




groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2011 08:11 #102445 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
... maar ook een andere oliedrukmeter geeft niks aan. Vandag maar 'es elektrisch proberen. Anders de oliepomp bekijken.
Wat is die koppeling prachtig licht, zeg.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2011 17:14 #102449 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800S '66
Grmbl. O ja, dat is waar. Een meter-sensor past niet tussen het blok en de uitlaat. Maar weer een Y-stukje proberen te vinden en een oliedruk-schakelaar.
Oliefilter verwisseld voor een echte originele. Tussendoor geprobeerd of er olie uitgepompt wordt. Nou nogal behoorlijk, ja. De pomp werkt dus wel.

Zijn die originele 1800S oliedruk meters erg traag ofzo? Dat ze pas laat reageren?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.