kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
29-09-2018 13:12 #179406 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
De meeste mensen hier zullen het geleuter over details wellicht niet interesseren, daarom nog een paar plaatjes van het geheel.
Hij glimt hier eindelijk na jaren lang stof verzamelen in een oude schuur, mijn zoon heeft de auto netjes gewassen (heeft een paar jaar auto's gewassen als zaterdagswerk) en dat is te zien :-)



















Dat was het voorlopig wel, het ding komt me m'n neus uit, heeft mij de eerste jaren veel lol opgeleverd bij het laasen en aanpassen naar wens, na 3 jaar moest ik de proffessionele werkplaats inruilen voor ouwe schuur zonder stroom en luxe op 30KM van huis, toen is het mij wel tegen gaan staan........
Op de helft van het project had ik spijt dat ik er ooit aan begonnen ben, ik kan het ook alleen maar aanraden als je ruimte dicht bij huis hebt en veeeel vrije tijd. Anders ben je slaaf van je eigen project voordat je het goed en wel in de gaten hebt!

Het rijden met de auto is echt een feestje, mijn beide zoons zijn er ook erg enthousiast over. Voor mij is de druk van het af-moeten-maken er nu GELUKKIG van af.
De combi staat nu in de schuur te wachten op het voorjaar van 2019 en dan hoop ik de ellende vergeten te zijn en er echt van te kunnen gaan genieten.
Intussen pruts ik in de winter wat aan lambdasonde-uitlezing en nog wat klein grut én kijk ik naar mogelijkheden conversie 6-bak met dubbele overdive.
Dat zijn echter projecten die thuis kunnen en dat blijft het leuk.

Alle mensen die jaren lang hebben meegeleefd en gedacht / gerageerd; bedankt, soms had ik het ook echt nodig als stimulans om vol te houden.

hartelijke groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 14:16 #179408 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jeetje Jan, deze had ik even gemist wauw je rijdt gewoon wat geweldig.
Proficiat met het resultaat, ik begrijp wat je bedoelt in je laatste post soms heb je die ene reactie of dat kleine beetje hulp van een ander net nodig om weer verder te gaan.
Echt top wat je op de wielen hebt gezet, geniet ervan :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 18:03 #179415 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ook ik heb dit project met veel belangstelling gevolgd. Gefeliciteerd met het resultaat, en goed om te horen dat het rijden er in veel voldoening geeft. Ik hoop deze auto ooit nog eens in het echt te mogen bewonderen.

Vriendelijke groet, Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 20:45 #179423 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jan, ook ik heb je restauratie met veel respect voor je kennis op de voet gevolgd.
Het was prettig te lezen hoe je de problemen die bij iedere restauratie- en dus ook bij jouw amazon- op je weg komen aanpakte en oploste en op een prettige manier van schrijven hier aan ons mede deelde. Ik heb er van genoten. Uit alles bleek dat je een man van de praktijk was met veel kennis van zaken.
Ik heb er veel van opgestoken.

Met vriendelijke groet uit het Zuid-Limburgse.

Jan van Vliet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 23:41 #179426 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jan jou kennende zijn we nog niet van je af ook al ben je even sleutel moe ik weet zeker dat je weer een top presentatie gaat geven mbt de conversie van je versnellingsbak. Ga lekker genieten van je werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 23:57 #179427 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan van Bochove schreef :




Even snel filmpje gemaakt van de herrie en algemene impressie voor thuisfront;






Wat is er met het filmpje gebeurt?

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
30-09-2018 08:48 #179431 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Iedereen reuze bedankt voor jullie complimenten en support, en idd, wat mij betreft is het forum nog niet van mij af :-)

Wat er met het filmpje is gebeurd snap ik niet, ik heb het nóg maar een keer op YT gezet;



Misschien had iemand zich er aan gestoord, ik ga immers wel 10KMH sneller dan toegestaan!

Ik wilde de service voorwaarden van YouTube even doornemen maar sloeg na 3 alinea's al dicht, volgens mij wíllen ze niet eens dat je dat leest.....
Gek genoeg heb ik van YT ook geen melding gekregen.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2018 10:45 #179433 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Jan, ook ik heb van je verhalen genoten en wil je feliciteren met het prachtige resultaat !.
We zijn juist wel geïnteresseerd in de details.
Zo'n restauratie-block kennen de meeste van ons wel, is meestal tijdelijk en gelukkig hebben je zoons de combi ook in hun hart gesloten.
Pas op en waag het niet om hem te verkopen.... zo, voel je je al wat beter ?
Eerst een plaatje

Nog maar een

Laatste


Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat er geen combi meeting bestaat.... lijkt me een geweldige kans om de restauratie perikelen met elkaar te delen.
Zou het erg leuk vinden om jouw combi eens te zien.
Zoals jullie weten ben ik recent verhuisd en heb mijn droom in vervulling zien gaan in Doesburg waar ik twee grote Deelen bij de boerderij heb van en vanaf morgen een showroom ernaast.
Meer dan voldoende parkeer gelegenheid, ik wordt gelijk enthousiast.
Wat denk je Jan, waar moet je vandaan komen ? zou het verhaal uit jouw mond willen horen en de combi detaisl met eigen ogen willen zien.
Mijn combi heeft een M41 met P-type overdrive en werkt prima, is een veel simpelere ingreep dan een - krijg het woord niet uit mijn b.. - BMW bak.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2018 13:09 #179438 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic kantelbeugels en amazon combi project
Gefeliciteerd, Jan! Geniet er van!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2018 16:57 #179445 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jan,

Gefeliciteerd met dit stukje vakwerk.
Super mooi resultaat. en ik heb net zoals meerderen hier boven reeds hebben geschreven jou handelingen met veel interesse op de voet gevolgd.
Veel plezier ermee en veel veilige kilometers.
En succes met je ideeen voor de toekomst.

Gr. Maikel

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.