Wegenbelasting

Lees meer
30-04-2013 20:57 #126809 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wegenbelasting
Dit forum heeft zich altijd gekenmerkt door het feit dat we elkaar in waarde laten.......heren, graag ook over het wegenbelasting onderwerp en het voorstel zoals het er nu ligt.....het is nog niet door de kamer(s).
Persoonlijk heb ik wagens voor en na 40 jaar, betaal de belasting zonder morren maar dat er een kwart belasting wordt betaald voor vuile diesels vind ik ongekend, zeker omdat ze over een kam worden geschoren met de LPG youngtimers.
Echter een betere regeling is lastig, een dieseltax heb ik eerder al voorgesteld, wat mij betreft mogen alle diesels worden belast voor het volle pond.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2013 22:24 #126813 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wegenbelasting
1/4 belastingtarief geldt alleen voor benzine auto's van 25-40 en niet voor lpg en diesels

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2013 23:22 #126818 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wegenbelasting
Als je voor het kwart tarief kiest hoef je nmm niet te schorsen voor de wintermaanden.Kiezen voor het kwarttarief houdt automatisch in ,dat je in die drie maanden niet mag rijden.Voorts denk ik dat ,wanneer je toch in die maanden rijdt en dit wordt geconstateerd een navordering van een vol jaar met 100 procent boete volgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2013 23:33 #126819 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wegenbelasting
RP Leuvenink,ik ben blij ,omdat ik er met de voorgestelde regeling goed van af kom! De oude regeling vond ik prima.Ik was er sinds het najaar van uit gegaan,dat ik voor mijn hele verzameling het volle pond zou moeten betalen. Vandaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2013 08:32 #126824 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting

"Ronald Damme" schreef:
Ik heb nog nergens gelezen dat je mag kiezen tussen het kwarttarief en beperkt worden en reguliere regeling.

Zie de brief van Weekers (en mijn updates daarover ). Hij schrijft letterlijk

Men kan overigens naast het afgetopte kwarttarief ook verzoeken om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te schorsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
01-05-2013 13:19 #126832 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Wegenbelasting
@ Lars, dan heb ik niks gezegd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2013 17:57 #126842 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wegenbelasting
Ja, er is zo veel over te doen geweest dat alle wijzigingen me duizelen.....blijft toch merkwaardig dat LPG geen kwart tarief krijgt in de overgangsregeling.
Feitelijk is er nu een diesel én LPG taks.

Ik heb Alle fractievoorzitters en Bashir, wederom hier op gewezen, overigens op verzoek van de laatste.
Ben benieuwd wat er 14 mei wordt besloten...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2013 20:29 #126849 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting

"Ed van der Zee" schreef:
.....blijft toch merkwaardig dat LPG geen kwart tarief krijgt in de overgangsregeling.

Op zich vond ik het antwoord van Weekers wat hij gaf bij Tros Autoshow wel erg sterk (zie ook mijn uitwerking daarvan )

Het was te duur (tov regeerakkoord), de auto's lenen zich voor goedkoop veel auto's en de LPG installatie kan er vaak uit zodat de auto alsnog als benzine auto van de regeling gebruik kan maken.

Hoe langer ik er over nadenk vind ik het eerder merkwaardig dat een 40+ auto op LPG volledig is vrijgesteld en dat je niet altijd nog de LPG toeslag betaalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2013 20:50 #126854 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wegenbelasting
Ik vind dat zeker niet merkwaardig.De groep 40 plus is namelijk -soms veel-ouder en om die reden is een algehele vrijstelling voorgesteld.Deze groep wordt ontzien in het voorstel omdat het echte oldtimers zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2013 21:09 #126858 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting

"Niek de Boer" schreef:
...... omdat het echte oldtimers zijn.

Volgens mij hanteert FIVA een "zo origineel mogelijk" standpunt en je zou kunnen stellen dat een later ingebouwde LPG installatie afbreuk doet aan de originaliteit. Bovendien leent LPG zich beter voor meer kilometers dan benzine.
Maar goed, ik ben er blij mee hoor dat dat gewoon volledig vrijgesteld is, maar had een uitzondering voor LPG aanvaardbaar gevonden als er dan toch geld gesprokkeld moet worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.