Wegenbelasting
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Persoonlijk heb ik wagens voor en na 40 jaar, betaal de belasting zonder morren maar dat er een kwart belasting wordt betaald voor vuile diesels vind ik ongekend, zeker omdat ze over een kam worden geschoren met de LPG youngtimers.
Echter een betere regeling is lastig, een dieseltax heb ik eerder al voorgesteld, wat mij betreft mogen alle diesels worden belast voor het volle pond.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Zie de brief van Weekers (en mijn updates daarover ). Hij schrijft letterlijk"Ronald Damme" schreef:
Ik heb nog nergens gelezen dat je mag kiezen tussen het kwarttarief en beperkt worden en reguliere regeling.
Men kan overigens naast het afgetopte kwarttarief ook verzoeken om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te schorsen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Feitelijk is er nu een diesel én LPG taks.
Ik heb Alle fractievoorzitters en Bashir, wederom hier op gewezen, overigens op verzoek van de laatste.
Ben benieuwd wat er 14 mei wordt besloten...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Op zich vond ik het antwoord van Weekers wat hij gaf bij Tros Autoshow wel erg sterk (zie ook mijn uitwerking daarvan )"Ed van der Zee" schreef:
.....blijft toch merkwaardig dat LPG geen kwart tarief krijgt in de overgangsregeling.
Het was te duur (tov regeerakkoord), de auto's lenen zich voor goedkoop veel auto's en de LPG installatie kan er vaak uit zodat de auto alsnog als benzine auto van de regeling gebruik kan maken.
Hoe langer ik er over nadenk vind ik het eerder merkwaardig dat een 40+ auto op LPG volledig is vrijgesteld en dat je niet altijd nog de LPG toeslag betaalt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Volgens mij hanteert FIVA een "zo origineel mogelijk" standpunt en je zou kunnen stellen dat een later ingebouwde LPG installatie afbreuk doet aan de originaliteit. Bovendien leent LPG zich beter voor meer kilometers dan benzine."Niek de Boer" schreef:
...... omdat het echte oldtimers zijn.
Maar goed, ik ben er blij mee hoor dat dat gewoon volledig vrijgesteld is, maar had een uitzondering voor LPG aanvaardbaar gevonden als er dan toch geld gesprokkeld moet worden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.