Wegenbelasting

Lees meer
01-05-2013 21:49 #126864 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
Ook ik had eerlijk gezegd verwacht dat de lpg installatie eruit moet, dus ook voor 40 plus.
de rede zal wel zijn dat de verwachting is dat er weinig km gemaakt worden met 40 plus auto's, dus ook op lpg.
Wel wordt er erg gemakkelijk gedaan over de uitbouw van de lpg installatie, mogelijk loopt de auto niet of niet meer op benzine
roest in de tank, slechte leiding, versleten of omgebouwde carburateurs.
Als mensen dit moeten uitbesteden wordt het al snel een dure grap.
Ik kan mij voorstellen dat dit een rede kan zijn om te stoppen met de hobby.
Deze nieuwe belastingregels komen amper een jaar na de vorige versobering van de belasting vrijstellingsregeling,
Wat dat aangaat heb ik weinig vertrouwen in de toekomst wat de wegenbelasting betreft.
Ik verwacht dat als later blijkt dat er toch mensen zijn die veel kilometers rijden er verder wordt versoberd
Het mag duidelijk zijn dat het veel rijden met een 240 , 740 of een mercedes op benzine niet bepaald goedkoop is in verhouding tot het verbruik van een recentere auto.
van deze groep verwacht ik dat alleen de verzamelaars en hobbyisten overblijven.lage aanschafprijzen, groot aanbod en weinig vraag.
Wat de diesels van 25-40 jaar betreft is duidelijk, dit wordt practisch weggevaagd, zal wel voor de export gaan , anders sloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2013 17:21 #126894 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
Ontvangen via de FEHAC:

Onderstaande mail van Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP) graag doorsturen!



Geachte heer/mevrouw,

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl ; h.zijlstra@tweedekamer.nl ; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl ; a.pechtold@tweedekamer.nl ; A.Slob@tweedekamer.nl ; C.vdStaaij@tweedekamer.nl ; h.krol@tweedekamer.nl ; b.vojik@tweedekamer.nl ; g.wilders@tweedekamer.nl ; m.thieme@tweedekamer.nl ; e.roemer@tweedekamer.nl

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2013 17:22 #126895 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
Het forum kent een maximum aan url's in een bericht... :o


Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl ; h.nepperus@tweedekamer.nl ; P.omtzigt@tweedekamer.nl ; r.vvliet@tweedekamer.nl ; w.koolmees@tweedekamer.nl ; j.klaver@tweedekamer.nl ; c.schouten@tweedekamer.nl ; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: twitter.com/FarshadBashir

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wim Heijnen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2013 13:34 #126924 door Wim Heijnen (GAST)
Beantwoord door Wim Heijnen (GAST) in topic Wegenbelasting
Is het al bekend wat de datum word van ingang leeftijd, onze 145 word 30 06 2013 40 jaar, op lpg, zouden wij net buiten de boot vallen? of hebben wij net geluk?

145 dl 1973 kl.nr. 42

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2013 13:46 #126925 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Het gaat in op 1-1-2014 dus dan is die van jou 40 en een beetje en dus volledig vrijgesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wim Heijnen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-05-2013 13:53 #126988 door Wim Heijnen (GAST)
Beantwoord door Wim Heijnen (GAST) in topic Wegenbelasting
:lol: Kijk dat zijn nog eens leuke berichten, hartelijk dank Lars

145 dl 1973 kl.nr. 42

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-05-2013 21:42 #127294 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Wegenbelasting
Er is nog aan het front aan de hand? Ik zie in ieder geval de prijzen zeer zwaar dalen op marktplaats (ken de auto koersen goed. ;)
Volvo's 244 . 245 onder de 1.000 euro met 2 jr APK omdat ze op LPG rijden of diesel heb ik al redelijk wat gevonden. Veel Mercedessen uit de grote steden die veelvuldig bereden worden door mede-Nederlanders zijn ook niet meer in trek. Voor een aardige belastingvrij 190 diesel kan je 800-900 euro neer tellen. Prijzen lijken meer dan gehalveerd. Dit geldt ook voor de Golfjes diesel van 1987 en ouder..
Kortom de markt wordt "gecorrigeerd"vooruitlopend om de definitieve maatregel. Blijkbaar toch veel broodrijders onder de "liefhebbers"?

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2013 21:48 #127295 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Dinsdag 14 mei wordt er in de kamer gestemd over de moties van Bashir (ook overgangsregeling voor LPG en diesel), maar ik verwacht niet dat die het halen.
Ik denk dat de markt erop vooruitloopt. Nu kun je nog schrijven "nog 8 maanden belastingvrij" dus dat scheelt al snel 600 a 700 euro voor een beetje auto. Ik verwacht dat de prijzen daarna nog wel een keer halveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2013 20:31 #127319 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Wegenbelasting
Wat gebeurt er als Weekers moet vertrekken door de "Bulgaren fraude"? (ook in debat morgen).

Ziet er wel heel slecht uit voor hem (ik lees net over een achtergehouden stuk over fraude door Polen).
Of wordt er eerst over de oldtimer regeling gestemd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2013 20:36 #127321 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wegenbelasting
Ja, het fraude debat is pas s 'avonds, dan is de Regeling wegenbelasting vrijstelling al door de 2e kamer, als het goed is.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.