- Berichten: 2147
Wegenbelasting
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-04-2013 22:13 #126719
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wegenbelasting
Ben ik volledig met je eens, Lars (en Weekers)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 288
28-04-2013 22:22 #126720
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Wegenbelasting
Als je een jaar geleden net een auto hebt gekocht op diesel of LPG welke nu buiten de regeling valt dan is dat wel zuur. In plaats van ingangsdatum 01-01-2014 zal de ingangsdatum van bijvoorbeeld 01-01-2018 wat reëler zijn. Of de belasting per jaar met een x bedrag verhogen. De eigenaar krijgt dan de gelegenheid de auto over een aantal jaren af te schrijven om de pijn te verzachten.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-04-2013 22:28 #126721
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Helemaal eens. We gingen oktober vorig jaar binnen een week van "oldtimers blijven belastingvrij" naar de bekende passage in het regeerakkoord.
Uiterst onbetrouwbaar als je het mij vraagt
.
Daar zit volgens mij ook het venijn van de maatregel.
Maar het argument van veel mensen die ik her en der lees dat ze op LPG rijden vanwege het milieu vind ik echt onzin zolang ze dat doen met een G1 installatie. Alleen Boele en Joost kunnen dat zeggen met hun dampgas injectie installatie, maar dan nog is het denk ik meer voor de kick dat het kan
Daar zit volgens mij ook het venijn van de maatregel.
Maar het argument van veel mensen die ik her en der lees dat ze op LPG rijden vanwege het milieu vind ik echt onzin zolang ze dat doen met een G1 installatie. Alleen Boele en Joost kunnen dat zeggen met hun dampgas injectie installatie, maar dan nog is het denk ik meer voor de kick dat het kan

Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 288
29-04-2013 19:21 #126752
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Wegenbelasting
LPG in een oldtimer is in mijn beleving gewoon goedkoop rijden. Dat doe ik zelf ook sinds 1995. Maar als je echt voor de hobby gaat en daar is de belasting maatregel voor bedoelt dan is LPG geen optie. Het is dan ook terecht dat LPG buiten de regeling valt. Valt miJ nog mee dat het na 40 jaar wel wordt toegelaten.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-04-2013 19:38 #126753
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Ach, ik kocht mijn 144 gewoon met de LPG erin.
Als het er niet in had gezeten had ik de auto ook gekocht. Het was altijd fijn tanken zo, maar op benzine vind ik ook best. Alleen is de 140 van meer dan 40 jaar natuurlijk ook best in staat om elke dag te worden ingezet, en dat is dan geen probleem?
En onbetrouwbare overheid: Ik heb al eens eerder zoiets meegemaakt: een minister die op 28 december besloot dat er een nieuwe regel ging gelden voor grijs kenteken die per 1 januari inging!. Ik had een 240 diesel zonder achterbank op grijs voor mijn bedrijfje. Van de ene op de andere dag niets meer waard. Ik had er een jaar eerder 11.000 gulden voor betaald en de motor laten reviseren voor 6000 gulden... :twisted: Ik heb hem in februari naar iemand in Friesland gebracht die hem wel wilde hebben: hij was aan de straatstenen niet te slijten......
Als het er niet in had gezeten had ik de auto ook gekocht. Het was altijd fijn tanken zo, maar op benzine vind ik ook best. Alleen is de 140 van meer dan 40 jaar natuurlijk ook best in staat om elke dag te worden ingezet, en dat is dan geen probleem?
En onbetrouwbare overheid: Ik heb al eens eerder zoiets meegemaakt: een minister die op 28 december besloot dat er een nieuwe regel ging gelden voor grijs kenteken die per 1 januari inging!. Ik had een 240 diesel zonder achterbank op grijs voor mijn bedrijfje. Van de ene op de andere dag niets meer waard. Ik had er een jaar eerder 11.000 gulden voor betaald en de motor laten reviseren voor 6000 gulden... :twisted: Ik heb hem in februari naar iemand in Friesland gebracht die hem wel wilde hebben: hij was aan de straatstenen niet te slijten......
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-04-2013 21:46 #126755
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Wegenbelasting
Dat verhaal over milieubelasting van LPG is trouwens ook zwaar overtrokken:
wiki
Maar natuurlijk rijden LPG rijders omdat het goedkoper is. Waarom niet? Het zijn geen stinkdiesels!
Maar natuurlijk rijden LPG rijders omdat het goedkoper is. Waarom niet? Het zijn geen stinkdiesels!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob ter Huurne
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 12
29-04-2013 22:22 #126759
door Rob ter Huurne
Beantwoord door Rob ter Huurne in topic Wegenbelasting
Dat heeft betrekking op G3, niet op G1.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
Minder
Meer
- Berichten: 87
29-04-2013 22:47 #126761
door R.P. Leuvenink
Beantwoord door R.P. Leuvenink in topic Wegenbelasting
Ik vind het onzin dat er wordt gesproken over lpg alsof je dat als hobbyist niet hoort te doen. Wie heeft zijn auto geheel orgineel gelaten? incl radio, achterruitverwarming, rechterspiegel etc etc.
Volgens mij moeten we de modder naar degene gooien die onze hobby bedreigd, niet naar andere mede hobbyisten die mogelijk andere maatstaven aanhouden.
Als ik het brood van de Lidl even lekker vind als uit een andere super die meer dan twee keer zo duur is, ben ik dan geen liefhebber en heb ik dan opeens geen smaak?
Volgens mij moeten we de modder naar degene gooien die onze hobby bedreigd, niet naar andere mede hobbyisten die mogelijk andere maatstaven aanhouden.
Als ik het brood van de Lidl even lekker vind als uit een andere super die meer dan twee keer zo duur is, ben ik dan geen liefhebber en heb ik dan opeens geen smaak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-04-2013 22:51 #126762
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Ik ben even in de bron achter die data gedoken en dat levert wel een interessant plaatje voor bijvoorbeeld NOx:
Euro 1 zijn auto's vanaf 1992.
G3 is volgens mij vanaf iets van 1995.
Op LPG rijden is prima en ik doe het zelf ook, maar laten we nou niet gaan roepen dat we dat vanwege het milieu doen. Het is gewoon goedkoper per kilometer en we rekenen allemaal vast wel uit wat het omslagpunt is. We vonden het ook niet eerlijk van Weekers dat hij het onder het mom van milieu deed terwijl het een platte bezuinigingsmaatregel is. Gelukkig is hij daar nu eerlijk over.
Euro 1 zijn auto's vanaf 1992.
G3 is volgens mij vanaf iets van 1995.
Op LPG rijden is prima en ik doe het zelf ook, maar laten we nou niet gaan roepen dat we dat vanwege het milieu doen. Het is gewoon goedkoper per kilometer en we rekenen allemaal vast wel uit wat het omslagpunt is. We vonden het ook niet eerlijk van Weekers dat hij het onder het mom van milieu deed terwijl het een platte bezuinigingsmaatregel is. Gelukkig is hij daar nu eerlijk over.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- geul
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 29
29-04-2013 23:47 #126767
door geul
Beantwoord door geul in topic Wegenbelasting
Nieuwe belangrijke petitie behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting
Onze missie: onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.
De insteek: vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.
De feiten: de staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.
Wat ging er tot nu toe mis? Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.
Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!
Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op www.vrijstellingoldtimer.nl ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken. De bijdrage die hierna wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen van je steun eenvoudig het browservenster sluiten. Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ ( bit.ly/oldtimerliefhebbers ) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!
Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek
Gr Morpheus
www.oldtimerautosite.nl
Onze missie: onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.
De insteek: vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.
De feiten: de staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.
Wat ging er tot nu toe mis? Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.
Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!
Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op www.vrijstellingoldtimer.nl ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken. De bijdrage die hierna wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen van je steun eenvoudig het browservenster sluiten. Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ ( bit.ly/oldtimerliefhebbers ) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!
Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek
Gr Morpheus
www.oldtimerautosite.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.