Wegenbelasting
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
@Morpheus"geul" schreef:
Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!
Wat ik me afvraag bij deze actie. In hoeverre verschilt hij van opzet met de inmiddels afgewezen motie van de PVV dat alles bij het oude moet blijven zonder hiervoor financiële dekking aan te dragen?
Hoe nobel het streven ook, lijkt het me op die manier niet erg kansrijk. Innovatief zijn ze wel, ze gaan proberen het schip te keren in plaats van het tij.

Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Het enige wat ik slecht vind van deze regeling is allereerst de lange duur van onzekerheid en dat sommige liefhebbers beperkt worden in de vrijheid om de auto ten alle tijden te kunnen gebruiken (verplicht schorsen)
-
- Verbannen
-
"R.P. Leuvenink" schreef:
Pieter, ik nodig je uit om een kijkje te nemen op het mercedes w124 forum. Natuurlijk zitten er gebruikers van de regeling vanwege de centen bij. Maar ik vind het wel hard naar de liefhebbers die daar ook een fijne hobby er op na houden, met ware het mogelijk, evenveel plezier als velen in de VolvoKV.
ik zit al jaren op het (algemene, nieuw en oud) Mercedes forum omdat ik in het dagelijks leven een (moderne) Benz rij, dus ken ook die sfeer redelijk; zit ook op diverse Amerikaanse auto fora waar uiteraard ook forse klappen vallen en in beide gevallen zijn er liefhebbers die weinig km's maken , liefhebbers die tevens dagelijks rijden en de berekenende daily drivers zonder gevoel voor de auto. En daar een goede scheidslijn in aanbrengen (en handhaven) is vrijwel ondoenlijk/onmogelijk. Ik vind dat het oneigenlijk gebruik van de mrb vrijstelling aangepakt moet worden en dat er dan in dat diffuse gebied goeden onder de kwaden moeten lijden is helaas onvermijdbaar. Als er een overgangsregeling komt voor bestaande gevallen is dat prima, dat kost alleen geld en ik voel er weinig voor om dat bijvoorbeeld bij de 40 plussers weg te halen.
Ik reed vroeger in een auto met grijs kenteken, ik was geen ondernemer en maakte dus bewust oneigenlijk gebruik van de regeling maar heb er altijd rekening mee gehouden dat dat zou verdwijnen, en dat gebeurde ook. Vervelend maar terecht; heb er wel jaren van geprofiteerd (en de auto nog redelijk kunnen verkopen naar een balkanland....)
Deze mrb maatregel zag je natuurlijk ook al jaren aankomen, valt me nog mee hoe lang het heeft kunnen bestaan..
Wat bedoel je met "beperkt worden in de vrijheid om de auto ten alle tijden te kunnen gebruiken"?"Ronald Damme" schreef:
betalen voor gebruik voor je auto is terecht.
Het enige wat ik slecht vind van deze regeling is allereerst de lange duur van onzekerheid en dat sommige liefhebbers beperkt worden in de vrijheid om de auto ten alle tijden te kunnen gebruiken (verplicht schorsen)
Voor auto's die per 1-1-2014 26 zijn, maar nog geen 40 is het kwarttarief een keuze. Een voordeel dat je dus maar een kwarttarief betaalt heeft een keerzijde dat je van dec-feb niet mag rijden.
Deze beperking heb je dus zelf in de hand. Als je kiest voor het kwarttarief hoef je volgens mij niet expliciet te schorsen (tenzij je ook onder de verzekering en APK plicht uit wilt in de winter).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Wat bedoel je met "beperkt worden in de vrijheid om de auto ten alle tijden te kunnen gebruiken"?"Ronald Damme" schreef:
betalen voor gebruik voor je auto is terecht.
Voor auto's die per 1-1-2014 26 zijn, maar nog geen 40 is het kwarttarief een keuze. Een voordeel dat je dus maar een kwarttarief betaalt heeft een keerzijde dat je van dec-feb niet mag rijden.
Deze beperking heb je dus zelf in de hand. Als je kiest voor het kwarttarief hoef je volgens mij niet expliciet te schorsen (tenzij je ook onder de verzekering en APK plicht uit wilt in de winter).
Dat bedoel ik dus, je mag niet rijden in de periode dec-feb (of je hem schorst of niet, zelfde resultaat). Mijn auto gaat in de winter altijd in de stalling, en dit jaar had ik hem voor een paar ritjes in feb al van stal gehaald.
Ik heb nog nergens gelezen dat je mag kiezen tussen het kwarttarief en beperkt worden en reguliere regeling.
-
- Verbannen
-
"Ronald Damme" schreef:
Ik heb nog nergens gelezen dat je mag kiezen tussen het kwarttarief en beperkt worden en reguliere regeling.
ik lees toch echt in de brief van Weekers dat je kan kiezen voor het kwart tarief + beperking