Wegenbelasting
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Volvo's van het standaard verzinken tot de sierlijst, zoals 240, 740 en 940 kun je rustig in de winter mee rijden.
De Amazon, 1800, 140 en 164 modellen zijn toch aardig gevoelig voor pekel en rij ik in de winter alleen als het zonnig is.
Je kunt maar in één Volvo ter gelijk rijden, dus schors ik de wegenbelasting Volvo's, ook haal ik ze vaak weer uit de schorsing en dat is gratis als je dit binnen een jaar doet...vergeet ze niet weer te verzekeren...
Zo kom ik nooit boven de toegestane kilometrages uit, tegenwoordig kun je via RDW/DigiD in een oogopslag zien welke geschorst zijn en zo de kosten in de hand houden van achter je computer.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Afwezig
- Platinum-lid
De oldtimerwereld is juist zo leuk omdat iedereen z'n eigen smaak heeft. Die Mercs van jou zeggen mij weer niets, maar ik weet dat er mensen zijn die ermee weglopen. Dat mag en moet! Daarom zitten er in een autoclub zoveel verschillende mensen met de meest uiteenlopende achtergronden.
Als je wilt dat een club als dit, met het streven om de oldtimers in stand te houden, wilt behouden, zul je moeten zorgen dat de jongeren meedoen. Moet je vooral iets gaan schrijven over dikbumpers.......
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 363
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 363
"René Minnebo" schreef:
Luuk zodra de auto 40 jaar is wordt deze belastingvrij en dan pas op gas zetten. Nu betaal je 1/4 tarief en als het een diesel is of hij rijd op gas moet je volledige MRB betalen tot de auto 40 jaar is.
René bedankt. Ik kon dat 1e nergens vinden (dat van de LPG wist ik wel). Wist alleen niet dat er toch weer dan nieuwere auto's in de toekomst belastingvrij gaan worden.. (dus na veel geduld kunnen onze medelanders toch weer een 190 diesel kopen)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Soetens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 74
Verbaasd? Nee. ik snap best dat mensen ervoor hebben gekozen een oude auto als dageliks vervoermiddel te gebruiken. Maar ik snap ook dat dit niet de bedoeling is of was van onze overheid en dat die daar nu iets aan doet. En het is ook duidelijk dat welke aanpassing men daarop doet er altijd mensen door geraakt worden en erop tegen zijn.
Voor mezelf. mijn 144 is van 1973 dus blijft belastingvrij. Maar mijn camper is van 1987. Zou eerst bij 25 jaar belastingvrij worden. Toen werd 2 jaar geleden de regeling al aangepast en via een glijdende schaal naar 30 jaar gebracht. Dat betekent dat mijn camper nu in augustus belastingvrij wordt. Omdat ik die in oktober toch schors heb ik daar dus ongeveer 2 maanden voordeel van om vervolgens in 2014 weer te mogen betalen.
Zuur? ja... nee... ik begrijp de maatregel wel en heb er vrede mee.
Groetjes,
Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Afwezig
- Platinum-lid
En dan ijskoud over het milieu beginnen! Grapje toch zeker? Maar ik zie weer geen volksopstand.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Maar inderdaad, het argument "verwerk het in de brandstof" gaat niet op omdat die al in lijn is met andere Europese landen waar het er wel in zit.
Ik heb nog maar een wrap-up geschreven en Rob van volvotips.com wat vragen gemaild voor nog een ander beeld.
Zie Wrap-up dossier vrijstelling oldtimer wegenbelasting
We gingen van de beste regeling in Europa naar een van de slechtere, maar op zich kan ik me wel vinden in de uitkomst.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 363
"Tom Steverink" schreef:
Maar het gaat toch alleen over wegenbelasting en ik blijf me erover verbazen dat bij mij in Frankrijk de benzine- en dieselprijzen lager zijn, terwijl er helemaal geen wegenbelasting wordt geheven...waar blijven die centenin Nederland dan allemaal? En waarom vraagt niemand dat? De landen waar wel belasting wordt geheven zitten veel lager dan Nederland...
En dan ijskoud over het milieu beginnen! Grapje toch zeker? Maar ik zie weer geen volksopstand.
Wellicht dat er juist in die landen grote te korten zijn er vele Brussel Euro's naar toe moeten
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Inderdaad, aanzienlijk meer NOx uitstoot voor LPG - G1 installaties ....... maar voor fijnstof ziet het plaatje er toch echt heel anders uit, om over CO nog maar te zwijgen.
Voor alle duidelijkheid : ik rij weinig kilometers per jaar en doe dat op LPG omdat :
a) de installatie er al in zat toen ik mijn Amazon kocht,
b) m'n portemonnee dit beter verdraagt
en dus NIET vanwege het milieu ! :twisted:
Blijft echter een feit dat een een auto op LPG-G1 veel minder milieu-onvriendelijk is dan op diesel (en ook benzine, zeker als je CO meeneemt in de vergelijking), en dat het uitbouwen van LPG - terug naar benzine - om 'milieu redenen' krankzinnig is .....
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een goede zaak is om het rijden van 40.000 km/jaar in een auto van ca 1980 tegen te gaan, en die 'veelrijders' te dwingen naar iets moderners uit te zien - want daar is een oldtimer tenslotte niet voor bedoeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.