- Berichten: 1950
Wegenbelasting
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
dit staat overigens helemaal los van de aangepaste wegenbelastingsplannen.
zie voor een volledig overzicht over de APK-frequentie:
www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... frequentie
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 303
"René Minnebo" schreef:
Wordt dus toch de auto houden en de gastank eruit halen en hem dan maar klaar maken voor mijn zoon. 120 euro per jaar is MRB is voor hem dan wel op te brengen.
hangt natuurlijk wel een beetje af van het aantal kilometers per jaar; rij je rond de 5000 per jaar en zet je 'm in de winter drie maanden stil dan is benzine het gunstigst. Wil je geen beperking van drie maanden dan is gas vrijwel gelijk aan benzine (brandstof kosten + mrb). Bij kilometrages van 10.000 en meer blijft rijden op gas gelijk tot fors gunstiger bij 20.000 per jaar...
ik zou niet meteen in paniek raken en die gastank eruit gooien....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 363
Ik had een maand geleden contact met iemand voor een LPG volvo 145 waar ik naar was wezen kijken maar was te erg voor woorden ondanks de APK. Je kunt ook niks verwachten voor een vraagprijs van 850, maar nu is de prijs gestegen zag ik naar 1300 euro en mensen bieden het nog ook !
Auo's die maanden te koop stonden en ouder zijn dan 40 jr op LPG vliegen als warme broodjes weg. Ik heb dat aan de lijve ondervonden vandaag. De verkoper had een Amazon mij beloofd na contact een serieus bod , bod door hem geaccepteerd en een afspraak gemaakt om hem as maandag op te halen. Vrij genomen voor as maandag, vandaag geld opgenomen om maandagochtend vroeg af te reizen voor een ritje van 200km . Helaas een bericht ontvangen, dat die hem toch maar aan een ander had verkocht (Amazon op LPG)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De waarde van hun auto bestond soms wel tot 70% uit het feit dat hij belastingvrij was.
Een 1988-er Volvo 240 kocht je voor 1750 terwijl een 1985-er al snel 4000 was.
Hebben jullie al gestemd op mijn poll?
Ik zou graag willen weten hoe mensen over de regeling denken.
Kun jij je vinden in / neerleggen bij de voorgestelde regeling?
Alvast bedankt!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
- Berichten: 178
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1916
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
- Berichten: 87
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!
Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.
Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf
De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.
Fractievoorzitters:
D.Samsom@tweedekamer.nl ; a.pechtold@tweedekamer.nl ; A.Slob@tweedekamer.nl ; C.vdStaaij@tweedekamer.nl ; h.krol@tweedekamer.nl ; b.vojik@tweedekamer.nl ; g.wilders@tweedekamer.nl ; m.thieme@tweedekamer.nl ; e.roemer@tweedekamer.nl
Fractiewoordvoerders:
e.groot@tweedekamer.nl ; h.nepperus@tweedekamer.nl ; P.omtzigt@tweedekamer.nl ; r.vvliet@tweedekamer.nl ; w.koolmees@tweedekamer.nl ; c.schouten@tweedekamer.nl ; f.bashir@tweedekamer.nl
Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.
Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.
Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: twitter.com/FarshadBashir
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het is maar hoe je het bekijkt...."Ed van der Zee" schreef:
is onrechtvaardig diesel en LPG over een kam te scheren....
Uiteraard is LPG schoner dan diesel, maar ik vind de argumenten van Weekers ook wel sterk.
Het ging namelijk daar expliciet over in de afgelopen TROS autoshow. ( zie mijn uitwerking daarvan )
- LPG leent zich ook voor veel kilometers
- LPG is anders vervuilend dan benzine
- Oude G1 installaties zijn stiekum niet zo schoon
- Eenmaal teruggebouwd op benzine zal een auto vermoedelijk minder kilometers maken dus cumulatief minder uitstoten
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.