Zoemend geluid achteras?
- M Kramer
-
- Senior lid
-
"Johan Geers" schreef:
Beste Mark, als je onderdelen 4, 9 en 12 vervangt moet je al een eind komen.
success
Johan Geers
Beste Johan,
Als ik deze onderdelen heb vervangen ligt mijn achteras weer recht denk je?
4 ben ik met je eens, 9 ziet er nog prima uit en dat 12 vervangen moet worden zou een verklaring kunnen zijn van de 5mm langere reactiestang die ik op een andere amazon heb gemeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Nog beter maak eens wat foto's van de onderdelen die er nu opzitten.
m.vr.gr.
Johan Geers
- M Kramer
-
- Senior lid
-
- M Kramer
-
- Senior lid
-
Wat me opvalt:
- Rechts lijken de rubbers van mijn reactiestang veel meer samengeperst te worden dan links en zien er ook enigszins versleten uit. Links zien ze er prima uit.
- De grote en kleine rubbers van de draagarmen moeten denk ik allemaal vervangen worden.
- De bussen van de reactiestangen heb ik niet gecheckt, ik neem aan dat ze daarvoor los moeten toch?
- Er loopt achter mijn achteras een stang (ik gok voor stabiliteit) ongeveer evenwijdig met de achteras waarvan de rubbers ook versleten zijn (foto staat tussen foto's van linksachter 20150523-171011).
- Rubbers van de schokbrekers mogen vervangen worden, of valt dat nog mee?
Wat vinden jullie?
- M Kramer
-
- Senior lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Het enige wat waarschijnlijk niet versleten is, is onderdeel 12, onderdeelnr 662797, deze gaan gewoonlijk wel erg lang mee.
wanneer het e.e.a.vervangen is zul je zien dat je as weer recht hangt.
success
Johan Geers
- M Kramer
-
- Senior lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Dan zou ik kant voor kant doen.
De auto onder de achteras aan een kant om hoog krikken, wiel eraf, as met silent blokken demonteren dan de as waar het rubber rond de achter as mee vast zit.
Alles weer in omgekeerde volgorde monteren.
Het zal waarschijnlijk zijn dat de draadeinden waar de rubberen bussen/blokken rondzitten aangevreten zijn, dit kun je oplossen door het werggevreten gedeelte op te lassen en weer terug rond te slijpen.
Of bouten kopen van dezelfde diameter oude tapeinden er af slijpen gaten boren daar waar de tapeinden gezeten hebben gat bovenin wat verzinken en de nieuwe tapeinden er op vastlassen.
Let er wel op dat het einde van de draad op het zelfde punt eindigd als het oude tapeind.
success
Johan Geers
- M Kramer
-
- Senior lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Het eraf halen zal wel makkelijk lukken terug in elkaar niet gelijk de draagarm met rubbers aan de carrosorie vast zetten moer er net opdraaien dan reactiearm met silentblokken monteren deze geheel aandraaien en dan als laatste de draagarm moer van de carrosorie vast draaien.
Ontdoe de achteras van roest daar waar het rubber erom heen zit en geef het een kwastje menie.
Een paar nieuwe vangbanden is ook geen overbodige luxe.
Ps wanneer je de moer van de draagarm onder de carrosorie losdraai hou dan de draagarm tegen met moordenaar zo dicht mgelijk tegen de moerkant aan anders heb je kans doordat de moer vastzit je de draagarm vervormt.
maar eerst alles goed met kruipolie inspuiten
succes
Johan Geers