Zoemend geluid achteras?
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Maar ja dat maakt het allemaal wel een beetje raar want welke zijn nu de korte en welke de lange?
Is er geen amazoen n jou buurt waar je het e.e.a. kun vergelijken?
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- M Kramer
-
- Senior lid
-
Uiteindelijk allebei mijn draagarmen en reactiestangen losgekregen en de rubbers vervangen, de moerensplijter is inderdaad een handig stuk gereedschap, goede tip, thanks!
Draagarmen moesten allebei gerepareerd worden, bij allebei was een draadeind afgebroken, zoals te zien op de foto's hieronder.
Ik ben er achter gekomen dat:
1. op mijn achteras de kragen waar het rubber van de draagarm in moet vallen ver weg gerot zijn, ik kreeg het rubber linksachter dan ook niet 100% goed bevestigd (zie de foto's hieronder), was een flink gevecht om de draagarm er uberhaupt terug omheen te krijgen.
2. rechts op mijn achteras het gat waar de reactiestang door heen gaat niet rond meer is, maar ovaal.
3. mijn achteras nog steeds naar achteren helt.
Inmiddels een andere versnellingsbak gekocht tweedehands, die moet ik er nog onder leggen.
Heb nu heel veel tijd gestoken in het vervangen van alle rubbers en ben daar niet echt verder mee gekomen (behalve dat dat voorlopig niet meer hoeft en dat mijn draagarmen en reactiestangen helemaal gangbaar zijn natuurlijk!). Weet even niet hoe nu verder...
- M Kramer
-
- Senior lid
-
"Johan Geers" schreef:
Dan denk ik dat er bij jou nr 667581 onder moet zitten volgens het frame nummer.
Maar ja dat maakt het allemaal wel een beetje raar want welke zijn nu de korte en welke de lange?
Is er geen amazoen n jou buurt waar je het e.e.a. kun vergelijken?
success
Johan Geers
Hoi Johan, linksachter is er 2 jaar geleden een nieuwe reactiestang op gegaan, heb de factuur van Scandcar nog liggen, nr. 667581 inderdaad. Ik heb nog een andere achteras liggen, ik ga de hoek van de bevestiging van de reactiestangen maar eens vergelijken denk ik, wellicht staan die niet goed op mijn huidige as.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
De nieuwe rubbers er rond gebruik ik een lijmklem om de delen bij elkaar te krijgen, eerst aan ene kant een moer er gedeeltelijk opdraaien en dan met een lijmklem de delen bij elkaar klemmen en de andere moer met de vangband erop.
Ik zou de achteras die je nog hebt liggen eens goed vergelijken met degene die er onder zit.
Om het ovale gat weer rond te krijgen zou je een carrrosorie ring op die plaats kunnen lassen is het zaakje weer opgelost.
success
Johan Geers
Bij mij in elk geval wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Maar ze moeten al heel ver weg zijn wil dit onder afkeur vallen, want die rubbers schieten zo maar niet weg.
m.vr.gr.
Johan Geers
- M Kramer
-
- Senior lid
-
Het gekke nu is dat ie soms niet in zn eerste versnelling wil. Soms gaat ie heel soepel en soms met geen mogelijkheid, morgen mijn hulpkoppeling cilinder maar eens proberen af te stellen.
Groeten,
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Ik laat dan even de kopeling opkomen in de nutrale stand en prober het dan weer, soms moet ik het twee of driemaal doen.
Sommige mensen zetten hem dan weer terug in twee en proberen het dan nog eens wil ook wel lukken.
Waaraan het ligt ik weet het niet maar het werkt wel bij mij.
success
Johan Geers
Overigens de M40 bak zat vrijwel geen olie in, vorige keer hebben we er weer olie ingedaan maar het was te laat...
Bij open maken helemaal grijs van het vijlsel, dat door de olie was opgelost, zal vanavond een plaatje plaatsen
Ga deze bak demonteren en ben benieuwd hoe dat er dan uitziet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Vanuit stilstand gaat hij soms ook moeilijk in 1, dan helpt het om eerst even een andere versnelling te kiezen.