Eco tuning LPT DIY

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2017 10:30 #1441092 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 28 oktober
Normaal gesproken zet ik de data van de sleuteldagen bij Nordicar altijd vroeg in mijn agenda. Het zijn de gezelligste sleuteldagen juist als je niks te doen hebt.

Vakanties hebben echter prioriteit en het vervelende is dat is de 25e voor 2 weken weg ben en dat was op de sleuteldag voor de vakantie ook al het geval.

Ik ben wel blij met een beetje aandacht voor eco tuning.
Zoveel aandacht voor het milieu is er niet.
Men begint past te protesteren wanneer de auto's niet meer gebruikt mogen worden.
Toch kunnen we onze auto's in een hogere emissieklasse laten vallen door wat aanpassingen.

Wanneer er een aparte bijeenkomst georganiseerd wordt, groot of klein, via de club of niet, maakt niet uit, ik kom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2019 19:06 #1454531 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Vreemd, ik antwoorde op.een
Vreemd, ik antwoorde op.een bericht wat veel eerder geschreven Is door blabla.
Het bericht mbt chip schrijven met aangepaste opstartverreiking.
Weet niet hoe ik dit erbij krijg.
Misschien kan een van de Administrators me helpen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2019 19:08 #1454532 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic 2017/05/10 16:49
2017/05/10 16:49

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2019 19:10 #1454530 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik ben hiermee momenteel aan
Ik ben momenteel aan het testen met een tuning icm eco opstert ecu chip tbv mn Fk met Vialle lpi.
Fabian (broer van blabla) heeft 2 weken geleden een mooie chip geschreven.
Auto reed al veel beter, moest alleen nog gefinetuned worden in hele lage toeren.
Nu een update erin.
Tot nu mega fijn resultaat.
Auto schakelt ook stuk eerder om op LPG.
Als de test definitief klaar Is dan open ik een apart topic.

Eveneens 2 benzine auto's (van 2 vrienden) voorzien van tuning chip met eco opstart.
Ook hier alleen zeer positie ervaringen.
Zeer fijne koude start
Deze waren meteen klaar deze geen lpg comibatie hadden.
Lh heeft nl een aparte tabel tbv opstartverreiking.
Deze Is per ecu type zeer verschillend, met eigen ogen gezien.
Sommige zijn erg rijk en anderen meeeega rijk.
We proberen het meest optimale eruit te halen.
Wordt vervolgd.

Grtz Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2020 10:40 #1458721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weerstand.
Ik heb dit zo is zitten lezen. Erg interessant. Ik rij vooral korte stukjes. 12km heen en 12 terug van mijn werk. Maar kan dit iets duidelijker uitgelegd worden? Misschien met fotootjes?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2020 14:02 #1458722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weerstand
Om mijn bovenstaande vraag wat duidelijker te maken.
Moet ik de 5k weerstand met 1 pootje solderen aan het grijs-witte draadje bij de ecu (passagierszijde) en het andere pootje aan de massa?
Nu heb ik mijn 940 LPT op 0.6bar staan, en rij ik enkel op benzine.
Is het dan zinvol om de voorontsteking te vervroegen? Ik zag dit staan en wil uiteraard mijn baksteen wel iets zuiniger maken.
pin 18 en 19 op de EZK aan de massa leggen om 3 graden voorontsteking te krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2020 16:27 #1458726 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Klopt en simpel
De weerstand zet ik in een kroonsteentje en maak er twee draadjes aan. Een aan aarde, achter de ecu zit een aardestekker. Daar kun je de draad zo in pluggen.
Stukje isolatie van de grijswitte draad, koper open splitsen en het andere draadje erin vlechten.

Ook een nieuwe thermostaat van 95 graden is erg aan te raden voor die korte stukjes.

De buurt zal er ook blij mee zijn.

Voor de ezk haal je eerst een stekker uit een sloper, kabel ruim afknippen, en peutert daar wat draadjes uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2020 17:26 #1458727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je voor de ezk kleine
Heb je voor de ezk kleine insteek-stekkertje voor nodig die je uit een sloper haalt? Maar kun je dat zomaar doen? 3 graden vervroegen? Brengt dit geen enkel gevaar met zich mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2020 19:49 #1458732 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Ik rijd er al een paar jaar mee
En aardig wat ander leden van de club.

Klopt die kleine stekkertjes kun je uit de grote stekker halen.
Je steekt ze zo in een vrij gat.
De grote stekker ga ik te lijf met een dremel.

Ik zorg wel voor een goede ontsteking, kabels, verdeelkap en rotor, zodat daar geen storing in zit. Ook het inlaat traject netjes houden, schoon en geen vacuumlek enzo.

De motor heeft een grote tolerantie. Er moet behoorlijk wat mis zijn voordat je het in de gaten hebt. Er is dus behoorlijk wat speelruimte. Moderne motoren spuiten ook minder benzine in bij koude start. Het lijkt me ook beter voor de smering dus minder slijtage.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2020 01:34 #1458742 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stekkers
Hallo Volvisti

Als we het over "kleine stekkertjes" hebben, hebben we het dan over de pinnen van de stekker? Dezelfde pinnen die ook in de radiostekkers zitten? Die hebben namelijk dezelfde afmetingen als de pinnen in ISO-radiostekkers. De standaard radiostekkers dus.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD