Eco tuning LPT DIY

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2017 13:03 #1437454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervroeging
Ik heb ooit een originele turbodruk meter en een waste gate actuator van een HPT gemonteerd en de drukmeter komt bijna tot de helft rechts.
Geen idee hoeveel Bar. Hij trekt wel lekker als het nodig is.
Is Euro 98 echt noodzakelijk met een vervroegde ontsteking? Of kan ik gewoon met Euro 95 blijven rijden?
Vr.Gr. Harry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2017 12:41 #1437464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon proberen! Hangt ook
Gewoon proberen! Hangt ook wel af van de kwaliteit van de Euro 95. Er zit soms nogal verschil in. 0.6 bar moet kunnen. Maar hoger echt niet. Licht pingelen en detonatie is met het blote oor niet te horen tussen het geluid van de motor. Bij het afstellen gebruiken wij normaliter altijd een extra klopsensor die met een versterker is verbonden. Dan kunnen we met een hoofdtelefoon alles goed volgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2017 15:09 #1437468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervroeging
Ik ga het gewoon proberen, ik maak het denk ik met een schakelaar, kan ik makkelijk
weer uitschakelen indien nodig. Bedankt voor de informatie, groet Harry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2017 14:52 #1437601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij zit erin!
De 5k weerstand zit erin, aangesloten op grijswitte draad van de draadboom vlakbij de bobine (linksboven, onder een draagarmpje). Ik ben heel benieuwd wat ie nu gaat doen.

Bedankt voor 't advies!

rob

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2017 11:24 #1437726 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic effect
In de winter is het effect natuurlijk groter. Met veel korte ritten kan het nu ook schelen in het verbruik. Let op de kleur binnenkant van de uitlaat, deze zou lichter moeten gaan kleuren. Net als na een langere rit met warm droog weer.
Aan het rijden merk je niets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2017 21:54 #1437743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960
Bij de 960 geeft het ook geen problemen. Ik heb uitgezocht waar de bekabeling van de temperatuur voeler naar de ecu loopt en het gemakkelijkst was voor mij om de weerstand in te bouwen in de relais box aan de linker veerpoot. Wel om zeker te zijn de temperatuur van het blok gemeten en de weerstand waardes gecontroleerd of deze dezelfde zijn als in de excel file van Adrian. Bleek te kloppen, dus nu hangt er nog een 4,7kOhm weerstand tussen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2017 10:29 #1437762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerste ervaring
Bij de mijne heeft de garage ook die plek gekozen, onder de veerpoot. Mijn eerste ervaring? Ik merk er niets van bij het starten en rijden. Alleen geen benzinelucht meer bij en na het starten, en het lijkt wel of hij eerder van benzine naar gas gaat, maar dat kan ook met de buitentemperatuur te maken hebben ;) Ben benieuwd of het benzineverbruik lager wordt.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2017 10:54 #1439333 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 3 graden vroeger
De tip van blabla voor de ezk heb ik nu 2 maanden op beide lpt's zitten.
Een stekker op de sloop gehaald. Middendoor gezaagd over de lengterichting, dan kun je de pennetjes er heel uithalen. De pennetjes in de lege poortjes gedrukt en met het ophangframe van de ezk verbonden.
Met een stroboscoop het effect bekeken. Vervroeging is duidelijk te zien.
In gedrag merk ik directere respons en wat meer koppel onderin.

Het gebruik na een aantal tankbeurten komt nu op 1 op 11 voor de automaat en 1 op 12 voor de handbak.
Met de handbak een tankbeurt 12,7 gehaald op Franse 90 en 110 wegen, terwijl er niet voorzichtig wordt gereden.

En dat met een lekkende brandstofleiding. Bij thuiskomst rook ik benzine en blijkt het laatste stukje slang voor het druk-tonnetje zo lek als een mandje. Moet al een tijdje aan de gang zijn, want symptomen van wat onregelmatig stationair en even inzakken na de start vertoonde de auto al enkele maanden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2017 16:50 #1439349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eco tuning op de volgende nordicar sleuteldag
Dat klinkt goed ! Mogelijk een idee om deze eco tuning(s) op een sleuteldag gezamenlijk uit te voeren ?
Zou echt geweldig zijn !
Aangezien ik dichtbij Nordicar woon is dat voor mij het meest logisch..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2017 21:13 #1441084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eco tuning mogelijk op 28 okt bij Nordicar
Mogelijk is bovenstaand “live” te zien bij Nordicar op 28 oktober ?
Zelf heb ik niets te sleutelen maar wil wel even langsgaan, en al helemaal indien Adrian aanwezig kan zijn !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC