Stotteren onder de 2000 toeren bij warm weer/warme motor op LPG

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2019 23:48 #1456418 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het zou wel heel vreemd zijn
Het zou wel heel vreemd zijn als het vervangen van de LPG tank het moeizaam starten zou oplossen. De motor start immers op benzine.

Vertraagd aanslaan van de motor, maar daarna prima lopen van de motor, wordt meestal veroorzaakt door lage benzinedruk (slechte pomp, verstopt filter, defecte brandstofdrukregelaar) of verzopen motor.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2019 00:13 #1456420 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ik volg de redenering wel ( denk ik )
Het is toch logisch dat die motor wel goed start op benzine en niet op gas als de oorzaak in de gastank gelegen is ? Ook al is dat wellicht niet waarschijnlijk.
of lees ik nu niet goed.
Volgens mij is al zo'n beetje alles geprobeerd om het probleem op te lossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2019 06:28 #1456422 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Piet heeft gelijk, ik heb de
Piet heeft gelijk, ik heb de tank vervangen voor het stotterprobleem. Vandaag nadat ik getankt heb gaan we zien of dat opgelost is. Het moeizaam starten is weer iets nieuws, het komt alleen voor bij koud weer. Als ik de auto savonds weg zet en de volgende middag (i.p.v. ochtend) start dan is het tikken en lopen. Daarom lijkt het mij dat het geen lekkende injectoren zijn maar iets anders. Maar mijn redenaties lijken wel vaker niet te kloppen ;)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2019 07:33 #1456459 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lekkende injectoren stoppen
Lekkende injectoren stoppen met lekken na een langere stilstand, en de brandstof die is gelekt verdampt weer. De langere periode door pas 's middags opnieuw te starten zou daar voldoende voor kunnen zijn.
Maar ik zou bij moeizaam starten in ochtendkoude zeker eerst naar accuspanning kijken, en naar overgangsweerstanden in de betrokken kabels.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2019 08:07 #1456463 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hallo Willem, uit ervaring
Hallo Willem, uit ervaring weet ik dat het tot wel drie dagen kan duren voordat een lekkende lpg injector die het starten bemoeilijkt de lpg ringleiding heeft leeggemaakt.
Dit omdat de ringleiding vloeibaar LPG bevat en dat levert een flink volume gas op.

Dus als je snel zekerheid wil hebben even peukje uit en de ringleiding drukloos maken door de banjobout met sleuteltje 14 los te draaien.

Piet

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2019 12:50 #1456464 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Zorgvuldig
Op moment dat je start gaat de LPI-pomp draaien.stekker van de klep los nemen zou ook nog moeten. Een injector kan behoorlijk lekken. Trouwens dat losdraaien van de banjo bouten kan er ook voor zorgen dat er vuil, spaantjes zelfs richting injectoren gaan. Dus na zo'n actie de ringleiding wel even doorblazen. Hele klus want alle leidingen moeten doorgelust worden. Trouwens ook een procedure wanneer je andere onderdelen van de installatie vernieuwd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2019 18:14 #1456466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik ga doen met het start
Wat ik ga doen met het start ‘probleem’ weet ik nog niet, het stotteren lijkt in ieder geval helemaal opgelost (de afgelopen 350km geen enkel stottertje gevoeld, behalve 1 keer tijdens overschakelen maar dat mag geen naam hebben) en de motor loopt stukken mooier op benzine en heeft nu op lpg net zoveel vermogen als op benzine. Ik ga voorlopig eerst eens lekker genieten van dingen als onbezorgd stilstaan voor een stoplicht en niet volgas te hoeven geven op een rotonde om de motor aan de gang te houden.
Iedereen die meegedacht heeft bij dezen ontzettend bedankt! Het was een erg leerzaam en (bij vlagen) erg leuk project.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2019 19:46 #1456475 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ja
Lijkt me een hele goede benadering. Beetje gevolgd maar heb de ballen verstand van gas en ga me er ook niet in verdiepen. Geloof dat ik nog wel een x geroepen heb dat je je bougies niet 0,5 mm moet zetten.
Wat ik onthouden heb is dat je vanaf je aanschaf en vanaf dat je hier bent hebt lopen tobben. En dat is al een maand of 9 ondertussen. Wat een bevalling zeg.
Dat je de moede nog niet verloren had vroeg ik me wel een beetje af ondertussen.
Wat een gedoe met dat gas zeg. Jeetje. De aanhouder wint dus.
Hopelijk gedraagt je Volvo zich vanaf nu beter en kan je genieten !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2019 20:19 #1456476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De aanhouder wint inderdaad,
De aanhouder wint inderdaad, ‘Lictor et Emergo!’ zeggen we dan in Zeeland. Tobben is wel een groot woord, ik heb ondertussen ook erg genoten gelukkig. Ik heb nog steeds compassie met alle mensen in hun emotieloze leasebakken als ik achter het stuur van Truus zit. Het is wel een behoorlijke leercurve geweest maar dat was ook 1 van de redenen dat ik voor een oude auto heb gekozen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2019 14:30 #1456550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic arduino boordcomputer
@pietermelis; wat ben je van plan met die arduino in je auto?
Ben nieuwsgierig..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC