Stotteren onder de 2000 toeren bij warm weer/warme motor op LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2019 17:05 #1455302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zojuist bij warme motor de
Zojuist bij warme motor de test van Jur uitgevoerd met de volgende resultaten:

De spanning op de accuklemmen:
- Contact uit: 12,25V
- 1500-2000 rpm met alleen de lampen aan (vergeten uit te zetten bedacht ik achteraf): 13,28V
- Zware belasting en stationair: 12,73V
- Stationair en alle verbruikers uit (behalve de radio): 13,65V

Vanavond ga ik de test nog eens herhalen met een hopelijk afgekoelde motor om te kijken of de waardes dan wel goed zijn, de waardes die ik nu gemeten heb geven namelijk volgens mij een laadprobleem aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2019 18:02 #1455304 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Spoel lpg afsluiter
Wat is ziet is alleen maar de spoel die de solenoid klep van je lpg afsluiter bediend en kan je er inderdaad met 1 boutje/moertje los halen. Mijne ziet er ook zo uit. Is niks bijzonders.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2019 13:42 #1455337 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Lambda signaal moet juist op
Lambda signaal moet juist op en neer gaan.
Lpi zal "rijk" steeds aan en uit gaan omdat het lambda signaal pendelt.
Die afsluiterbehuizing daar zit meestal wel een scheur in, zelden een zonder gezien.
Hoe belangrijk een goede dynamo Is voor onze auto's heb ik 2 jaar geleden pas ontdekt.
Mn vorige bracht ook 13,6.
Eens een andere van crashauto van mn vrouw erin gezet, die leverde nl 14,1 en auto was merkbaar fijner.
Waarschijnlijk was spanningsregelaar wisselen voldoende geweest maar dit ging net zo snel.

Die inspuitpijpjes heb ik ook ooit gedonder mee gehad.
Dit merkte ik echter eerst bij vermogensvraag.
Door vernauwing bevroor de zooi dicht.
Alleen bij turbodruk hoger dan 0,5 op Duitse Autobahn en dan omschakelen dan deed ie het goed totdat ik gas Ff moest loslaten, daarna met gasgeven meteen weer elende.
Kon toen wel tot 130 geloof ik zonder problemen rijden, alleen bergop moest ik rustiger aan doen.
Woont niemand in Zeeland die een lpi spuitstuk heeft liggen?
Dan die Ff erop zetten, dan weet je meteen of het daar inzit.
Ik woon bij Roermond, niet echt om de hoek voor je.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2019 16:29 #1455339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb gister wat metingen
Ik heb gister wat metingen gedaan aan de dynamo en deze uit elkaar gehaald. Bij koude motor levert deze alsnog te weinig spanning dus ik denk dat de dynamo of de spanningsregelaar kaduuk is. Een van de twee sleepringen waar de koolborstels tegenaan zitten was ook helemaal ingesleten. Ik zal eind van de middag wel een paar foto’s uploaden.

De klepspeling heb ik ook opgemeten en maar 1 klep zat buiten specificatie dus dat was een meevallertje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2019 16:37 #1455340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb inmiddels twee
Ik heb inmiddels twee draadjes gelegd vanaf de accu naar het interieur zodat ik met mijn multimeter live de accuspanning kan meten, vanavond een wat langere rit op de planning dus hopelijk levert het nieuwe inzichten op.
@1up: Heb jij misschien ook logjes waarin je de LPG druk (in kPa) heb gemeten? Die mis ik namelijk in je laatste logjes en juist de LPG druk vind ik een vreemd signaal geven in mijn eigen auto.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2019 17:20 #1455342 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Nog niet
Momenteel nog niet maar kan er zo nog een paar maken voor je waar ik die wel laat registreren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2019 23:47 #1455348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als dat zou kunnen dan graag!
Als dat zou kunnen dan graag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2019 12:11 #1455355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb gisteravond de
Ik heb gisteravond de accuspanning gemonitord tijdens een snelwegrit van ruim een uur, op de heenweg (warmer weer) was die continue tussen de 13,3 en 13,4 en op de terugweg (kouder weer) was die steeds rond de 13,5. Bij stilstaan loopt de spanning bij kouder weer op naar 13,6 maar bij warmer weer blijft die rond de 13,3. Het gekke is dat hij in beide gevallen gaat stotteren alleen bij het warmere weer is het stotteren wel erger.
Weet iemand misschien waar ik kan vinden wat de spanningen precies moeten zijn? Op het internet roept iedereen wat anders namelijk, de een zegt dat het niet boven de 14 moet zijn en de ander zegt dat het niet onder de 14,2 moet zijn.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-06-2019 13:06 #1455356 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Voor wat de dynamo betreft
Voor wat de dynamo betreft hebt ik vrijwel een identieke situatie gehad.
Zelfde voltages als die jij nu meet, ook met vrijwel dezelfde verschillen tussen warm en koud. Dit heeft zeker 2 jaar op deze manier probleemloos gefunctioneerd, waarna deze op een ochtend toch echt plots de geest gaf. Oorzaak was ernstig ingesleten sleepringen.

Na een nieuwe (revisie) dynamo meet ik gemiddeld zo'n 14,1 volt, waar dit voorheen gemiddeld 13,5 volt was. Alles gemeten aan de aansteker boven de asbak, zonder grote verbruikers aan, en op de snelweg.

Ik heb een vergelijkbare speurtocht uitgevoerd wat betreft dit onderwerp. Op internet kun je door de bomen het bos niet meer zien. Ik geloof niet dat er een "heilig" getal is waarbij je kan zeggen dat alles perfect werkt, maar heb het idee dat ergens tussen de 14 en 14,2 acceptabel is bij 2 á 2500 rpm.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2019 13:33 #1455357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accuspanning
Het LPi systeem compenseert voor gasdruk en voor accuspanning. Variaties daarin zouden dus geen invloed moeten hebben op het rijden op LPG.

Uit de Vaille manual:

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC