Stotteren onder de 2000 toeren bij warm weer/warme motor op LPG
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2019 16:59 #1455022
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic 0,5 is wel heel krap, heb
0,5 is wel heel krap, heb voor wasted spark jaren met 0,7 a 0,8 gereden zonder problemen hierdoor.
Is wel een optie als je verwacht dat je ontsteking niet meer lekker Is.
Maar dat met die band en bumper Is een super omschrijving, kan niet duidelijker...
Is wel een optie als je verwacht dat je ontsteking niet meer lekker Is.
Maar dat met die band en bumper Is een super omschrijving, kan niet duidelijker...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2019 20:05 #1455023
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bougies en bougiekabels
De bougies en bougiekabels waren vandaag al binnen. Ik heb ze er net in gezet (wel op 0,5mm ingesteld, kan een te kleine afstand problemen geven?), moet vanavond nog weg dus ik ga direct ervaren of het effect heeft en wat het effect dan is.
De band-bumper uitspraak is een mooie, die ga ik onthouden!
De band-bumper uitspraak is een mooie, die ga ik onthouden!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2019 15:25 #1455048
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Te kleine afstand geeft een
Te kleine afstand geeft een heel klein vonkje, en dat ontsteekt het mengsel dus minder fanatiek. Op lpg, dat toch iets minder makkelijk ontsteekt dan benzine, een slecht idee. Net als Wessdan reed ik met de redblocks met 0,7, dat gaat prima. Met 0,6 voel je al dat hij mijnder krachtig wordt (B230F en FB), 0,8 is voor de standaard ontsteking wat ruim en kan alleen als het spul echt goed is.
Ik heb wel elke 100.000 km bougiekabels, rotor en verdeelkap vernieuwd, maar nog nooit een bobine.
Ik heb wel elke 100.000 km bougiekabels, rotor en verdeelkap vernieuwd, maar nog nooit een bobine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2019 20:42 #1455077
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zaterdag heb ik niet heel
Zaterdag heb ik niet heel veel verschil gemerkt, kan ik de bougies dan het beste maar gewoon laten zitten of is het beter om ze eruit te halen en op 0,7mm te zetten? Ik moet trouwens ook nog de klepspeling meten/stellen, kan het zijn dat een (paar) flink verlopen kleppen voor deze problemen zorgen?
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-06-2019 10:29 #1455082
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Dat toerental schommelt wel
Dat toerental schommelt wel erg snel en veel.
Misschien wel té snel....
In je onderste grafiek kan je het beste de tijd-schaal aflezen, en daar zie je dat van het 1 op het andere moment het toerental van 900 rpm naar +-1675 schiet.
Dit gebeurd op 23:45 tot 23:54. Ik gok dat de "23" seconden is, en na de dubbele punt honderdsten zijn. Dan is dat "vakje" nét geen 10-de van een seconde.(0,1 seconden).
Dan schiet je toerental dus 775 rpm omhoog in grofweg 1-honderdste van een seconden.
Dit vind ik wel erg vlot...
Maarrr... (gelukkig) kijk ik niet al te vaak naar dit soort grafiekjes, en de toerenteller op het dashboard is behoorlijk gedempt. Puur gevoelsmatig lijkt me dit wel érg snel.
Wellicht reageert het hele zooitje wel op een slecht rpm signaal?
Misschien wel té snel....
In je onderste grafiek kan je het beste de tijd-schaal aflezen, en daar zie je dat van het 1 op het andere moment het toerental van 900 rpm naar +-1675 schiet.
Dit gebeurd op 23:45 tot 23:54. Ik gok dat de "23" seconden is, en na de dubbele punt honderdsten zijn. Dan is dat "vakje" nét geen 10-de van een seconde.(0,1 seconden).
Dan schiet je toerental dus 775 rpm omhoog in grofweg 1-honderdste van een seconden.
Dit vind ik wel erg vlot...
Maarrr... (gelukkig) kijk ik niet al te vaak naar dit soort grafiekjes, en de toerenteller op het dashboard is behoorlijk gedempt. Puur gevoelsmatig lijkt me dit wel érg snel.
Wellicht reageert het hele zooitje wel op een slecht rpm signaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2019 16:02 #1455089
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat schommelen valt op zich
Dat schommelen valt op zich wel mee hoor, die 23 is namelijk minuten. Het toerental schiet dus niet in 1-honderste van een seconde omhoog. Ik heb al wel gedacht aan een slecht RPM-signaal (slechte BDP-sensor) maar als ik aan het kabeltje van die sensor rammel tijdens stotteren dan wordt het niet minder/anders. Ook tijdens normaal stationair veranderd er niets als ik aan het kabeltje wiebel.
Ik ga proberen deze week het luchtlek te fixen, als het nodig is zet ik dan de bougies ook op 0,7mm en dan ga ik nog eens een datalog maken.
Ik ga proberen deze week het luchtlek te fixen, als het nodig is zet ik dan de bougies ook op 0,7mm en dan ga ik nog eens een datalog maken.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2019 19:00 #1455094
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Bougies
ff aanpassen is een simpele actie. Vanwaar eerst de rest allemaal uitvlooien ?
Keep it simple. 0.7 mm moet je niet onder komen qua electrode afstand.
Keep it simple. 0.7 mm moet je niet onder komen qua electrode afstand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2019 19:51 #1455096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de bougies net even
Ik heb de bougies net even goed gezet (op 0,7mm) en ze waren na 150-200km flink wit/geel uitgeslagen. Zou dit gewoon het zinklaagje (ze zijn toch verzinkt?) zijn dat er af brandt? Ik vind het namelijk veel lijken op de kleur die je krijgt als je een stukje verzinkt staal last zonder eerst het zinklaagje er af te slijpen.
Deze kleur hebben ze allemaal op de elektrodes, de bruine uitslag op de rand hebben ze niet allemaal.
Ik heb ook de losse plug er uit gekregen, deze was er gewoon scheef ingedraaid en zo heeft de vorige eigenaar (of die daarvoor?) de draad in het inlaatspruitstuk kapot gedraaid. Morgen een tubetje vloeibare pakking halen en een plaatje proberen te fabriceren zoals 1up voorstelde.
Deze kleur hebben ze allemaal op de elektrodes, de bruine uitslag op de rand hebben ze niet allemaal.
Ik heb ook de losse plug er uit gekregen, deze was er gewoon scheef ingedraaid en zo heeft de vorige eigenaar (of die daarvoor?) de draad in het inlaatspruitstuk kapot gedraaid. Morgen een tubetje vloeibare pakking halen en een plaatje proberen te fabriceren zoals 1up voorstelde.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-06-2019 10:33 #1455106
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Hoort daar überhaupt wel een
Hoort daar überhaupt wel een schroefdraad in te zitten?
Normaal zit daar de EGR aansluiting, dat is een buis met aan het einde een flens gelast.
Deze flens zet je vast met de 2 boutjes aan de buitenzijde (welke er in jou geval ook nog inzitten)
Ik vermoed dat iemand een poging gedaan heeft zelf draad te tappen, en dat het niet helemaal lekker gegaan is....
Normaal zit daar de EGR aansluiting, dat is een buis met aan het einde een flens gelast.
Deze flens zet je vast met de 2 boutjes aan de buitenzijde (welke er in jou geval ook nog inzitten)
Ik vermoed dat iemand een poging gedaan heeft zelf draad te tappen, en dat het niet helemaal lekker gegaan is....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2019 12:24 #1455114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb wat foto’s bekeken van
Ik heb wat foto’s bekeken van redblock inlaatspruitstukken maar dat gat hoort inderdaad dicht te zitten als je geen egr klep hebt.
Moderators: Jerry Stam