Stotteren onder de 2000 toeren bij warm weer/warme motor op LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2019 19:51 #1455263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net even gekeken, de versie
Net even gekeken, de versie die ik gebruik is 2.2.0.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2019 14:03 #1455271 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Datalog
Ja die manier gebruikte ik normaal gesproken ook maar die werkte gisteren niet. Maar vandaag deed die het wel dus heb wel datalogjes kunnen maken.

Heb de datalogjes van vandaag <a href=" drive.google.com/open?id=1k0cTbijmefxtk-abMK59AeEabkb9NCKR ">hier neergezet.

Eerste log is in de ochtend zonder airco aan. De tweede is van de middag en heb ik met airco aan gereden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2019 16:44 #1455272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewel 1up! Ik ga het dit
Dankjewel 1up! Ik ga het dit weekend eens analyseren en kijken of ik significante verschillen zie tussen de twee.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2019 12:29 #1455280 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Pietermelis, waar woon je?
Pietermelis, waar woon je?
Lambda signaal kan je zin met lpi software.
Deze wordt gebruikt bij voorwaarden om over te schakelen op LPG.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2019 12:31 #1455281 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Lpi is niet zo complex als
Lpi is niet zo complex als het lijkt, alleen pomp Is een apart geval maar ook daar hebben we mensen voor in het land die hier heel goed mee om kunnen gaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2019 13:01 #1455282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik woon in Yerseke, Zeeland.
Ik woon in Yerseke, Zeeland. Oké dat wist ik niet dat het gebruikt wordt om over te schakelen. Ik ben er al wel achter dat het inderdaad geen heel complex systeem is.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2019 15:33 #1455284 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic accuspanning.
Een goede maar simpele methode on de accu en het dynamo te testen:

– Sluit een spanningsmeter aan op de accupolen. De spanning moet bij een volle accu direct na een rit 12,7 volt zijn, normaal is dit 12,6 volt en half leeg 12,5 volt. Bij 12,4 volt zal de motor slecht starten. Bij 11,7 en wat frisser weer blijkt 11,7 net voldoende voor een a 2 minuten startplezier... ;-)

– Start de motor, lat deze na het aanslaan iets sneller draaien dan stationair, bij voorbeeld 1500 tot 2000 toeren. De spanning moet nu oplopen tot 12 a 13,2 volt en mag niet hoger zijn dan 14,2 volt.

– Schakel nu zo veel mogelijk gebruikers in, verlichting, mistlampen, remlicht, enz. De spanning mag nu teruglopen tot 13 volt.

– Wanneer de laatste waarde niet wordt gehaald is er iets niet met het laden in orde. Dat kan een storing aan de spanningsregelaar zijn, dat kan aan het dynamo liggen (borstels of sleepring), het kan ook de accu zijn. Maar je hebt in ieder geval een indicatie.

Bij onze Volvo;'s houdt de snelheidsmeter er beneden de 11,5 Volt mee op, de toerenteller volgt iets later. Dit wijst er op dat er iets wel heel erg gaar is. En krokant wordt het dan nooit, denk aan in de olie gekookte friet.

Wil je een nauwkeuriger diagnose, dan moet je laadstromen gaan meten. Ik denk dat dit voor de gemiddelde hobby sleutelaar te ver voert, maar het bovenstaande is een goede indicatie die ik zelf meestal ook gebruik..

Wil je het allemaal op de voet volgen, bouw dan een Voltmeter in. Ik heb er een gekocht en in het instrumentpaneel weggewerkt. Kosten een eurootje of vijf plus wat transpiratie door het figuurzagen...

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2019 03:29 #1455285 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Het enige l*llige is dat ik er een fototje bij heb gedaan
En dat fotootje , voldoet aan alle eisen, wordt niet door de website getoond, hoewel het wel is ingelezen.

En dan het vervolg potverdorie, vanmiddag fotootje geplaatst, nu vanavnd laat staat het ineens bij het tweede bericht. Tja, die website rammelt...

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2019 17:26 #1455291 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Jur
Gaat er bij jou dan geen lichtje aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2019 15:40 #1455301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de testmethode
Bedankt voor de testmethode Jur, ik ga het zsm op die manier testen!

@1up: Ik heb jouw grafieken eens vergeleken en het lijkt dat jouw lambdasignaal een nettere sinus volgt. Dat deze bij mij rommeliger is kan het gevolg zijn van slechte inspuiting of flink verlopen kleppen. Ik moet dus eerst proberen om via de LPI computer het lambdasignaal uit te lezen tijdens het draaien op benzine om te kijken of het dan ook rommelig is, dit zou kunnen wijzen op verlopen/slecht gestelde kleppen.

Wat me zojuist opviel toen ik onder de motorkap keek was dat de behuizing van de LPG-afsluiter op de drukregelaar gescheurd is. Zou dat een oorzaak/gevolgd kunnen zijn van het stotteren (door de scheur istie misschien vervuild waardoor hij niet meer goed werkt)? En klopt het dat de spoel er zo afgedraaid kan worden met het zeskantboutje of moet dan eerst de druk van het systeem?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC