Wat heb jij vandaag gedaan
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-04-2018 21:06 #1445134
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Eerst even van de scooter de kabelboom van het oude blok overgezet op het andere blok. De plus van het nieuwe blok zat niet lekker en de start motor wilde soms niet draaien daardoor. Nadat dit klaar was kon ik een testrit maken en wat ben ik blij zeg.
Hij trekt als een lier in 1 keer door naar de 58 km/h. Dat was met het andere blok wel anders daar leek wel een oude automaat in te zitten je voelde schakel momenten, terwijl het gewoon een vario is en die hoor je niet te voelen wat schakelen betreft. En gang zat er ook niet in. Hij maakten toeren bij het leven maar ging niet harder dan 47 en met windje mee 50 op de teller.
Vanaf 15:00 tot 19:00 met een etens pauze ertussen alleen maar bezig geweest om de bok van het nieuwe blok te krijgen want die kwam met op de bok zetten tegen het frame, althans de veer kwam tegen het frame dus de oude moest erop. Maar dan moeten de bouten wel mee werken. 1 wilde niet los. Deze zat zo vast gerot en ik wilde niet te hard slaan want het blok is van giet aluminium en dat zou betekenen dat ik terug bij af ben. Dus weer halve scooter slopen en een stukje overbodige buis van het frame weggezaagd kon ik met de boor de bout door boren. En dan licht natuurlijk de boormachine in de werkplaats dus dan met de accu tol die natuurlijk weer een lege accu heeft. Toen de bok er eenmaal af was dacht ik die andere zit er zo onder nou dus niet. Deze was 2,5 mm te smal. Dus met veel pijn en moeite met bankschroef en moker de boel zo aan kunnen passen dat hij nu wel paste.
Morgen maar de scooter weer opbouwen en dan het voorwiel monteren. Rij nu met 2 verschillende velgen.
Hij trekt als een lier in 1 keer door naar de 58 km/h. Dat was met het andere blok wel anders daar leek wel een oude automaat in te zitten je voelde schakel momenten, terwijl het gewoon een vario is en die hoor je niet te voelen wat schakelen betreft. En gang zat er ook niet in. Hij maakten toeren bij het leven maar ging niet harder dan 47 en met windje mee 50 op de teller.
Vanaf 15:00 tot 19:00 met een etens pauze ertussen alleen maar bezig geweest om de bok van het nieuwe blok te krijgen want die kwam met op de bok zetten tegen het frame, althans de veer kwam tegen het frame dus de oude moest erop. Maar dan moeten de bouten wel mee werken. 1 wilde niet los. Deze zat zo vast gerot en ik wilde niet te hard slaan want het blok is van giet aluminium en dat zou betekenen dat ik terug bij af ben. Dus weer halve scooter slopen en een stukje overbodige buis van het frame weggezaagd kon ik met de boor de bout door boren. En dan licht natuurlijk de boormachine in de werkplaats dus dan met de accu tol die natuurlijk weer een lege accu heeft. Toen de bok er eenmaal af was dacht ik die andere zit er zo onder nou dus niet. Deze was 2,5 mm te smal. Dus met veel pijn en moeite met bankschroef en moker de boel zo aan kunnen passen dat hij nu wel paste.
Morgen maar de scooter weer opbouwen en dan het voorwiel monteren. Rij nu met 2 verschillende velgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2018 19:05 #1445272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cruise Contole
Vanmiddag in de snoepwinkel-loods van Gerben "Gerrieberry" geweest om de originele cruise controle aan te sluiten op mijn B230E-blok. De voorbereiding in de auto was er al maar nog vlotter dan verwacht aangesloten door DÉ Gerben. De tour naar huis: TOP! Cc op het blok!! En ook nog een dot informatie meegekregen over de aansluiting van de elektronica stoelverwarming ed. Nogmaals thanks Gerben!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2018 19:31 #1445273
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De oude dame even verwend
Vandaag de oude dame even gepolijst met Commandant, opgepoetst en een heerlijk stukje wezen toeren... Was er een schitterende dag voor...
Heb de Volvo letters centraal op de kofferbak geplakt, de voor knipperlichten vervangen door witte exemplaren en de zij knippers.
Heb de Volvo letters centraal op de kofferbak geplakt, de voor knipperlichten vervangen door witte exemplaren en de zij knippers.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2018 21:08 #1445274
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die ;etters in het midden
Die ;etters in het midden misstaan niet! Nu nog de naafkapjes op je mooie velgen!
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2018 21:11 #1445303
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic From Sweden with love, Schoon!
Vandaag met het lekkere weer de Blauwe Baksteen vertroeteld met een uitgebreide wasbeurt en een Meguiars waxbeurt. Ook de binnenkant uitgezogen en schoongemaakt. Lekker op de oprit met muziek erbij. Af en toe een bakje koffie, erg relaxed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2018 16:16 #1445313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naafkapjes
Inderdaad, maar zijn moeilijk te krijgen...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2018 22:19 #1445321
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volgens mij zijn de
Volgens mij zijn de naafkapjes voor die velgen gelijk aan Hydra, Pegasus en Omega. En in dat geval nog nieuw leverbaar.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-04-2018 21:13 #1445344
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hydra
Heeft grotere naafkappen en lijken totaal niet op die naafkapjes van de auriga’s
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-04-2018 08:43 #1445355
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Volgens mij gaat het om de
Volgens mij gaat het om de Pholus velgen van BenMan, en niet de Auriga's van Kogelman.
Heb zelf ook de Pholus velgen, en weet dat in ieder geval te melden dat de kapjes van Adhara niet passen. Dat lijkt prima te passen, maar ze klemmen nét niet goed op de naaf.
Heb zelf ook de Pholus velgen, en weet dat in ieder geval te melden dat de kapjes van Adhara niet passen. Dat lijkt prima te passen, maar ze klemmen nét niet goed op de naaf.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-04-2018 08:47 #1445356
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Als de velgentabel correct is
Als de velgentabel correct is, betekend dat overigens ook dat die van de Hydra's ook niet passen. Zijn dezelfde als de Adhara.
Pegasus en Omaga's hebben weer andere nummers....dus dat weet ik niet.
volvo700vereniging.nl/node/21179
Pegasus en Omaga's hebben weer andere nummers....dus dat weet ik niet.
volvo700vereniging.nl/node/21179
Moderators: Jerry Stam