Wat heb jij vandaag gedaan

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2018 11:14 #1444401 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan hardt die kit in elk
Dan hardt die kit in elk geval vlot uit... Met 12 tubes achter elkaar hoop ik dat je een goede kitspuit hebt! Ik heb eentje die een complete bus vormt, maar wel met de hand werkt. Hoewel stukken beter dan het schroot dat de bouwmarkt verkoopt houd ik het geen 12 tubes (sikaflex 271) vol...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-03-2018 12:20 #1444402 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Idd
Mijn zoon had een wel een hand kitspuit gekocht maar wel 1 die je met 2 vingers in kan knijpen zo soepel ging het, dus een redelijke professionele kitspuit. Nou waren de naden ook van die breedte en diepte dat het tutje ook een stukje afgesneden moest worden en dit vermindert de weerstand natuurlijk ook behoorlijk. Ik heb thuis een kit spuit die kan de bak ik want dat is bagger. Je knijpt je suf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2018 16:58 #1444543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steun/houder voor mbc
Vandaag even een houder gemaakt voor mijn recent geplaatste mbc. Deze vast gezet in het reeds bestaande gat van het subframe..

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2018 13:33 #1444785 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vanmorgen
Een klapper gemaakt met mijn scooter. Reed achter het centraal station van Adam wat ik nooit doe normaal rij ik voor het centraal langs, maar mijn pont bij de hemkade zaandam was door technische storing uitgevallen dus ik naar Adam Noord om daar de pon over het Y te pakken en dan kom je achter het centraal uit. Dat ging goed tot het brom(fiets) pad overgaat in fietspad. De brommers moeten dan het voetpad deels oversteken om dan weer op de rijweg te komen. Echter een scooter voor mij maakte die manoeuvre naar rechts zoals leek hoorde maar dat bleek veel te vroeg alleen had hij de mazzel dat hij het wel redde en ik pakte de stoep (+/- 7 cm hoog) met mijn voorwiel en mijn scooter werd onder mij uit geslagen en smakte voorover met mijn borst op de straat. De officiële afrit lag meters verder en daar is de stoep gelijk met het fietspad. Ik moest een paar seconden happen naar adem want alle lucht was eruit. Toen kwam de pijn bij mijn ribben opzetten. Scooter lag meters ver weg. Eerst die maar over eind en toen ff bijkomen. Na 5 min mijn vrouw gebeld en toen mijn werk. Die kwamen gelijk met een lege bus om mij op te halen. Eenmaal de scooter met heel veel moeite erin gekregen, kreng weegt 110 kg heb ik besloten om naar huis te gaan en onderweg naar huis eerst langs het ZMC in zaandam daar bleek het gelukkig mee te vallen. Ik heb geen breuken maar wel een paar gekneusde ribben. Balen want ik was net deze week weer begonnen na een weekje griep te hebben gehad en ik wilde vrijdag en zaterdag weer naar mijn werkplaats. Nou dat zit er voorlopig ff niet in dus.

Scooter heeft een kapotte spiegel, stuurhandmoffen om je handen warm te houden, handvat uiteinde en het voeten beugeltje en handrem is beschadigt.

Plastic kappen zijn nog heel.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2018 13:57 #1444787 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Oei,
Zo te lezen had het allemaal veel erger kunnen aflopen.
Eerst maar even van de schrik bekomen, zal wel een poosje rustig aan doen worden.
Die scooter komt ook wel weer goed denk ik zo maar.

Sterkte,

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2018 17:53 #1444790 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Idd
Ton, het had erger kunnen aflopen. Zag net dat mijn helm ook de nodige krassen heeft ben dus toch met mijn hoofd op het asfalt terecht gekomen. Niks van gemerkt moet ik zeggen.

Scooter komt het wel goed mee maar dat is voor latere zorg, eerst zelf maar herstellen. Kom net uit bed, beetje suf van de pijn en dergelijke. In bed komen was een drama wat een pijn zeg, eenmaal liggen is niet meer bewegen en dan gaat het wel. Nu d’r uit en weer in beweging blijven, dat was ook het advies van de arts.

Komt wel goed, ben alleen zo gewend altijd bezig te zijn met van alles en nog wat en nu gedwongen niks doen is niks voor mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2018 19:52 #1444795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beterschap !
Pfff, nou je bent er gelukkig redelijk vanaf gekomen, nu de balans tussen rust en beweging vinden en hopen dat je er niet te lang last van hebt !

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2018 07:13 #1444799 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Beterschap! En eerlijk gezegd
Beterschap! En eerlijk gezegd: als je volledig automatisch achter je voorganger aan reed, was je dan al wel echt van die griep hersteld?
Oh, en je bent aan een nieuwe helm toe. Die heeft netjes de klap voor je opgevangen, maar doet dat een tweede keer stukken minder goed.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-03-2018 10:58 #1444804 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @willem
Van de griep was ik goed hersteld het was meer dat mijn aandacht naar het moment ging dat wij scooters een deel van het voetpad op moeten om dan weer op de rijweg uit te komen. Een bizarre situatie eigenlijk als je bedenkt hoe druk het kan zijn met al die toeristen. Echter vroeg in de ochtend valt het mee en kun je als je het goed doet de boel en beetje afsnijden en als je dit elke dag doet zoals waarschijnlijk die scooter rijder voor mij is dat geen probleem. Ik had gewoon ff door moeten rijden en dan via de officiële manier de stoep op rijden dan was er niks gebeurt. Maarja gedane zaken he.

Foto 1 zoals het niet moet dus want dan moet je de stoep overwinnen maar als het goed gaat rijd dat wel in een mooiere lijn door vandaar dat mijn voorganger dat deed en vaker gedaan heeft.

Foto 2 zoals het hoort. Je moet dan afremmen en als scooter rijder blijf je liever op snelheid.

Maar ik heb mijn lesje wel geleerd.

Foto 1

<a href=' postimg.org/image/qintz3a6l/ ' target='_blank'>1814_CE28-271_F-4_D99-93_DD-882_DA8_E3_E404

Foto 2

<a href=' postimg.org/image/sn870h9bx/ ' target='_blank'>B9_FC125_C-_A8_BA-4_E0_A-9_F3_E-7_AF9_DD4_C816_B

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2018 11:09 #1444805 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eigenlijk zien ze er allebei
Eigenlijk zien ze er allebei uit als 'niet de bedoeling'. Het drempeltje lijkt er meer te zijn voor scootmobielen, kinderwagens en ander spul moet wielen dat legaal op de stoep mag rijden. Volgens mij mag dat met een scooter helemaal niet, behalve wandelend met het ding aan de hand.
Maar ja, het is Amsterdam he? Als er geen agent staat te bekeuren mag het dus!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC