Wat heb jij vandaag gedaan
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-02-2018 20:17 #1444172
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nee
Het is een 2 ltr non turbo met 147 pk. Meer als de volvo 945 met turbo. Ze zijn er ook met een 2,4 motor hoeveel pk die heeft weet ik niet. Zijn er niet veel van, en de Amerikaanse versie heeft een V6 3.0 van meer dan 200 pk. Maar die zijn hier volgens mij niet geleverd.
Die op de foto heeft nog geen 87.000 gelopen en is van de eerste eigenaar en dealer onderhouden. Kost €19495 ex rijklaar maken. zeg maar €20.000. nieuw kost hij tussen de €33 en de €35.000.
20K is een hoop geld. ik zoek er 1 die kant en klaar is voor €15.000 en mag wel wat meer hebben gelopen.
Die op de foto heeft nog geen 87.000 gelopen en is van de eerste eigenaar en dealer onderhouden. Kost €19495 ex rijklaar maken. zeg maar €20.000. nieuw kost hij tussen de €33 en de €35.000.
20K is een hoop geld. ik zoek er 1 die kant en klaar is voor €15.000 en mag wel wat meer hebben gelopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2018 23:53 #1444176
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 147 pk is wel minder dan een
147 pk is wel minder dan een 940 turbo: de 2,0 turbo heeft 155 pk, de 2,3 heeft 165 pk (of 192 met pluskit). Alleen de LPT heeft iets minder: die zit op 135 pk. Wat vervolgens door heel veel berijders met een MBC weer wordt opgeschroefd naar de 165 pk van de normale turbo, of zelfs naar flink meer dan dat.
Verder zou ik ook even op koppel vergelijken als je een idee wilt hebben hoe het rijdt. Het koppel van een 940 is al laag in de toeren behoorlijk aanwezig, zelfs bij de non-turbo versies. Dat wil je bij de Outlander ook graag, denk ik.
Verder zou ik ook even op koppel vergelijken als je een idee wilt hebben hoe het rijdt. Het koppel van een 940 is al laag in de toeren behoorlijk aanwezig, zelfs bij de non-turbo versies. Dat wil je bij de Outlander ook graag, denk ik.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2018 12:24 #1444188
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Die V6 3.0 van Mitsubishi is overigens een fijne motor hoor, zat volgens mij ook in de Sigma en enkele Amerikaanse merken hebben er ook dankbaar gebruik van gemaakt.
De Honda 2.8 is ook zo een voorbeeld, oa ook nog gebruikt in de Rover 827, dat is ook zo een motor waar je het spreekwoordelijke glas water op kunt zetten.
En Volvo heeft toch ook een keer een uitstapje gemaakt naar een Japanse motor, was dat een Suzuki in een S80?
Nou, succes met verder zoeken!
Groeten,
De Honda 2.8 is ook zo een voorbeeld, oa ook nog gebruikt in de Rover 827, dat is ook zo een motor waar je het spreekwoordelijke glas water op kunt zetten.
En Volvo heeft toch ook een keer een uitstapje gemaakt naar een Japanse motor, was dat een Suzuki in een S80?
Nou, succes met verder zoeken!
Groeten,
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2018 22:01 #1444201
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @willem
Ik ging uit van mijn LPT zonder mbc dus. Qua pk zit de 945 dus onder de outlander maar qua koppel zit de 945 er 30 Nm boven. Nou daar kan ik wel mee leven. En daarbij kan ik de outlander nog laten chiptunen, maar of ik dat doe weet ik niet. Wat ook mee telt is dat de outlander 6 jaar oud is en misschien net een ton gedraaid heeft en de volvo al Weel zijn 21ste jaar in gaat en hoeveel pk en koppel heeft ie nog. Daar zal ook wel wat vanaf gesleten zijn denk ik.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2018 07:56 #1444206
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat slijt natuurlijk minder
Dat slijt natuurlijk minder van de jaren dan van de kilometers, maar inderdaad: fabrieksspecs zal die waarschijnlijk niet meer halen.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2018 09:12 #1444208
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Japans uitstapje Volvo
De V8 die in de S80 en XC90 gelepeld werd was van Yamaha. Prima krachtbron, zelfs boven de 160 nog meer dan voldoende trekkracht en je Air Miles-saldo vliegt omhoog.
@Ton: Mooie appratuur, ook voor mij een stuk jeugdsentiment. Mijn ouders hadden zo'n Alles-in-1 bak uit Eindhoven, platenspeler, cassettespeler en radio in 1 kast, die uiterlijke gelijkenis vertoonde met de spullen op je foto. Typenummer staat me even niet meer bij.
Groeten,
@Ton: Mooie appratuur, ook voor mij een stuk jeugdsentiment. Mijn ouders hadden zo'n Alles-in-1 bak uit Eindhoven, platenspeler, cassettespeler en radio in 1 kast, die uiterlijke gelijkenis vertoonde met de spullen op je foto. Typenummer staat me even niet meer bij.
Groeten,
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-02-2018 09:30 #1444209
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Laatst
Toen Ton die foto plaatste van die stereo toren dat deed mij toch weer terug denken aan de tijd dat het heel normaal was dat er een stereo meubel in de woonkamer stond met daarin een beest van een stereo. Bij de een nog mooier en luxer dan de ander. Nu zie je niets meer in de woonkamer enkel een paar kleine boxen die bij mij in elke hoek van de woonkamer hangen en een subwoofer en dat is het. Het apparaat is zo plat en klein dat het niet eens opvalt.
Vroeger
Vroeger

- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2018 09:39 #1444210
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Inderdaad.
Ja Marc, van Yamaha, twee jaar geleden wist ik er nog één te koop staan in Zaandam, de interesse is er altijd, maar tot aankoop overgaan................
En die combinatie, mogelijk was dat een Konzertmeister, Philips 22FH943:
www.radiomuseum.org/r/philips_konzertmeister_943_22rh94.html
Groeten,
En die combinatie, mogelijk was dat een Konzertmeister, Philips 22FH943:
www.radiomuseum.org/r/philips_konzertmeister_943_22rh94.html
Groeten,
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2018 12:08 #1444212
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Inderdaad
Dat was een Konzertmeister. Ik zie hem nog staan op het dressoir.
Groeten,
Groeten,
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-03-2018 10:37 #1444396
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zaterdag
Weer een heerlijk dagje bij de werkplaats geweest. Was druk. Mijn werkte aan de fiat 850, de buurman aan een boottrailer, mijn zwager kwam de aanhanger lenen en ik nou ja dat weten jullie wel.
Zondag had ik mijn zoon beloofd dat ik hem zou helpen met het verwijderen van 30 m-1 kit van een zwembad, en het weer opnieuw kitten van 30 m-1. Mijn zoon werkt als huismeester bij een sportschool die ook een wellness erbij heeft. Aangezien ik 7 jaar Badkamers heb gemaakt waar ook het nodige gekit word kon hij mijn ervaring wel gebruiken. Daarnaast hadden we maar 6,5 uur de tijd en het moest af want maandag 5 mrt om 14:00 moest het bad weer open.
Was weer even vergeten wat een pokke klus het verwijderen van oude kit is. Voordeel wat we hadden was dat alles op de tegels was uitgedroogd dus dat was mazzel hebben. In totaal 12 tubes kit en een potje ontvetter en primer gebruikt.
En warm dat het daar was joh 35 graden met een luchtvochtigheid van 85%.
Ik was s’avonds gesloopt.
Zondag had ik mijn zoon beloofd dat ik hem zou helpen met het verwijderen van 30 m-1 kit van een zwembad, en het weer opnieuw kitten van 30 m-1. Mijn zoon werkt als huismeester bij een sportschool die ook een wellness erbij heeft. Aangezien ik 7 jaar Badkamers heb gemaakt waar ook het nodige gekit word kon hij mijn ervaring wel gebruiken. Daarnaast hadden we maar 6,5 uur de tijd en het moest af want maandag 5 mrt om 14:00 moest het bad weer open.
Was weer even vergeten wat een pokke klus het verwijderen van oude kit is. Voordeel wat we hadden was dat alles op de tegels was uitgedroogd dus dat was mazzel hebben. In totaal 12 tubes kit en een potje ontvetter en primer gebruikt.
En warm dat het daar was joh 35 graden met een luchtvochtigheid van 85%.
Ik was s’avonds gesloopt.
Moderators: Jerry Stam