Wat heb jij vandaag gedaan

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-04-2018 12:18 #1445643 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik had
Toch wel een foto gemaakt zag ik op mijn telefoon.

<a href=' postimg.cc/image/thg6r12vr/ ' target='_blank'>892_A7297-4202-4048-_B0_CF-3405_E62_FDDC0

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-04-2018 12:26 #1445644 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Foto te groot
Ff de foto verkleind

<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>E96_B421_E-92_BB-44_D3-9_BEB-_FA7_F0124_A4_F7

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-05-2018 11:29 #1445776 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic 940 gekocht
In opdracht van kennissen heb ik bemiddeld in het kopen van een 940 automaat voor de Challangerun 24 2018.
In Heerenveen uiteindelijk voor 850,- euro een 940 uit 1995 gekocht met bijna 500.000 km op de teller, waarvan vele op aardgas. Een vd vorige eigenaren was directeur van orangegas.nl, heeft de oorspronkelijk rode 940 grijs laten spuiten (bedrijfskleur) maar die lak laat op sommige plekken los. Verder heeft hij een aardgastank ingebouwd. Inmiddels is die gastank er weer uit, andere cilinderkop en teruggebouwd naar benzine. Twee hagelnieuwe Vredestein winterbanden erbij bedongen en een verse APK (alleen claxon en benzinefilter moesten vervangen worden). De laatste eigenaar heeft het onderhoud een beetje laten verslonzen, de auto heeft een beetje TLC nodig: vloeistoffen verversen, ecu weer aan de praat proberen te krijgen (airco riem lag er af). De auto rijdt en remt verder prima, volleder en AW71-automaat. Voldoende basis om 4 volwassenen 3000 km in 48 uur tijd te laten rijden tijdens de run. De auto wordt door hen nog verder aangepast voor het nachttijden (extra lampen, ledbalk, wrappen).
groet,
Pascal

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2018 16:06 #1445800 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooie vondst, en veel succes
Mooie vondst, en veel succes met de run voro je kenniseen!
En wie weet... na zoveel kilometers misschien een paar enthousiaste 900-liefhebbers erbij?

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-05-2018 17:44 #1445804 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Zou wel eens kunnen gaan kloppen...
@Willen: Dat laatste zou wel eens kunnen gaan kloppen. Mark (een vd drie broers die met hun vader de Discovery Run 24 gaan rijden en dus mede eigenaar) was blij verrast door de kwaliteit en het ontlastende karakter en vertelde een dag later dat zijn vrouw al vroeg al wat zo'n ding in de belasting deed. Tja.. en als de vrouw er ook achter staat ....... Nu heb ik ook redelijk de loftrompet afgestoken over de oudere Volvo's. Ze hebben net een baby, dus een veilige Volvo youngtimer waar de kinderwagen makkelijk in past als opvolger van een Seat Ibiza zou zo maar eens kunnen. We zullen zien.
groet,
Pascal

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2018 23:14 #1445833 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Begint
Een beetje eentonig te worden maar vorige week vrijdag en zaterdag in die warmte heb ik me uitgeleefd met het kloven van boomstammen. Zaterdag weer een aanhanger vol met hout en dat ligt sinds zondag thuis in het houthok. Dus voor de komende winter ben ik reeds klaar. Zondag nog mijn scooter gerepareerd want die had een kapotte bougie. Zondag ook de ventilatie planken onder de schuur thuis vervangen, deze waren rot. Mijn schuur heb ik zoals je vaker hier ziet op gemetselde poeren staan. De wind kan dan vrij onder de schuur waaien en zo rotten de balken en planken niet weg. Maar om geen katten en dergelijke onder de schuur te hebben doen ze planken tussen de poeren en planken hebben een spleet boven en onder hebben en 1 of meerdere gaten in de vorm van een ster, trapezium oid hebben. Planken in de teer gezet en klaar.

Gister ook besloten dat de 945 de komende 4 jaar blijft tot de 245 belasting vrij is. Mijn vrouw heeft nu een paar keer in de 945 gereden maar ze vind het een te logge wagen en kan er niet mee uit de voeten. Ik koop voor haar een Citroën C1 of een Peugeot 107 of misschien wel een Toyota. Als het maar licht is en weinig verbruikt. Ik kan wel 15 of 20 K aan een recente 2e hands uitgeven maar dat is weer zo een aanslag op de spaarrekening en aangezien er ook nog steeds de wens is om zonnepanelen te kopen was de keuze snel gemaakt. En zo een citroentje kost in de mrb bij ons in NH €18,70 per maand en verzekering €28 en dat ding rijd met gemak 1 op 18 (fabriek zegt 1 op 21,7) dus veel brandstof kost het ook niet. Dus zal die Citroën €100 in de maand kosten, dat kan bruin de beer wel trekken.

Dus ik kan mijn werkpaard voorlopig houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2018 07:33 #1445836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi !
Das denk ik een goed besluit, je leest té vaak dat mensen hun oude tank gaan missen ! Als je vrouw wat langer rijd zal ze mogelijk bemerken dat die grote lompe bak juist héél handig is bij het parkeren. Veel meer zicht rondom als een kleine auto en een kleine draaicirkel..

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2018 13:56 #1445842 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zonwering
Eergisteren een set SolarPlexius zonwering binnen gekregen.

www.solarplexius.nl/

Niet alleen om de zon te weren, maar ook eventuele nieuwsgierige blikken.
Als we in Zweden zijn rijden we standaard zonder achterbank dus ook geen rolhoes.
Scheelt ook voor het koelkastje als het binnen wat minder warm wordt.

De bevestiging van het solarplexius op de achterklep was ik helemaal niet tevreden over.
Toen heb ik eerst de achterste zijruiten gedaan, die zitten perfect.
Hierna de achterklep solarplexius weer verwijderd, ik heb toen de hele bovenkant en de zijkanten beplakt met dubbelzijdig tape, 5 mm breed.
De onderkant, waar de uitsparing van het 3e remlicht zit heb ik niets op gedaan.
Daarna weer gemonteerd, en het zit nu heel veel beter!

Morgen de beide achterportieren.

Groeten,

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2018 15:13 #1445843 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Is best wel een mooi systeem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2018 16:46 #1445845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker mooi systeem !
Mijn auto zit folie op de ruiten. Heeft de vorige eigenaar laten plaatsen voor €300.
Dan is solar plexius best betaalbaar. Folie zit er bij mij super op maar blijft wel uitkijken voor beschadigingen. Inkijk is zeker voorbij Ton !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC