Wat heb jij vandaag gedaan
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2018 19:30 #1445850
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Radio
Al "jaren" bezig om een dubbel-din in mijn 940 te krijgen en daarvoor een 780 console te gebruiken. Laatst zag ik op een ander Volvo FB forum de recente (dunne" dubbel din radio's van Aliexpress. Daarvoor vandaag weer een onderdeeltje binnen. Vandaar vast onderstaande preview gemaakt en voorzichtig in elkaar gezet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 16:55 #1445870
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis schoongemaakt
Zoals gezegd, had af en toe uitval als ik bij lage snelheid plots het gas losliet en op de rem trapte. Cis klep al gecheckt. Dus vandaag gasklephuis bekeken, zat een hele koek aan bagger in. Lekker schoon gepoetst, drupje olie op de asjes en probleem opgelost !
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 23:39 #1445878
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Heel veel auto’s op verkoop sites bekeken. Mijn vrouw vind de volgende wagens mooi, of ze lekker zitten en rijden weten we nog niet. Het uiterlijk word eerst bekeken.
Hyundai i20 2012
Citroën C3 2012
Citroën c1 of de Peugeot 107 2010 (beide dezelfde auto’s
Zaterdag 12-mei gaan we wat garages af.
Ik had nog 1500 boerengeeltjes bij mijn werkplaats staan die me behoorlijk in de weg stonden. Dus die anderhalve week geleden op mp gezet. Het waren er eerst zo een goede 3000 maar de helft had ik maar nodig. Maar voor €0,066 per steen kon ik vorig jaar die partij niet laten staan. Was notabene 2 km van mijn woonplaats. Eerst geen reactie op mijn advertentie en toen hele lage biedingen van €0,20 per steen. Oke ik zou niet moeten zeuren maar ik wist zeker dat het beter kon dus voor €0,50 per steen op mp en als €0,30 als bodemprijs als het te lang ging duren. Vanmiddag mailde zich een gegadigde die €0,26 per steen bood wat op €400 uit kwam ik mail terug doe maar €500 en ze ging akkoord, zij blij en ik nog meer want ik kwam uit op €0,33 per steen. Maar wilde ze wel vanavond ophalen. Prima als je maar een flinke aanhanger meeneemt want het is anderhalve ton aan gewicht wat daar ligt. Dus vanavond met zijn 3 in een uurtje de aanhanger gevuld.
Hyundai i20 2012
Citroën C3 2012
Citroën c1 of de Peugeot 107 2010 (beide dezelfde auto’s
Zaterdag 12-mei gaan we wat garages af.
Ik had nog 1500 boerengeeltjes bij mijn werkplaats staan die me behoorlijk in de weg stonden. Dus die anderhalve week geleden op mp gezet. Het waren er eerst zo een goede 3000 maar de helft had ik maar nodig. Maar voor €0,066 per steen kon ik vorig jaar die partij niet laten staan. Was notabene 2 km van mijn woonplaats. Eerst geen reactie op mijn advertentie en toen hele lage biedingen van €0,20 per steen. Oke ik zou niet moeten zeuren maar ik wist zeker dat het beter kon dus voor €0,50 per steen op mp en als €0,30 als bodemprijs als het te lang ging duren. Vanmiddag mailde zich een gegadigde die €0,26 per steen bood wat op €400 uit kwam ik mail terug doe maar €500 en ze ging akkoord, zij blij en ik nog meer want ik kwam uit op €0,33 per steen. Maar wilde ze wel vanavond ophalen. Prima als je maar een flinke aanhanger meeneemt want het is anderhalve ton aan gewicht wat daar ligt. Dus vanavond met zijn 3 in een uurtje de aanhanger gevuld.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2018 03:31 #1445881
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zijn je andere 1500
Zijn je andere 1500 boerengeeltjes nu dus gratis. Handig!
Wat zitten betreft, FWIW: zomer 2016 kregen we een aanrijding op vakantie, en vervolgens een 1 jaar oude i30 als leenauto. Daarmee een vakantie met zo'n 3000 km gedaan, en daarbij is de i30 prima bevalllen. Moderner dan ik leuk vind, maar goed comfort, goede stoelen, doordachte auto met weinig vervelende blinde hoeken. Alleen flink wennen aan het aan-uit karakter van de remmen: een 900 is veel fijner doseerbaar. Als ik moest leasen zou het beslist een serieuze optie zijn.
Wat zitten betreft, FWIW: zomer 2016 kregen we een aanrijding op vakantie, en vervolgens een 1 jaar oude i30 als leenauto. Daarmee een vakantie met zo'n 3000 km gedaan, en daarbij is de i30 prima bevalllen. Moderner dan ik leuk vind, maar goed comfort, goede stoelen, doordachte auto met weinig vervelende blinde hoeken. Alleen flink wennen aan het aan-uit karakter van de remmen: een 900 is veel fijner doseerbaar. Als ik moest leasen zou het beslist een serieuze optie zijn.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2018 10:28 #1445883
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Kleine auto.
Als je voor weinig een goed autootje erbij wilt hebben dan kan ik je de C1 of 107 van harte aanraden. Mijn vorige C1 heb ik 5 jaar gehad, heb er 100000 km mee gereden en buiten de beurtjes helemaal niets aan gehad. In totaal op 100000 km aan onderhoud € 1050,= uitgegeven incl. de BTW. Overweeg ook een UP. Die heeft binnen met name achterin veel meer ruimte en rijdt op de snelweg een stuk beter en stiller. Maar als je de auto voor rond om huis gebruikt dan is dat niet zo belangrijk. Onderstaand een fotootje van mijn (ex) C1 en mijn huidige UP die het al bijna 4 jaar ook perfect doet met minimale kosten.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 12:12 #1445923
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zaterdag
Een dagje auto’s wezen kijken. Begonnen in Heemskerk en geëindigd in Winkel waar niemand was terwijl ze wel open hoorde te zijn.
We zijn niet geslaagd en bij sommige garages was het echt treurig wat er werd aangeboden in verhouding met de prijs. Bij 1 garage hadden we een vuurrode Hyundai i20 gezien echter die had geen airco en dat is wel een pre.
Zondag naar een Kia picanto met 126K op de teller geweest van een particulier. Een 2011 model met een 1,0 3 pitter. Een stukje gereden en dat rijd op zich prima, wel wat meer motorgeluid dan we dachten maar een zeer rijk uitgeruste auto met multifunctioneel stuur, onderhouds historie en een distributie die niet vervangen hoeft te worden. Op zich had deze wel potentie maar ik wilde er nog even na denken en wat meer onderzoek doen. En toen kwam ik uit bij een YouTube filmpje van kassa. En daar bleek dat dit wagentje helemaal niet zo zuinig is als Kia aangeeft. 1 op 23,3 is eigenlijk 1 op 15 en soms nog minder. Er word gesproken over 38% verschil ten opzichte van de fabrieks opgave. Nu weet ik dat je de fabrieks opgave met een korrel zout moet nemen maar 38% is wel hel veel, met 10 of 12% kan ik wel leven. Ik heb de verkoper ook vriendelijk bedankt.
Bij autoweek is er een rubriek waar bestuurders hun verbruik bijhouden en ik ben is wat op een rijtje gaan zetten en de Peugeot 107 komt er heel goed uit en de fiat panda 1,2 4 pitter van 2012. Die laatste is het wat rondere model en vind ik ook wat mooier dan het oudere model alleen mijn vrouw moet er nog aan wennen vooral de achterkant. Maar dit is een zeel luxe auto met airco, elektrische spiegels, alu velgen en maar 32K aan km’s.
Ze gaat morgen kijken naar de fiat, wie weet word het wat.
We zijn niet geslaagd en bij sommige garages was het echt treurig wat er werd aangeboden in verhouding met de prijs. Bij 1 garage hadden we een vuurrode Hyundai i20 gezien echter die had geen airco en dat is wel een pre.
Zondag naar een Kia picanto met 126K op de teller geweest van een particulier. Een 2011 model met een 1,0 3 pitter. Een stukje gereden en dat rijd op zich prima, wel wat meer motorgeluid dan we dachten maar een zeer rijk uitgeruste auto met multifunctioneel stuur, onderhouds historie en een distributie die niet vervangen hoeft te worden. Op zich had deze wel potentie maar ik wilde er nog even na denken en wat meer onderzoek doen. En toen kwam ik uit bij een YouTube filmpje van kassa. En daar bleek dat dit wagentje helemaal niet zo zuinig is als Kia aangeeft. 1 op 23,3 is eigenlijk 1 op 15 en soms nog minder. Er word gesproken over 38% verschil ten opzichte van de fabrieks opgave. Nu weet ik dat je de fabrieks opgave met een korrel zout moet nemen maar 38% is wel hel veel, met 10 of 12% kan ik wel leven. Ik heb de verkoper ook vriendelijk bedankt.
Bij autoweek is er een rubriek waar bestuurders hun verbruik bijhouden en ik ben is wat op een rijtje gaan zetten en de Peugeot 107 komt er heel goed uit en de fiat panda 1,2 4 pitter van 2012. Die laatste is het wat rondere model en vind ik ook wat mooier dan het oudere model alleen mijn vrouw moet er nog aan wennen vooral de achterkant. Maar dit is een zeel luxe auto met airco, elektrische spiegels, alu velgen en maar 32K aan km’s.
Ze gaat morgen kijken naar de fiat, wie weet word het wat.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 20:43 #1445932
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik houd mijn
Ik houd mijn brandstofverbruik al jaren bij op
www.spritmonitor.de
. Naast mij doen nog enkele honderdduizend mensen dat, en dat levert een site op waar je heel mooi realistische verbruikscijfers van allerlei auto's kunt ergelijken (die wel vooral onder duitse omstandigheden worden gereden, dus vaak wat sneller dan bij ons...). Veel grotere aantallen dan op Autoweek, maar die doen dit ook pas een kleine twee jaar.
De Kia gehaktstaaf komt op een gemiddelde van 6 l/100km en een minimum van 4,61 l/100km. Dat is niet echt anders dan die Panda 1.2.
De Kia gehaktstaaf komt op een gemiddelde van 6 l/100km en een minimum van 4,61 l/100km. Dat is niet echt anders dan die Panda 1.2.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 21:19 #1445937
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic De
Panda word het ook niet. Ze vind de voorkant wel mooi maar de achterkant niet. Ze heeft weer een lijstje met auto’s en ze gaat morgen met d’r pa op stap.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 19:55 #1445952
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dit
Is hem geworden. Niet helemaal de zuinigste maar zuinig genoeg iig. Qua MRB is €31 per maand ook te overzien. Het is een ford fiesta 1,25 ltr 4 cilinder uit 2009
Hij komt van de 1e eigenaar. Heeft 90K gelopen. D-riem word nog vervangen, zo ook de schijven en de blokken. Verder heeft ie her en der wat kleine beschadigingen maar die zijn met spotrepair goed weg te werken en het mag eigenlijk geen naam hebben. Dat laat ik tzt doen en er komen tzt andere velgen onder. Dan doe ik op de stalen velgen winterbanden. De wagen is door de vorige eigenaar erg goed onderhouden.
Een leuk detail is dat als ze de met de AB de auto van het slot haalt de lampen van de auto gaan branden en ook het interieur verlichting. En er zitten knippers in de buitenspiegels.
Foto is een voorbeeld op de velgen na is het exact dezelfde.
<a href=' postimg.cc/image/yjo6c25c7/ ' target='_blank'>
Hij komt van de 1e eigenaar. Heeft 90K gelopen. D-riem word nog vervangen, zo ook de schijven en de blokken. Verder heeft ie her en der wat kleine beschadigingen maar die zijn met spotrepair goed weg te werken en het mag eigenlijk geen naam hebben. Dat laat ik tzt doen en er komen tzt andere velgen onder. Dan doe ik op de stalen velgen winterbanden. De wagen is door de vorige eigenaar erg goed onderhouden.
Een leuk detail is dat als ze de met de AB de auto van het slot haalt de lampen van de auto gaan branden en ook het interieur verlichting. En er zitten knippers in de buitenspiegels.
Foto is een voorbeeld op de velgen na is het exact dezelfde.
<a href=' postimg.cc/image/yjo6c25c7/ ' target='_blank'>

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2018 01:42 #1445997
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Re: Solarplexius: Ik heb ze er ook in zitten. Tussen de C- en D-stijlen gaan ze er erg gemakkelijk in, het kleine raampje in de achterdeuren van de estate was wat lastiger. Lijkt me ook niet gemakkelijk om daar de ideale maat voor te bepalen. Service is verder prima.
Re: 107: Op het werk hadden we een 107 en een 108. Eén keer per dag moest ik ermee naar het station op en neer. In totaal 7 kilometer. Echt jammer van het materiaal. Hadden ze er toch wat nuttigers mee gedaan. Zoals blikjes van gemaakt of rietjes of paperclips of rubbertegels.
groetjes
Mathy
Re: Solarplexius: Ik heb ze er ook in zitten. Tussen de C- en D-stijlen gaan ze er erg gemakkelijk in, het kleine raampje in de achterdeuren van de estate was wat lastiger. Lijkt me ook niet gemakkelijk om daar de ideale maat voor te bepalen. Service is verder prima.
Re: 107: Op het werk hadden we een 107 en een 108. Eén keer per dag moest ik ermee naar het station op en neer. In totaal 7 kilometer. Echt jammer van het materiaal. Hadden ze er toch wat nuttigers mee gedaan. Zoals blikjes van gemaakt of rietjes of paperclips of rubbertegels.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam