Wat heb jij vandaag gedaan

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-04-2018 09:18 #1445541 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Fantastisch spul dat
Fantastisch spul dat carboleum!
Kijk alleen wel uit in het zonnetje, 2 weken geleden nog een hek in wei geplaatst.
Je pakt de balken wat beet, en dat spul geeft dan toch wat af zonder dat je er wat van ziet of merkt (ondank dat de balken 40 jaar oud zijn, en al 40 jaar buiten staan)

Met aan het eind van de dag een behoorlijk vlekkerige zonnebrand op de onderarmen door de carboleum.

Beetje mee oppassen, maar het werkt geweldig!

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2018 13:31 #1445548 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ooit, toen ik een jaar of
Ooit, toen ik een jaar of tien was, heb ik een groot hek in dat spul gezet, op ene mooie zomerdag.
Dat heb ik geweten: zo'n lichte huid van een blond kind verbrandt best snel. En 's avonds had ik zwemles, in een openluchtbad... Die keer meer onder dan boven water gezwommen, want dat verkoelde tenminste nog een beetje. Sindsdien krijg ik spontaan jeuk zodra ik alleen maar een blik van dat spul zie...

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2018 22:07 #1445564 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Waar ik
Woon in het Zaanse heb je veel houten schuren van 100 of meer jaar oud en die werden voorheen in de teer gezet. Mag niet meer omdat het millieu vervuilt. Nu was ik een rondje met de honden aan het lopen van de week en ik rook een verse teerlucht. Als je wel is op de zaansche schans of in Enkhuizen bent geweest weet je wat ik bedoel. Ik vind dat zo een lekker luchtje. Affijn ik loop het bruggetje over zie ik de collega van mijn vrouw aan de gang met teer. Dus ik roep Ab wat voor teer gebruik jij. Dat is stokholmer teer. Dat haal ik via via. Oke kun je voor mij ook wat regelen. Dus binnenkort heb ik 10 liter. Kan ik mijn schuur die ik elke 2 jaar in de Tenco teer zet nu met die heerlijk ruikende stokholmer zetten.

Maar echte carboleum is hier niet meer te krijgen misschien in het buitenland wel.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2018 12:28 #1445598 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vanmorgen
Om 09:00 begonnen met het kloven van de boomstammen. Kijkend naar die stapel dacht ik och een paar uurtjes. Het is nu bijna half 1 en ik ben nog niet eens op de helft. De aanhanger ligt al aardig vol. Restafval gaat gelijk in de vuurton die al lekker brand trouwens. Na de lunch maar weer verder.

<a href=' postimg.cc/image/5c1iah0px/ ' target='_blank'>43_B141_D5-_AB21-45_A8-89_CE-_E8_B68_A686_FFC

<a href=' postimg.cc/image/49rbry51x/ ' target='_blank'>A377_C319-872_B-439_F-_AF66-_FFDAAFC4_F5_D9upload pictures

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2018 12:29 #1445599 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Deze
Foto’s zijn trouwens van het begin toen ik nog niet begonnen was.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2018 20:42 #1445604 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bijna
Alles gekloofd. Er lagen nog wat stammen die eerst op lengte gezaagd moeten worden eer ze gekloofd kunnen worden. De aanhanger is goed gevuld en afgedekt met dekzeil. Morgenvroeg ophalen en lossen. Dan kan het hout daar verder drogen. Ruimt wel lekker op zo voor de werkplaats.

Zal morgen even een foto maken van de gevulde aanhanger.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2018 18:23 #1445625 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kloof je met een handbijl of
Kloof je met een handbijl of heb je er een machientje voor?
Ik heb jarenlang bij mijn ouders af en toe een uurtje staan kloven met een kloofbijl, maar toen vorig jaar een stevige boom van idioot hard hout is omgezaagd, heb ik toch maar een electrisch-hydraulische klover aangeschafd. Mijn rug begon het handmatig kloven toch al minder leuk te vinden.
Was een goede keuze, omdat het keiharde hout er af en toe voor zorgde dat het drie tons persje toch even hard moest werken...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2018 18:25 #1445626 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zelf heb ik vrijdag de
Zelf heb ik vrijdag de laatste spullen van de gecrashte 960 gedemonteerd: de voorwielophanging, stuurinrichting etc. En de dorpel-sierstrips voor iemand hier.
De kale koets ligt nu op z'n buik op de grond te wachten totdat de sloper 'm komt ophalen. Het is maar een vreemd gezicht, zo'n fors verlaagde station.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2018 21:13 #1445631 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @ Willem
Met de hand en bij dit filmpje welk ik afgelopen zaterdag gemaakt heb, sorry voor de kwaliteit is dit een flinke jongen en er liggen nog dikkere blokken van ongeveer 60 tot 70 cm in doorsnede.

Ik zou nog een foto schieten van de volle aanhanger maar dat ben ik vergeten. Wel vanmorgen vroeg om 07:00 opgestaan en naar de werkplaats gereden daar de aanhanger aangekoppeld want hij was te zwaar. Ik had de rand opgehoogd met schotten en had nu dubbele volume. De aanhanger zelf kan het wel hebben maar wettelijk was ik fout. Dus vroeg op pad weinig verkeer en binnen door niet de provinciale weg pakken dus lekker rustig aan.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2018 21:28 #1445632 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Dus aanhanger met hout opgehaald en gelost. Kan het in het hout hok verder drogen. Toen ff een lekker bakkie soep want het werd een zooitje gribus weer, was net op tijd klaar met lossen. Ik had laatst zo een oude mijn lamp in de gang opgehangen en zo 1 maar dan een hanglamp hing al aan de veranda dak maar er moest nog een 2e bij dus ook die maar klaar gemaakt voor gebruik opgehangen en aangesloten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC